Jump to content

Tussendoortje

joostmoree

Recommended Posts

Heren,

Voor de opstart van het eerder ter sprake gekomen voorgenomen Dovo project heb ik de vraag gesteld of een Thiers Issard 70 graden hoekig kontje voor scales aan de pivotzijde wat zou zijn. Dat werd niet breed gedragen.

Toch een experimentje.

Ik had nog een cheapo ebay 6/8ste Black Cat liggen (scheren als een razende) met een 80% voltooid scales projectje dat ik vanmiddag heb afgeraffeld.

Wat is hier afwijkend? Ik heb met opzet uit het ebbenhouten basismateriaal voor een zijde een contrasterend stuk gebruikt. Zoals jullie misschien weten loopt er soms door ebbenhout een blank stuk door dat lijkt op spint maar even hard is als de zwarte sectie.

Als wedge heb ik tevens ebbenhout gebruikt met aan de kopkant een blanke vertekening.

Ik heb met opzet aan de pivotzijde een 70 graden hoek toegepast en aan de teenkant de scales verlengd omdat er een lichte "swoop" (smile) zit in de spine van het mes, die ik probeer te accentueren door te laten lopen in verlengde scales.

Schiet er maar op! Pin/microbolts emoties zijn te dezen niet relevant. Kern van de kritiek die ik uitlok is te weten of de "twee kleuren" worden gewaardeerd.

Overigens, als altijd met een dorre tik closing dead center.

Zie bijlagen. In meerdere charges

Groet,

Joost

Edited by Guest

Hoop dat je het niet erg vind maar nee nogmaals niet mijn ding. noch de twee kleuren nog de wedge kunnen mij bekoren. Maar om nu even de vergelijking met iets anders te maken, ik verzamelde vroeger artisanaal gemaakte pijpen en daar werd dat ook toegepast, die vond ik ook niet mooi maar veel mensen liepen er hoog mee op. Doet niks af van het feit dat je blijkbaar een bedreven knutselaar bent en ik enkel mijn voorkeur uit.

nou ondanks wat anderen zeggen vindt ik dit wel een geslaagde opknapper.

wat een mooie scales zeg,prachtig hoor die twee kleuren nuances.

en die bolts vindt ik totaal niet storen,wel lekker makkelijk als de speling tussen mes en scales te soepel wordt.

gewoon ff aandraaien en klaar is kees(ton),,ik hou wel van een beetje stroefheid tussen mes en scales.

just my two cents

gr antonius

Wat ik erg leuk vind is juist dat het niet standaard "perfect" is qua kleur.

Dat geeft het karakter, vind ik wel wat hebben!

Smaken verschillen nu eenmaal.

En het vakmanschap is duidelijk aanwezig !

Snuff,

Je hoeft met je kritiek niet hoffelijkerwijs op de kleine steentjes te lopen. Ik lok kritiek uit. Ik lever mijn producten niet aan met het oogmerk te worden geprezen. Ik probeer om platgetreden paden te vermijden zonder tot bizarre ontwerpen te komen. En maak daarom eens wat anders dan " een Dovo handvatje" en vertoon dit met voor mijn primitief cameraatje genadeloze foto's. Met de bedoeling om te vernemen of een ingeslagen weg als keuze al dan niet door leden wordt gedragen.

Daarom doen we dit uiteindelijk voor elkaar.

Brave groet,

Joost

Persoonlijk vind ik de twee kleuren wel mooi, maar de rechte vorm van de handvat zou ik niet kiezen bij een ronde tip van het mes.

Verder goed gedaan lijkt me.

Wat zal ik zeggen. Ik ben niet tegen gekleurde scales, maar dit vrij scherpe contrast kan mij niet echt bekoren. De vorm daarentegen vind ik wel mooi. Complimenten voor je mooie "knutselwerk".