bartje-p Posted July 13, 2022 Posted July 13, 2022 Als SE krabber liefhebber, heb ik mijn oog laten vallen op bijv. een Leaf Twig. Tot nu toe heb ik alleen SE krabbers voor injector of AC tyupe mesjes. De Twig neemt een half DE mesje. Ben benieuwd of er ervaringen binnen deze groep met deze krabber zijn? Positief/Negatief? Zijn er andere / betere alternatieven krabbers die een half DE mesje gebruiken? PS: lees niet zo'n goede ervaringen met de RR Eco, maar wellicht onterecht? Jullie input en ervaringen zijn weer eens welkom
koenfucius Posted July 13, 2022 Posted July 13, 2022 ik heb nog ergens een Rocnel SE-P liggen. Ik herinner me eerllijk gezegd niet meer of dat wat was. Ik dacht nogal zwaar (waar ik normaal niet van houd) - waarschijnlijk de reden dat hij stof ligt te vergaren. De Mars krabber ziet er niet uit maar is een goeie krabber. Maar over het algemeen zou ik zeggen dat injector of AC mesjes een verschillende ervaring opleveren. Waarom zou je dan opteren voor een half DE mesje? 1
Levi Posted July 13, 2022 Posted July 13, 2022 Die Rocnel SE-P heb ik ook nog gehad, veel te zware kop en niet efficiënt genoeg. Geen aanrader 😅. 1
bartje-p Posted July 14, 2022 Author Posted July 14, 2022 Bedankt voor jullie tips tot nu. De Mars ziet er inderdaad niet uit, is ook de reden dat ik daar niet naar taal. De Rocnel ken ik niet, maar gezien jullie opmerkingen voel ik daar ook weinig voor, nog even los van de prijs van een Rocnel. Als het goed is krijg ik wellicht mogelijkheid om een twig te testen binnenkort, nog even afwachten. En waarom... tja...... omdat het kan he. Als je de waarom vraag objectief gaat beantwoorden kun je een hoop wegstrepen in onze hobby ben ik bang 1
JvdK Posted July 14, 2022 Posted July 14, 2022 Op Badger&Blade staan uitgebreide recensies over de Twig en de Twig Thorn. Over het algemeen zeggen ze dat de Twig mild is en de Thorn (verbeterde Twig) meer agressief. Hij lijkt wel te bevallen al klagen ze over een erg gladde handgreep als die nat wordt (tip: wat aluin op de vingertoppen doen). Daar is ook te zien hoe je een DE mesje eenvoudig en veilig breekt nl. in het papiertje laten en dan buigen. De Leaf Twig artikelen (krabber, stand, rubber grip, opbergdoosje) in diverse kleuren zijn bij www.scheerenschuim.nl (Dordrecht) te koop. 2 1
bartje-p Posted July 14, 2022 Author Posted July 14, 2022 hi @ JvdK , op dat forum werd ik er ook door geprikkeld inderdaad. Er is ondertussen een exemplaar onderweg om uit te proberen, binnenkort volgt meer info en ervaringen. 2
Kazuya17 Posted July 17, 2022 Posted July 17, 2022 Ik heb de focus 48r in bezit, al behoorlijk wat jaartjes. Is een mooie krabber kwa uiterlijk, maar om te scheren valt die vreselijk tegen.
bartje-p Posted July 17, 2022 Author Posted July 17, 2022 37 minuten geleden, Kazuya17 zei: Ik heb de focus 48r in bezit, al behoorlijk wat jaartjes. Is een mooie krabber kwa uiterlijk, maar om te scheren valt die vreselijk tegen. Dat is wel balen. Deze Twig doet het heel aardig, zie ander topic in recensies voor mijn ervaringen hiermee tot nu toe. Dit topic 1
Recommended Posts