Jan Zoethout Posted August 31, 2022 Posted August 31, 2022 Danny (Snowmiss) vroeg ons (J&T - Teun en ik) om 4 scheerkwasten te maken. . . Aanvankelijk begrepen we dat 't om het model "The Zoethout" ging. Teun ging aan de slag - 4 stuks in zebrano hout en nog 1 in ebbenhout voor mezelf. . Enfin - later bleek dat er sprake was van een misverstand, Danny bedoelde het model "Plagiaat" (gepikt van Semogue - SOC). . . Teun weer aan de slag - nog 4 stuks modelletje "Plagiaat" in zebrano. In totaal dus 9 handvatjes gemaakt. Teun hield 1 model "The Zoethout" achter (hij had nog een knot die hij in dit handvat wilde zetten. De rest - 3 stuks "The Zoethout" in zebrano, 1 stuks "The Zoethout" in ebben, en 4 stuks "Plagiaat" in zebrano kwam bij mij terecht. . Twee stuks "The Zoethout" opzij gelegd, 2 stuks "The Zoethout" (1 zebrano voor Teun, 1 ebben voor mij) verder te verwerken. Plus de 4 stuks modelletje "Plagiaat" in zebrano voor Danny. . . Bij de 6 handvatjes een abalone schijfje ingelijmd .... . . ... en een schijfje kurk voor het afstellen van de hoogte borstelkop. Tevens het eerste laagje polywipe (is 1 deel jachtlak - 1 deel terpentine) aangebracht. Nog minstens 3 lagen polywipe te gaan .... . . De handvatjes na de 3de laag polywipe. Ze glimmen al aardig .... . . Handvatjes hebben 7 laagjes polywipe. Na de 2de, 4de en 6de laag polywipe licht geschuurd met schuurpapier 5000 grid & water. De knots (4 x tuxedo 24 mm, 1 x G5 SYN fan 24 mm, 1 x G5 SYN bulb 24 mm - allemaal van OUMO Brush) van tevoren een wasbeurtje gegeven. Met andere woorden: klaar om in elkaar te lijmen - morgen .... . . Knots voorzien van "tuigjes" - klaar om te lijmen. . . En zojuist gelijmd. . . En nu minimaal 8 uur wachten .... . . De 6 kwasten zijn klaar, 4 ervan (de linkse 4) gaan nu naar Danny, . . ... en deze 2 blijven over - de linkse gaat tzt naar Teun, de rechtse ga ik binnenkort fijn uitproberen .... 7
bartje-p Posted August 31, 2022 Posted August 31, 2022 die zebra houten met donkere knoop ziet er erg goed uit! Complimenten Jan (en Teun). 1
Stoppel Posted September 4, 2022 Posted September 4, 2022 Ik heb ooit een Zoethout mogen winnen en heb er al jaren plezier van. 2
Recommended Posts