Levi Posted June 20, 2022 Posted June 20, 2022 Razor: Charcoal Goods Level 2 Blade: Wizamet Super Iridium Brush: H.L. Thäter 4125/1 26mm Synthetic Bowl: HC&C Soap: House of Mammoth Indigo Post: House of Mammoth Indigo Splash + ASB 9
koenfucius Posted June 20, 2022 Posted June 20, 2022 Rocnel Sailor 1st generation Feather ApShaveCo Synbad 28mm Cold River Soap Works Classic Fougère Nivea sensitive balsem 9
UnShaven Posted June 20, 2022 Posted June 20, 2022 Razor: Muhle R41 GS Blade: Rapira Shaving bowl: Edwin Jagger Porcelain Pre-Shave: Proraso green Pre-shave Soap: Caola Barbon Shaving Cream (Hungarian) Brush: AP Shave CO 28mm SilkSmoke Butterscotch handle Aftershave: De Vergulde Hand Alum with the beautiful nice blue feet Aftershave: Caola Barbon After Shave, lots of menthol (Hungarian) Aftershave: Faena aftershave balm 9
bartje-p Posted June 20, 2022 Posted June 20, 2022 Na 3 wat pittige scheerbeurten met de RR Hawk v2 en een Schick Proline P mesje, vandaag op de iets rustigere toer, en dat pakte prima uit. Uiterst comfortabel zonder noemenswaardige prik van de aluin. Muhle R89 (links op foto) Schick stainless vintage (3) Martin de Candre Nature (sample via @ onno ) Omega 10019 Fresh Up AS Balea Sensitive ASB 8
Levi Posted June 21, 2022 Author Posted June 21, 2022 Razor: Karve Overlander Blade: Wizamet Super Iridium Brush: Omega EVO E1860 Veteran 28mm Synthetic Bowl: HC&C Soap: Stirling Dunshire Post: Stirling Dunshire Splash 8
koenfucius Posted June 21, 2022 Posted June 21, 2022 Rocnel Sailor 1st Generation Feather Yaqi Rocks 28mm Arran Sense of Scotland Machrie Nivea sensitive balsem 8
ChrisVanMeer Posted June 21, 2022 Posted June 21, 2022 40 minuten geleden, koenfucius zei: Arran Sense of Scotland Machrie Ik heb een tijd geleden gezien en toen getwijfeld of dit wel een fijne zeep is. Wat vind jij?
UnShaven Posted June 21, 2022 Posted June 21, 2022 Razor: Muhle R41 GS Blade: Rapira Shaving bowl: Edwin Jagger Porcelain Pre-Shave: Proraso green Pre-shave Soap: Caola Barbon Shaving Cream (Hungarian) Brush: AP Shave CO 28mm SilkSmoke Butterscotch handle Aftershave: De Vergulde Hand Alum with the beautiful nice blue feet Aftershave: Caola Barbon After Shave, lots of menthol (Hungarian) Aftershave: Faena aftershave balm 6
bartje-p Posted June 21, 2022 Posted June 21, 2022 Vandaag weer een nieuwe kans met de RR Hawk v2, veel beter al weer. Nog minder druk gezet en de hoek iets veranderd (iets meer greep parallel aan het gezicht), was al een stuk comfortabeler. Ik blijf me wel verbazen over hoe effectief dit scheert, want ik ben wel zo glad als maar zijn kan. Daar moet ik met een DE al van goede huize komen om met dezelfde hoeveelheid bewegingen dezelfde gladheid te krijgen. Op een of andere manier scheren die SE's toch "gemakkelijker" (ook een Schick injector bijv.). RR Hawk black v1 Schick Proline P (4) Martin de Candre Nature (gaat die ooit wel op ) Balea Sensitive ASB Calvin Klein Man edt 8
koenfucius Posted June 21, 2022 Posted June 21, 2022 2 uren geleden, ChrisVanMeer zei: Ik heb een tijd geleden gezien en toen getwijfeld of dit wel een fijne zeep is. Wat vind jij? Eerste indruk is zeker positief; erg prettige geur zo uit de pot - heel geraffineerd. Bij het opschuimen blijft de geur licht aanwezig - mocht voor mij zeker iets sterker zijn. Schuimt vlot op, niet het hele dikke schuim van sommige Amerikaanse zepen. Ik denk dat dit een blijver wordt (en de verpakking is speciaal natuurlijk - wel behoorlijk zwaar) Hou de Franse Amazon in de gaten - daar zijn geregeld aanbiedingen. Ik heb hem (met de steen) gekocht voor 21.80€. Op hun eigen website staat hij te koop voor 25£ (en dan moet je nog rekening houden met eventuele douanekosten) 2 1
Kranxinnig Posted June 21, 2022 Posted June 21, 2022 SvdD: dinsdag - 21 juni 2022 Nr: 93, schedel & wangen Krabber: Timeless Ti .68 SCL Mesje: Personna Platinum (1) Kwast: Peregrino (Phoenix AA) Preshave: Ice Cube 2.0 (Phoenix AA) Scheerzeep: Edition 2.0 (The Alpha Men) AS: Barbiere Sofisticato (Ariana & Evans) 5
Levi Posted June 22, 2022 Author Posted June 22, 2022 Razor: Karve Overlander Blade: Wizamet Super Iridium Brush: Shavemac Blue Marble 26mm Synthetic Bowl: HC&C Soap: Strike Gold Shave Camp David Post: Strike Gold Shave Camp David Splash 7
koenfucius Posted June 22, 2022 Posted June 22, 2022 Merkur Progress Wizamet Super Simpson Chubby 2 synthetic bristle Declaration Grooming Weinstrasse Nivea sensitive balsem 7
bartje-p Posted June 22, 2022 Posted June 22, 2022 Razorock GC 0.84-P Schick stainless steel vintage (4) Omega 10019 Martin de Candre Nature (sample is nu echt op, nogmaals bedankt @ onno ) Old Spice Original Balea Sensitive ASB Ik geloof niet dat ik deze krabber ooit weg zal doen, is tot nu toe mijn meest prettige DE krabber en gaat goed met veel verschillende mesjes. 7
UnShaven Posted June 22, 2022 Posted June 22, 2022 Razor: Muhle R41 GS Blade: Rapira Shaving bowl: Edwin Jagger Porcelain Pre-Shave: Proraso green Pre-shave Soap: Caola Barbon Shaving Cream (Hungarian) Brush: AP Shave CO 28mm SilkSmoke Butterscotch handle Aftershave: De Vergulde Hand Alum with the beautiful nice blue feet Aftershave: Caola Barbon After Shave, lots of menthol (Hungarian) Aftershave: Faena aftershave balm 6
JvdK Posted June 22, 2022 Posted June 22, 2022 Kropp 6/8 Zeep: Stirling Dunshire Kwast: Simpson Trafalgar T3 26mm Sovereign Synthetic Fiber Scheerkom: The Goodfellas Smile Na het scheren: Aluin & koud water AS: Proraso Groen Een goeie 2 dagen baard was niet tegen de Kropp opgewassen. Ik liep alleen wat rode puntjes en 1 sneetje op. Na wat aluin en koud water waren die zo goed als verdwenen. 6
Kranxinnig Posted June 22, 2022 Posted June 22, 2022 SvdD: woensdag - 22 juni 2022 Nr: 94, schedel & wangen Krabber: Timeless Ti .68 SCL Mesje: Personna Platinum (2) Kwast: Peregrino (Phoenix AA) Preshave: Ice Cube 2.0 (Phoenix AA) Scheerzeep: Edition 2.0 (The Alpha Men) AS: Barbiere Sofisticato (Ariana & Evans) 7
Levi Posted June 23, 2022 Author Posted June 23, 2022 Razor: Timeless .95 OC Blade: Personna Lab Blue Brush: Shavemac Wood Immitation 28mm Synthetic Bowl: HC&C Soap: Gentleman’s Nod No. 13 Johnny Post: Gentleman’s Nod No. 13 Johnny Splash + ASB 8
koenfucius Posted June 23, 2022 Posted June 23, 2022 Rocnel Elite 2019 aggressive Wizamet Super Iridium Zenith synthetic D.R. Harris Nivea sensitive balsem 8
UnShaven Posted June 23, 2022 Posted June 23, 2022 Razor: Muhle R41 GS Blade: Rapira Shaving bowl: Edwin Jagger Porcelain Pre-Shave: Proraso green Pre-shave Soap: Caola Barbon Shaving Cream (Hungarian) Brush: AP Shave CO 28mm SilkSmoke Butterscotch handle Aftershave: De Vergulde Hand Alum with the beautiful nice blue feet Aftershave: Caola Barbon After Shave, lots of menthol (Hungarian) Aftershave: Faena aftershave balm 8
onno Posted June 23, 2022 Posted June 23, 2022 Geschoren met de op een Coticule geslepen Schulze #14. voelt minder bijterig scherp, ronder maar zou wel iets scherper willen Toch nog maar eens slijpen. 9
bartje-p Posted June 23, 2022 Posted June 23, 2022 Vandaag weer tijd voor de Hawk v2. Sinds kort (weer) in bezit, ben nog aan het stoeien om hier het beste resultaat uit te halen. Nou ja, resultaat is uitstekend, de weg daar naartoe nog wat "trekkerig" af en toe. Vandaag heel bewust geen druk gezet, maar dat was niet heel comfortabel in de eerste gang. Daarna verstand op 0 gezet en ding meer als een cartridge mesje gebruikt, dus wel degelijk wat meer druk erop. En dat ging een stuk beter? Heb ik zo mijn best gedaan afgelopen 2 jaar om vooral geen druk te zetten, lijkt dat hier wel beter te werken. Volgende keer weer een poging. De MdC Vetyver van @ Oscar Wildschut is ook weer heerlijk. Dit is de 4e geur van MdC die ik heb kunnen uitproberen. Lekker licht en fris met de ondertussen bekende eigenschappen wat verzorging betreft. Lekkah lekkah! Razorock Black Hawk v2 Schick Proline P Martin de Candre Vetyver Omega 10049 Fresh Up AS Balea Sensitive ASB 9
Recommended Posts