Jan Zoethout Posted July 30, 2022 Posted July 30, 2022 Hone 15s krabber . Op 16 juli startte Mauriche Kroos een pass-around van de Hone 15s krabber. Ik was de eerste die 'm mocht uitproberen - op 18 juli kwam 'ie binnen. . De Hone 15s was verpakt in een stijlvol doosje met bijbehorende gebruiksaanwijzing: . . Een plaatje van de krabber: . . Op de site van Hone Shaving (https://www.hone-shaving.com/type-15s) tekeningen van deze RVS krabber: . . Vooral het laatste plaatje geeft interessante informatie: "blade gap" 1.2 mm, "blade exposure" 0 mm. . De krabber heeft mooie ronde vormen, en heeft een gematteerd oppervlak. Greepje en kop sluiten mooi naadloos aan. Het gewicht van de krabber is ongeveer 160 gram - wel wat zwaar naar mijn smaak ... . De test: . Aanvankelijk was ik bang dat het greepje makkelijk uit de hand zou glijden, maar die angst was ongegrond, dankzij de mattering. Ondanks de forse "blade gap" voelt de krabber helemaal niet agressief aan, maar heel comfortabel dank zij de neutrale "blade exposure". . . Heb de krabber getest met de volgende mesjes: - Gillette 7 O'Clock Super Platinum (2x) - Gillette Silver Blue (2x) - Rapira Swedish Super Steel (2x) - Kai Stainless (3x) - Gillette 7 O'Clock Permasharp Stainless (2x) . Met alle mesjes een zeer glad resultaat zonder enige vorm van irritatie. Wel moet opgemerkt worden dat het Kai mesje wat lastig aan te brengen was, waarschijnlijk door toleranties krabber/mesje. . Conclusie: . Een heel fijne krabber ! 5 3
Jan Zoethout Posted August 2, 2022 Author Posted August 2, 2022 Gisteren probeerde ik het Kai mesje in de ATT S2 - ook hier paste het mesje maar net. Dat zou betekenen dat er niets mis is met de Hone 15s .... 2
Recommended Posts