bartje-p Posted July 15, 2022 Share Posted July 15, 2022 Nadat ik eerder deze week een vraag stelde naar ervaringen met deze krabber, kwam ik in contact met Richard van @ Scheer & Schuim . Hij was zo vriendelijk om me van een exemplaar te voorzien, waarvoor ook via deze weg mijn dank! In dit topic zal ik dan ook mijn ervaringen met deze krabber delen. Richard wees me er terecht op, dat dit het "instapmodel" is voor mensen die van cartridge systemen komen. Daarmee dus vriendelijk - ook voor beginners - en redelijk mild. Laat ik daar nu net van houden Daarnaast bespaar je door het gebruik hiervan natuurlijk ook op plastic afval. Krabber komt in kartonnen doosje ,met een dunne kartonnen huls eromheen, lekker compact verpakt. Eenmaal geopend zie je naast de krabber ook nog een pakje met halve mesjes, van eigen fabrikaat. Het gewicht van de krabber was zwaarder dan ik vooraf ingeschat had. Even op de weegschaal, die stopt op ongeveer 73 gram. Dus veel zwaarder dan mijn Schick of alu AC-type krabbers, beetje zoals een Muhle R89. Hieronder wat foto's van het ontvangen pakket. Binnenkort meer ervaringen over het daadwerkelijke gebruik ervan. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted July 15, 2022 Share Posted July 15, 2022 Leuk! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted July 16, 2022 Author Share Posted July 16, 2022 Vandaag eerste keer deze krabber gebruikt, viel helemaal niet tegen, maar daarover binnenkort meer. Eerst nog even hebben over het plaatsen van een mesje, een half DE mesje in dit geval. Het plaatsen daarvan voelt al even solide aan als de gehele krabber, wat komt door het gebruik van een klein magneetje om het mesje te fixeren, terwijl je de kop weer dichtdraait. Erg slim bedacht en werkt feilloos. Heel eenvoudig een mesje breken in de papieren wikkel, helft eruit halen, kop van de krabber open draaien (hoeft niet helemaal), op de basisplaat leggen en kop weer dichtdraaien. Een kind kan de was doen! Dus qua bouwkwaliteit, gevoel en vernuftigheid scoort deze krabber erg goed. Binnenkort meer ervaringen over het daadwerkelijk scheren hiermee. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted July 19, 2022 Author Share Posted July 19, 2022 Ondertussen een paar keer mee geschoren, gaat goed. Een voorbeeld vind je hier bijvoorbeeld. Na nog een aantal keer gebruik zal ik een uitgebreidere recensie plaatsen hier. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted July 26, 2022 Author Share Posted July 26, 2022 Eind recensie Leaf Shave - the Twig Inmiddels 7 scheerbeurten verder, dus wel tijd om de balans op te maken lijkt me. Ook in de tussentijd nog een 2-tal andere krabbers (ook SE) gebruikt, zodat ik goed het verschil kan vaststellen. Kwaliteit, look & feel: Hierover kan ik kort zijn. De krabber voelt erg solide aan. Het open- en sluitmechanisme werkt ook prima. Wel gelezen dat die wel eens kan haperen, maar is dan snel te verhelpen door het een handje te helpen. Zelf nog niet kunnen constateren. De verpakking is minimalistisch, neemt weinig ruimte in. De krabber wordt geleverd met een 5-tal eigen merk mesjes, die ik echter nog niet geprobeerd heb, en waarschijnlijk ook niet ga gebruiken, om de verpakking origineel te laten Het gewicht van de krabber ligt rond de 73 gram, en dat is erg prettig. Verder een klein scheerhoofd, en dat is op de lastig te bereiken plekjes wel zo gemakkelijk. De kleur zwart bevalt me eigenlijk wel, maar de krabber is ook in verschillende andere kleuren te krijgen. Werking: Een kind kan de was doen. Het mesje plaatsen is werkelijk een fluitje van een cent. Mesje breken (bij een DE mesje) in de verpakking, kop losdraaien, mesje op het magneetje plaatsen en de kop weer dichtdraaien. Scheerhoofd bijna plat tegen het gezicht plaatsen en ietsje terug laten kantelen. Je voelt en hoort snel genoeg wanneer je de juiste hoek te pakken hebt. Dit luistert niet heel nauw, dus je hebt vrij veel vrijheid. Overigens goed om te vermelden dat ik alleen mijn gezicht hiermee geschoren hebt, niet mijn schedel of andere plekken. Nadelen: Eigenlijk maar 1, en dat komt door de kleur zwart. Hierop blijven zeepresten duidelijk(er) achter. Die zijn met een doekje zo weg, maar zo lang het mesje erin zit ga ik er niet grondig met een doekje overheen, dus blijft dat wat zitten. Maar als dat alles is..... Conclusie: Hou je van een krabber met een prettige balans waarmee je je gedachteloos kunt scheren, die volop comfort biedt en een glad resultaat oplevert, dan kan ik je deze Twig zeker aanraden. Is in mijn geval net zo effectief als mijn RR GC 0.84, maar bijv. ook als mijn General AC type. Doet wat mij betreft veel gemakkelijker en veel beter zijn werk als bijv. een Mühle R89. Eigenlijk dus een krabber met een goed glad resultaat, zonder (extreem) veel feedback tijdens het scheren. Vrezen voor de vellen aan je gezicht is ook nergens voor nodig, in al die tijd nog geen schrammetje gehad. Ook aluin laat bijna geen prik achter na afloop. Kortom, een heerlijke "daily driver" in goed Nederlands En ook met een 2-daagse baard weet het krabbertje prima raad trouwens, met hetzelfde comfort! En ook nog goed betaalbaar voor om en nabij de 6 tientjes, zeker als je het vergelijkt met sommige meer gelimiteerde exemplaren die ik wel eens voorbij zie komen. @ Scheer & Schuim Nogmaals bedankt voor de mogelijkheid om deze krabber uit te proberen. Ik vrees dat ik hem niet naar je terug ga sturen, vind hem zelf veel te lekker! 10 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts