duvel67 Posted August 25, 2022 Posted August 25, 2022 Wie weet meer over Bucephale ben in Frankrijk geweest heb een aantal messen gekocht drie nos messen ook een Grelot roal Canada ook heel blij mee en daar is genoeg over te lezen maar de Bucephale is echt een waanzinnig mes sta stempel in met naam h Lauzedde thiers met mooie sier letters as Google blijkt het met s te zijn h Sauzedde weet dat thiers issard de naam Bucephale gebruikt of misbruikt maar weinig info daarover te vinden vindt ook geen tweede mes as deze op internet de rug is mooi bewerkt alles hoogglans gepolijst erts er op die ook gebruikt wordt thiers isard ja en weet dat vertaalt moedig paard is hoe oud ? Geen idee is echt klasse mes
efsk Posted August 25, 2022 Posted August 25, 2022 Ik weet niks van Bucephale, maar wel dat interpunctie bestaat voor een reden: het maakt je tekst leesbaar. Verder kunnen foto's zeer behulpzaam zijn bij het determineren wat je hebt. 4
duvel67 Posted August 25, 2022 Author Posted August 25, 2022 Ja je heb gelijk foto had mooi geweest maar ben maar een simpele ziel en heel onhandig daar in sorry lukt me niet ook geen geduld
Tony Posted August 26, 2022 Posted August 26, 2022 @ duvel67 Je hebt in het verleden mooie foto’s getoond van open messen dus zou je dat nu ook kunnen doen. Zonder foto’s kan je geen goede info van ons verwachten.
koenfucius Posted August 26, 2022 Posted August 26, 2022 Misschien dit? maar je oorspronkelijke boodschap is nogal onduidelijk, zoals Richard al aangaf https://www.rasage-classique.com/6027-coupe-choux-6-8eme-bucephale-en-ebene-thiers-issard-3000000003916.html of dit?
duvel67 Posted September 1, 2022 Author Posted September 1, 2022 Nou heeft even geduurd hier eindelijk dan paar foto’s 2
Tony Posted September 1, 2022 Posted September 1, 2022 Zeker een fraai mes. Het is Gemaakt door Maubert & Sauzedde, later overgenomen door Thiers Issard die hem nu onder eigen naam verkoopt 2
duvel67 Posted September 1, 2022 Author Posted September 1, 2022 Oké Tony en tot welk jaartal heeft dit bestaan heb ook het originele doosje staat Maubert niet op Sauzedde met een H er voor hè
Tony Posted September 1, 2022 Posted September 1, 2022 Ik heb tot nu toe alleen gevonden dat er sprake is van bovengenoemde overname. Je andere vragen kan ik niet beantwoorden. Mogelijk dat er door maubert en Sauzedde onafhankelijk van elkaar messen zijn gemaakt. Mijn Frans is onvoldoende om op Franstalige fora te gaan zoeken.
duvel67 Posted September 1, 2022 Author Posted September 1, 2022 Ja zoiets denk ik ook of ze zoon met maubert samen gebruikte ze wel naam Bucephale die messen vindt je wel maar anders gestempeld twee namen met ovaal cirkel er omheen wel speciaal mes en dat thiers issard de naam gebruikt is net zo verhaal als grelot 1
dhr K Posted September 2, 2022 Posted September 2, 2022 Mooi mes!! In Thiers waren vroeger honderden messenmakers; eenmansbedrijfjes die gestopt zijn of overgenomen zijn door Thiers Issard die, naar mijn weten, de enige overgebleven atelier is. Hetzelfde dus wat in al die messen centra is gebeurd Geniet van je mes @ duvel67 1
Recommended Posts