JvdK Posted July 2, 2022 Posted July 2, 2022 Mijn allereerste strop (Herold juchtleder) heeft in de loop van de tijd de nodige sneetjes opgelopen. Geen diepe sneetjes maar wel duidelijke beschadigingen. Ik veroorzaak af en toe nog wel eens een beschadiging dus ik heb nog even niet de moed om een strop van Scrupleworks aan te schaffen. Omdat het bruikbare oppervlak van de Herold strop steeds kleiner werd heb ik de strop eens flink onderhanden genomen. Ik heb de strop voorzichtig bevrijdt van beschadigingen met behulp van 180grit schuurpapier. Dat werkt nl lekker snel. Daarna ben ik stapsgewijs verder gegaan met 240grit, 320grit, 600grit en ben geëindigd met 2000grit schuurpapier. De beschadigingen zijn vrijwel geheel verdwenen en de strop is weer over de volledige lengte glad en bruikbaar. Ik lees steeds vaker dat het beter is om een leren strop niet in te vetten. Voor het stroppen even een paar keer met de handpalm over de strop wrijven zou voldoende moeten zijn. Wat zijn jullie ervaringen? Is het beter om de strop een klein beetje in te vetten of juist niet? 1
Marcel1818 Posted July 3, 2022 Posted July 3, 2022 Ik heb 2 dezelfde stroppen en de eerste had ik ingevet met de pasta die meekwam. De 2de nooit iets meegedaan behalve altijd met de hand warm vrijven. Die waar zonder de pasta is veel prettiger voor me, de ander heeft een hardere toplaag gekregen. eigenlijk zou ik die eens moeten schuren om op te knappen. Dus wat mij betreft niets opsmeren 2
dhr K Posted July 3, 2022 Posted July 3, 2022 ik heb de mijne in het begin 2jaar geleden, een x heel lichtjes ingevet en voor de rest de hand. Overigens mocht je toch een nieuwe strop overwegen kijk eens bij Quercur (www.quercur.com) Betaalbaar en goed spul en de Spaanse maker is uiterst behulpzaam 2
Tony Posted July 4, 2022 Posted July 4, 2022 Als ik een strop moet aanpakken vanwege sneetjes e.d. Gebruik ik na afloop een beetje neatsfoot oil en/of Ballistol spray. vorige week een oefen strop van scruple works aangepakt. Na een paar dagen zijn de vlekken van de olie vrijwel verdwenen. Voor 4
Recommended Posts