Tati1050 Posted July 15, 2022 Share Posted July 15, 2022 Een maand geleden kocht ik bij The Alpha Men 100 mesjes Gillette Sharp Edge (geel), mijn favoriet mesje. Het is de eerste keer dat ik ze in bulk kocht. Meestal bestelde ik links of rechts enkele doosjes mee als ik ook wat anders nodig had. Opvallend is dat de bulkmesjes geen opdruk hebben, dus er staat helemaal niets op: geen merk, type en ook de kantaanduidingen (1, 2, 3, 4) ontbreken. Mijn vraag: is dit het échte werk of namaak? Ik heb ook de indruk dat de mesjes dunner zijn dan wat ik gewoon was. Ik heb ook de indruk dat deze mesjes minder lang meegaan. Heeft nog iemand dergelijke ‘ervaring’ met bulkmesjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnweggo Posted July 15, 2022 Share Posted July 15, 2022 Alle bulk die ik heb liggen is het zelfde als enkel pakje. Heeft Gillette niet meerdere fabrieken waar de gele wordt geproduceerd? Misschien ligt het daar aan? Contact opnemen met Alpha man is ook altijd een optie, misschien kunnen die dingen verduidelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 Lijkt mij dat een gerenommeerd bedrijf als The Alpha Men zich niet in laat met namaak. Dat is nl de beste manier om, voor een paar centen, je naam om zeep te helpen. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niek Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 Misschien iets met sancties met Rusland ?? Want daar worden die mesjes geproduceerd toch ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DiddyKong Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 Het kan zijn dat de mesjes uit je losse pak veel eerder of later zijn gemaakt (en misschien dan ook ergens anders). Dat heb je namelijk met meerdere mesjes; bijv. Bolzano, Gilette Platinum, Perma-Sharp. Het lijkt me ook sterk dat je een namaak pak hebt gekocht via The Alpha Men. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niek Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 4 minuten geleden, DiddyKong zei: Het kan zijn dat de mesjes uit je losse pak veel eerder of later zijn gemaakt (en misschien dan ook ergens anders). Dat heb je namelijk met meerdere mesjes; bijv. Bolzano, Gilette Platinum, Perma-Sharp. Het lijkt me ook sterk dat je een namaak pak hebt gekocht via The Alpha Men. Het hoeft geen namaak te zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat het dezelfde mesjes zijn maar om "bepaalde redenen" (lees sancties omzeilen) de verpakking af kan wijken, en zodoende een andere "routing" richting verkooppunt. Vaak weet de verkopende partij dat niet eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DiddyKong Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 Had zelf ook niet gezegd dat het namaak is. 39 minuten geleden, Niek zei: Het hoeft geen namaak te zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat het dezelfde mesjes zijn maar om "bepaalde redenen" (lees sancties omzeilen) de verpakking af kan wijken, en zodoende een andere "routing" richting verkooppunt. Vaak weet de verkopende partij dat niet eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niek Posted July 17, 2022 Share Posted July 17, 2022 Nou, dat is ook niet wat ik zeg. Ik denk dat wij t zelfde zeggen met verschillende redenen waarom er verpakkingsverschillen kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted July 18, 2022 Author Share Posted July 18, 2022 Op 16-7-2022 om 19:09, JvdK zei: Lijkt mij dat een gerenommeerd bedrijf als The Alpha Men zich niet in laat met namaak. Dat is nl de beste manier om, voor een paar centen, je naam om zeep te helpen. Ja, dacht ik toch ook. Maar toch is er die twijfel als bulkmesjes er plots anders gaan uitzien dan je gewend bent… Misschien dat ze zich bij The Alfa Men niet bewust zijn hiervan… Enfin, ik ga door met deze mesjes. Kan alleen niet alle doosjes openmaken om te zien of het ontbreken van de opdruk overal het geval is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted July 19, 2022 Share Posted July 19, 2022 @ Tati1050 Het is jammer dat je constant een beschuldiging richting The Alpha Men uit. Dat vind ik jammer omdat ik nergens in je reactie(s) lees dat je even de moeite hebt genomen om contact met The Alpha Men op te nemen zoals @ Johnweggo in zijn reactie al adviseert. Ik lees ook niet wat hun reactie op jouw vraag is. Ik vraag me nu serieus af wat wil. Wil je de goede naam van een hardwerkend bedrijf (tevens sponsor van deze site) beschadigen? Wil je op deze manier misschien een korting of geld terug bedingen? Bel of mail je vraag/probleem naar The Alpha Men. Ik weet 100% zeker dat ze met een goed antwoord en/of oplossing komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted July 19, 2022 Author Share Posted July 19, 2022 Nee, ik wil The Alfa Men van niets beschuldigen, hoor. Ik vroeg me alleen af (zie mijn oorspronkelijke vraag) of bulkmesjes en de mesjes in losse doosjes als ze er niet hetzelfde uitzien, toch hetzelfde zijn, dezelfde opdruk hebben, op dezelfde plaats gemaakt worden, enz. Ik gaf overigens zelf aan dat de mensen van The Alfa Men wellicht niet zelf op de hoogte zijn van de verschillen. En ik ben al helemaal niet uit op een terugbetaling: mocht dat wél het geval zijn, omdat ik de mesjes echt ondermaats vind, dan had ik al lang officieel een klacht in die zin bij hen geformuleerd. Helemaal geen hard feelings naar TAM dus, wel verbaasd dat Gillette zijn 7 o’clock in twee verschillende verpakkingsvormen aanlevert. Geef toe, dat verwacht je toch niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted July 20, 2022 Share Posted July 20, 2022 Neem aub rechtstreeks contact op met The Alpha Men, dan kun je hen op de hoogte stellen en hen de vraag stellen. 🙂 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts