Tholuz Posted September 3, 2022 Posted September 3, 2022 Hoi allemaal, Ik scheer mij nu al een tijdje met een DE mes, maar blijf 1 probleem houden. Onder mijn kin zitten de meeste haartjes (verder geen zware baardgroei), maar deze plek is altijd geïrriteerd na het scheren. Ik scheer met de gilette king C krabber (mild dus) en heb al verschillende mesjes geprobeerd. Doe eigenlijk altijd maar 1 pass, WTG, toch altijd wat irritatie en bultjes onder mijn kin. Iemand hier ervaring mee of tips met wat zou kunnen helpen? Alvast dank :) 2
Levi Posted September 3, 2022 Posted September 3, 2022 Welke richting groeien de haren onder de kin? Als deze een andere richting hebben tegenover de rest van je baard dan zou het kunnen dat je daar anders moet scheren WTG. 2
Tholuz Posted September 3, 2022 Author Posted September 3, 2022 Ze hebben inderdaad een andere richting, dat had ik al uitgevonden. Scheer dan ook in de goede richting daar (WTG). Rest van het gezicht is trouwens probleemloos 2
Levi Posted September 3, 2022 Posted September 3, 2022 Soms heb je gewoon een plaats die iets gevoeliger is, van mij is dat aan de rechterkant van mijn hals. Niet veel aan te doen 🤷♂️. Meestal lukt het om irritatie vrij mij daar te scheren maar af en toe heb ik daar ook prijs 😅. 1
sami Posted September 4, 2022 Posted September 4, 2022 Waarschijnlijk teveel druk op de krabber en te vaak over dezelfde plek zonder scheerschuim dit zijn een aantal punten die ik kan bedenken waarom je irritatie blijft houden onder de kin en uiteraard de tijd nemen om de huid voor te bereiden met warm water en eventueel pre-shave proraso wit is een goede die ik zelf ook gebruik als dat helpt 2
Tholuz Posted September 5, 2022 Author Posted September 5, 2022 14 uren geleden, sami zei: te vaak over dezelfde plek zonder scheerschuim Ja dat zou wel eens kunnen inderdaad. Ik merk dat als ik er overheen ga dat ik lang niet alle haren weg scheer, dus moet er paar keer overheen. Wat is daar aan te doen? Andere krabber of even opnieuw inzepen als ik het niet in 1 keer weg krijg? 2
Joost Posted September 5, 2022 Posted September 5, 2022 Opnieuw inzepen kan sowieso geen kwaad. Zoals anderen al zeggen kan pre-shave erbij helpen. Een andere krabber zal altijd verschil kunnen maken. Maar misschien is het probleem de hoek van je mes, en moet je die nog vinden. 2
Robgtt99 Posted September 5, 2022 Posted September 5, 2022 Bij gevoelige huid nooit je mes over plaatsen laten gaan waar geen zeep zit. Meerdere malen inzepen is geen overbodige luxe (eventueel je zeep wat slicker maken, met iets meer water na de 1e pass) 2
sami Posted September 5, 2022 Posted September 5, 2022 Misschien is de razorock german 37 slant wat voor jou voor de gevoelige huid en stugge haartjes deze krabber is te verkrijgen voor een schappelijke prijs. 2
JvdK Posted September 5, 2022 Posted September 5, 2022 Ik zou eerst investeren in een goede instapmodel krabber zoals bv een EdwinJagger DB89. Verder is het belangrijk goed aandacht te geven aan je scheertechniek. Daarbij kan een goed verzorgende scheerzeep helpen. Op dit forum vind je tips genoeg om aan je scheertechniek en je lather (scheerschuim) te werken. Ook al heb je met jouw scheerschuim geen last op je wangen, juist voor de gevoelige delen van je gezicht/hals is de bescherming van een goede scheerschuim van belang. Na het scheren kan een verzorgende Aftershave Balm, bv Nivea Aftershave Balm Sensitive, helpen tegen een geïrriteerde huid. Als je dit onder de knie hebt, en je irritatie blijft weg, kan je gaan denken aan een andere krabber. Je zal eerst goed moeten leren lopen voordat je kan gaan hardlopen 😉 1
Tholuz Posted September 6, 2022 Author Posted September 6, 2022 Goede scheerzeep heb ik, daar zal het niet aan liggen Proraso wit, Stirling Glacial Lemon, Arko en Saponificio Varesino Cosmo. Eveneens prima naverzorgingsproducten. Ik ga eens proberen opnieuw in te zepen als niet alles weg is en mijn techniek heroverwegen 😛 1
sami Posted September 6, 2022 Posted September 6, 2022 19 uren geleden, JvdK zei: Ik zou eerst investeren in een goede instapmodel krabber zoals bv een EdwinJagger DB89. Verder is het belangrijk goed aandacht te geven aan je scheertechniek. Daarbij kan een goed verzorgende scheerzeep helpen. Op dit forum vind je tips genoeg om aan je scheertechniek en je lather (scheerschuim) te werken. Ook al heb je met jouw scheerschuim geen last op je wangen, juist voor de gevoelige delen van je gezicht/hals is de bescherming van een goede scheerschuim van belang. Na het scheren kan een verzorgende Aftershave Balm, bv Nivea Aftershave Balm Sensitive, helpen tegen een geïrriteerde huid. Als je dit onder de knie hebt, en je irritatie blijft weg, kan je gaan denken aan een andere krabber. Je zal eerst goed moeten leren lopen voordat je kan gaan hardlopen 😉 Das misschien inderdaad beter advies om eerst nog goed te oefenen met wat je al hebt om de techniek goed onder de knie te krijgen alvorens wat anders aan te schaffen als dat al nodig is 👍 1
dhr K Posted September 6, 2022 Posted September 6, 2022 Wat kan helpen is niet proberen glad te scheren in die delen. Een pass en laten zitten. De volgende dag zullen de haren wat langer zijn en misschien gaat het dan met een pass beter. Een krabber pakt makkelijker wat langere stoppels dan die hele korte....Preshave wil ook wel eens werken. Succes.... 2
Tholuz Posted September 7, 2022 Author Posted September 7, 2022 Gisteren extra goed opgelet en niet geschoren waar geen zeep zat. Heb mijn kin dan 2x opnieuw ingezeept om het glad te krijgen, maar de irritatie is al een stuk minder en geen bultjes deze keer! Goede tips dus 4
Recommended Posts