Soapcollector Posted August 29, 2022 Posted August 29, 2022 Gisteren weer een heerlijke scheerbeurd gehad met Proraso groen. Ik gebruik deze scheerzeep zeker wel een paar keer per week, andere zepen komen lang niet zo vaak voor in de rotatie bij mij als deze scheerzeep. Het blijft een heerlijke frisse zeep die goed schuim levert, de aftershave splash ruikt heerlijk (al blijf deze niet zo heel lang hangen). Ook heb ik Proraso blauw in mijn verzameling. Niet zon hele sterke geur, maar wel aangenaam, maar qua prestaties vind ik hem wel minder dan de groene. Ook dat deze in een tube zit vind ik een minpunt. Ook is deze moeilijker 100% leeg te maken, en je hebt kans dat er scherutjes in de tube komen te zitten. Rest mij eigenlijk alleen nog maar wit en rood te proberen. Kortom hier een draadje voor Proraso liefhebben en geintresseerden. Welke is jou favoriet, of juist niet?
bartje-p Posted August 29, 2022 Posted August 29, 2022 Heb nu geen Proraso in mijn bezit. Mijn eerste zeep was wel de witte variant in de pot. Daar was niets mis mee. Sommigen mopperen over de aanslag op de krabber / mes, maar dat is ook zo weer verholpen. Ook nog rood geprobeerd, maar ik hou meer van de wat lichtere / mildere geuren in het algemeen. Maar er is zoveel te proberen, dus voorlopig even geen Proraso bij mij thuis. 1
dulac66 Posted August 30, 2022 Posted August 30, 2022 Wit is mijn favoriet, het liefste de zeep. Blauw is bij mij de minst favoriete, zit voor mij een chemische geur aan. 1
Ric325i Posted August 30, 2022 Posted August 30, 2022 Ik heb toevallig de witte zeep en daar is niks mis mee . Groen is niet mijn geur… De Prorasso after shave balm vind ik ook niet verkeerd. 1
Magic666 Posted August 30, 2022 Posted August 30, 2022 Ik ben juist wel fan van de blauwe. Pre, zeep en ASB. Heerlijk geurtje. Wit is neutraal, niks mis mee, maar niet spectaculair imho. Groen en rood nog niet geprobeerd. 1
Woodface Posted August 30, 2022 Posted August 30, 2022 Rood en groen in de rotatie. Groen voor de lente en zomer als de zon schijnt en rood bij bewolkt weer 1
Stoppel Posted September 4, 2022 Posted September 4, 2022 Een pot rood leeggemaakt. Niet slecht, maar ik vind het een beetje ‘muffig’.
shaving architect Posted September 8, 2022 Posted September 8, 2022 Ik heb zowel rood, wit en groen in het bezit, samen met de bijhorende preshave en witte balsem. De witte is een dagelijkse scheerzeep zonder meer. Goed voor de gevoelige huid en geeft een aangenaam gevoel bij een agressiever mes (feather, iko,…). De rode sandelwood combineer ik als er een “houtgeurende” aftershave of parfum bij aan te pas komt. Deze moet ik met een varkenshaar latheren in een kom, met synthetisch krijg ik precies nooit zo’n rijk schuim… De groene vind ik persoonlijk meer een “wintergeur”. Ook vind ik de groene het makkelijkst om op te schuimen met de proraso/omega of met een goedkopere synthetische kwast. De proraso/omega is hier trouwens helemaal ingewerkt en zo zacht als een varkenshaar maar kan worden zonder backbone te verliezen. 1
shaving architect Posted September 8, 2022 Posted September 8, 2022 (edited) 3 minuten geleden, shaving architect zei: Ik heb zowel rood, wit en groen in het bezit, samen met de bijhorende preshave en witte balsem. De witte is een dagelijkse scheerzeep zonder meer. Goed voor de gevoelige huid en geeft een aangenaam gevoel bij een agressiever mes (feather, iko,…). De rode sandelwood combineer ik als er een “houtgeurende” aftershave of parfum bij aan te pas komt. Deze moet ik met een varkenshaar latheren in een kom, met synthetisch krijg ik precies nooit zo’n rijk schuim… De groene vind ik persoonlijk meer een “wintergeur”. Ook vind ik de groene het makkelijkst om op te schuimen met de proraso/omega of met een goedkopere synthetische kwast. De proraso/omega is hier trouwens helemaal ingewerkt en zo zacht als een varkenshaar maar kan worden zonder backbone te verliezen. De zepen van proraso zijn naar mijn gevoel ook door geen enkele fabrikant te kloppen inzake prijs/kwaliteit… Edited September 8, 2022 by shaving architect Typfoutje 1
Johnweggo Posted September 9, 2022 Posted September 9, 2022 16 uren geleden, shaving architect zei: De zepen van proraso zijn naar mijn gevoel ook door geen enkele fabrikant te kloppen inzake prijs/kwaliteit… Arko, cella, tabac, Palmolive en zo zijn er nog al wat meer.
Soapcollector Posted November 19, 2022 Author Posted November 19, 2022 Vandag was weer zo'n dag dit ik geen zin had in een uitgesproken geur, dan is proraso blauw heerlijk. Ik mer kdat ik deze toch best regelmatig gebruik!
mifi Posted December 30, 2022 Posted December 30, 2022 Toevallig heb ik eergisteren een Proraso witte gekregen. Jeweetwel, na sinterklaas en kerst worden soms de minder gewenste cadeau's weg gedaan. De Proraso wit was blijkbaar niet gewenst genoeg. Ik hoop niet dat het een cadeau was van een kind aan de papa van dienst, want dat is sneu. Liever maar van een neefje gekregen dan, of zo. Ik heb hem pas één keer gebruikt, maar dat beviel goed voor een zeep van 4,95 of zo iets dergelijks. Lekker geurtje. Het zo zomaar kunnen dat ik hem koop als deze leeg is. Het dekseltje sluit niet denderend goed af, dus hij verliest waarschijnlijk zijn geur, maar dat zal de toekomst leren. 2
bartje-p Posted December 30, 2022 Posted December 30, 2022 5 minuten geleden, mifi zei: Toevallig heb ik eergisteren een Proraso witte gekregen. Jeweetwel, na sinterklaas en kerst worden soms de minder gewenste cadeau's weg gedaan. De Proraso wit was blijkbaar niet gewenst genoeg. Ik hoop niet dat het een cadeau was van een kind aan de papa van dienst, want dat is sneu. Liever maar van een neefje gekregen dan, of zo. Ik heb hem pas één keer gebruikt, maar dat beviel goed voor een zeep van 4,95 of zo iets dergelijks. Lekker geurtje. Het zo zomaar kunnen dat ik hem koop als deze leeg is. Het dekseltje sluit niet denderend goed af, dus hij verliest waarschijnlijk zijn geur, maar dat zal de toekomst leren. De witte was mijn eerste, en ik vind het de lekkerste van de rood-wit-groene zepen! 2 3
mifi Posted January 22, 2023 Posted January 22, 2023 Ik merk dat de Proraso wit nogal zichtbare vettige aanslag op de krabber achterlaat, als ik dat vergelijk met andere zepen. Komt dat door het koele water of hebben jullie dat ook? Het is niet zo erg, op zich, maar het staat lelijk en dus moet ik de krabber wat vaker schoonmaken en niet alleen afdrogen. Het lijkt erger dan met zepen van, bijvoorbeeld, Stirling of MdC, maar misschien komt het door de lauwe watertemperatuur op een koude krabber? 2
koenfucius Posted January 22, 2023 Posted January 22, 2023 Typisch voor Proraso wit. Doet niets af aan de kwaliteit, vind ik nog steeds een prettig zeepje, vooral in de zomer. 1 2
mifi Posted January 23, 2023 Posted January 23, 2023 21 hours ago, koenfucius said: Typisch voor Proraso wit. Doet niets af aan de kwaliteit, vind ik nog steeds een prettig zeepje, vooral in de zomer. Precies. Af en toe "groot onderhoud" doen is voldoende. Even schoon gemaakt met een beetje alcohol en een druppeltje olie in de schroefdraad en de krabber blonk weer. 3
shaving architect Posted January 29, 2023 Posted January 29, 2023 Ik poets elke krabber na elke scheerbeurt… Duurt 30 seconden. Net zoals met eender welk kwalitatief gereedschap: netjes en onderhouden vóór elk gebruik zorgt voor goed, prettig en proper werk… 4 3
Tati1050 Posted January 31, 2023 Posted January 31, 2023 Als preshave en aftershave gebruik ik graag Prorazo Wood&Spice. Maar heeft iemand ervaring met de scheercreme uit deze productlijn? Hij komt in een tube heb ik begrepen. Laat die scheercreme zich goed opschuimen? Want dat vind ik een manco van de Prorazo Groen: schuim verdwijnt snel in de borstel en je moet dus lang opkloppen. De geur van W&S vind ik wel heel prettig… en ik zou dus ook de scheercreme wel eens willen proberen. 1
JvdK Posted February 1, 2023 Posted February 1, 2023 Wood&Spice ken ik niet, maar naar mijn ervaring schuimt ook de Proraso scheerzeep uit een tube goed op. Ik heb meestal een tube Proraso Groen scheerzeep in huis en heb daar nooit problemen me gehad. Hooguit dat ik teveel schuim fabriceer 😁. Ik gebruik voor de scheerzeep uit een tube wat minder water dan bij de harde puck. Af en toe heb ik (bij verschillende merken) dat het schuim iets inzakt. Dan gooi ik weer een paar slagen met de kwast door de kom en dan is het snel weer een mooi schuim. 1
dhr K Posted February 1, 2023 Posted February 1, 2023 @ Tati1050 : Proraso geel schuimt prima. Sowieso is de pro lijn van een hogere kwaliteit (en dus duurder) dan de gewone lijn met de italiaanse vlag ( groen, wit en rood). Wood & spices, cypress & vetiver en azur lime schuime priam en je hebt maar een klein beetje nodig. De wood & spices blijft standaard in mijn collectie: ruikt lekker, goede kwaliteit en redelijk goedkoop. 4
mifi Posted February 2, 2023 Posted February 2, 2023 19 hours ago, dhr K said: @ Tati1050 : Proraso geel schuimt prima. Sowieso is de pro lijn van een hogere kwaliteit (en dus duurder) dan de gewone lijn met de italiaanse vlag ( groen, wit en rood). Wood & spices, cypress & vetiver en azur lime schuime priam en je hebt maar een klein beetje nodig. De wood & spices blijft standaard in mijn collectie: ruikt lekker, goede kwaliteit en redelijk goedkoop. Waar koop je die pro lijn? Ik zie bijna alleen de groene, witte en rode. 1
dhr K Posted February 2, 2023 Posted February 2, 2023 @ mifi The alpha men heeft bijna alles maar ik zie nu dat ze de wood & spices tube (de gele dus) niet hebben. Rasoigoodfellas heeft alles van Proraso en gratis verzendkosten boven € 49... 3
JaapN Posted March 8, 2023 Posted March 8, 2023 (edited) Ik heb de witte en de groene met de bijbehorende ASB sinds 2015 in de roulatie , de rode kon mij niet bekoren (dus snel weggeven) 😄 Edited March 8, 2023 by JaapN 3
Magic666 Posted July 26, 2023 Posted July 26, 2023 Groen ooit geprobeerd maar mij teveel menthol, tranen in mijn ogen. Vind ik niet prettig. De rode is niet mijn geur. De blauwe daarentegen vind ik top qua geur en prestaties. En dat het in een tube komt vind ik best: heb zo'n tube roller dus geen verspilling of scheurtjes
Recommended Posts