Jan Zoethout Posted August 31, 2022 Share Posted August 31, 2022 Danny (Snowmiss) vroeg ons (J&T - Teun en ik) om 4 scheerkwasten te maken. . . Aanvankelijk begrepen we dat 't om het model "The Zoethout" ging. Teun ging aan de slag - 4 stuks in zebrano hout en nog 1 in ebbenhout voor mezelf. . Enfin - later bleek dat er sprake was van een misverstand, Danny bedoelde het model "Plagiaat" (gepikt van Semogue - SOC). . . Teun weer aan de slag - nog 4 stuks modelletje "Plagiaat" in zebrano. In totaal dus 9 handvatjes gemaakt. Teun hield 1 model "The Zoethout" achter (hij had nog een knot die hij in dit handvat wilde zetten. De rest - 3 stuks "The Zoethout" in zebrano, 1 stuks "The Zoethout" in ebben, en 4 stuks "Plagiaat" in zebrano kwam bij mij terecht. . Twee stuks "The Zoethout" opzij gelegd, 2 stuks "The Zoethout" (1 zebrano voor Teun, 1 ebben voor mij) verder te verwerken. Plus de 4 stuks modelletje "Plagiaat" in zebrano voor Danny. . . Bij de 6 handvatjes een abalone schijfje ingelijmd .... . . ... en een schijfje kurk voor het afstellen van de hoogte borstelkop. Tevens het eerste laagje polywipe (is 1 deel jachtlak - 1 deel terpentine) aangebracht. Nog minstens 3 lagen polywipe te gaan .... . . De handvatjes na de 3de laag polywipe. Ze glimmen al aardig .... . . Handvatjes hebben 7 laagjes polywipe. Na de 2de, 4de en 6de laag polywipe licht geschuurd met schuurpapier 5000 grid & water. De knots (4 x tuxedo 24 mm, 1 x G5 SYN fan 24 mm, 1 x G5 SYN bulb 24 mm - allemaal van OUMO Brush) van tevoren een wasbeurtje gegeven. Met andere woorden: klaar om in elkaar te lijmen - morgen .... . . Knots voorzien van "tuigjes" - klaar om te lijmen. . . En zojuist gelijmd. . . En nu minimaal 8 uur wachten .... . . De 6 kwasten zijn klaar, 4 ervan (de linkse 4) gaan nu naar Danny, . . ... en deze 2 blijven over - de linkse gaat tzt naar Teun, de rechtse ga ik binnenkort fijn uitproberen .... 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted August 31, 2022 Share Posted August 31, 2022 die zebra houten met donkere knoop ziet er erg goed uit! Complimenten Jan (en Teun). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted August 31, 2022 Share Posted August 31, 2022 Mooi vakmanschap 👌👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted September 4, 2022 Share Posted September 4, 2022 Ik heb ooit een Zoethout mogen winnen en heb er al jaren plezier van. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted September 4, 2022 Share Posted September 4, 2022 Heel chique kwasten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts