Jump to content

Recommended Posts

Posted

Van de week reageerde ik in het Tabac draadje dat ik b&b las dat iemand meer dan 200 scheerbeurten met zijn Tabac zeep heeft gedaan.

Zelf heb ik hier een Cella rood zeep van 2 jaar oud, waarmee ik wij wekelijks scheer (dus hier zijn al tientallen  scheerbeurten uit), maar er zit niet meer in dan een deukje!

Om even een vergelijking te maken met mijn PAA Gondolier CK-1, waarmee ik minder scheerbeuren heb gehad dan de Cella, maar deze is al bijna op.

Kortom hier een draadje voor scheerzepen waarvan jij vind dat ze niet op te krijgen zijn!

Posted

Ik denk dat Martin de Candre hier ook wel bij hoort, wel geen idee hoeveel scheerbeurten je er uit haalt.

• Agreed 5
Posted
Zojuist, Levi zei:

Ik denk dat Martin de Candre hier ook wel bij hoort, wel geen idee hoeveel scheerbeurten je er uit haalt.

Dat is ook een gigantische pot :P

• Agreed 1
Posted
1 uur terug, Soapcollector zei:

Dat is ook een gigantische pot :P

Er zijn ook kleinere potjes verkrijgbaar. Martin de Candre scheerzepen zijn verkrijgbaar in potten van 50gr en 200gr. De 200gr potten zijn wel een heel stuk voordeliger 😉

• Agreed 1
Posted

Volgens mij geldt dit wel voor de meeste wat hardere zepen. O.a. Tabac, Vergulde Hand, La Toja. Paar voorbeelden uit wiegen praktijk.

• I like it 1
  • 2 weeks later...
Posted
Op 31-7-2022 om 22:52, Stoppel zei:

Volgens mij geldt dit wel voor de meeste wat hardere zepen. O.a. Tabac, Vergulde Hand, La Toja. Paar voorbeelden uit wiegen praktijk.

Eigenlijk ben je natuurlijk spekkoper als je 1 van die zepen koopt+ 1 safety razor en  1 kwast.

Daar kan geen mach 3 met bussen scheerschuim tegen op haha.

Echter is dit bij mij niet het geval als ik zie hoeveel zepen ik al thuis heb liggen hahah :P

Posted

Daarom stop ik voorlopig ook met het kopen van zepen....

Ik heb een aantal harde zepen en wat cremès, denk dat ik voor 10 jaar aan schuim heb :D (scheer 2 (max 3.) keer per week)

• I like it 1
Posted

Hier hetzelfde ik denk dat ik aan een stuk of 50 verschillende zeep soorten zit. 
sommige gebruik ik nooit, voornamelijk ivm de geur. 
toevallig vandaag maar 1 zeep gebruikt voor het douchen, zo komen ze tenminste op. 

Posted
22 uren geleden, Soapcollector zei:

Eigenlijk ben je natuurlijk spekkoper als je 1 van die zepen koopt+ 1 safety razor en  1 kwast.

Daar kan geen mach 3 met bussen scheerschuim tegen op haha.

Echter is dit bij mij niet het geval als ik zie hoeveel zepen ik al thuis heb liggen hahah :P

Laten we zeggen dat het ‘in principe’ heel goedkoop kan zijn 😀

• I like it 1
  • Haha 2
  • 2 weeks later...
Posted
Op 12-8-2022 om 18:27, Stoppel zei:

Laten we zeggen dat het ‘in principe’ heel goedkoop kan zijn 😀

Inderdaad. Een goedkope razor, mejses, kwast en een beetje Arko en je bent spekkoper!

Posted

Daar wil ik wel naar toe iig: een razor (goedkoop was die niet) heb ik, mesjes die voor mijn huid perfect zijn: heb ik.
AS en ASB: Floid
Qua zeep kan het nog wat kanten op maar de zachte zeep heeft absoluut de voorkeur.

Dus over een tijdje geen rabbit hole meer maar "dit is het en dat blijft het!" 

• I like it 1
Posted
1 uur geleden, Magic666 zei:

Daar wil ik wel naar toe iig: een razor (goedkoop was die niet) heb ik, mesjes die voor mijn huid perfect zijn: heb ik.
AS en ASB: Floid
Qua zeep kan het nog wat kanten op maar de zachte zeep heeft absoluut de voorkeur.

Dus over een tijdje geen rabbit hole meer maar "dit is het en dat blijft het!" 

Gillette Goal is een goedkope platic razor, Wilkinson heeft ook platice safety razors.

Als je geen harde zeep wilt maar meer een croap is bv Cella een goede of Proraso.

• Thanks! 1
Posted

Razor heb ik ;) (Henson 2.0, Alu) (Liefst geen plastic...)
Proraso heb ik thuis, witte versie, prima zeep idd. Verder nog de Amaretto van Moon en lime van TGF, ook prima zepen. 
Voor de rest paar harde zepen (weet ff niet uit mijn hoofd hoe ze heten) maar die worden niet herhaald (als ze ooit op komen :P)

Laatst de lavender van TOBS kunnen proberen, ook erg prettig zeepje!