Jump to content

Recommended Posts

Posted

Toen ik net begon met DE scheren kreeg ik van Marcel een sample pakketje, waarin onder andere een (NOS) Polsilver zat. Tot nu toe heb ik nog geen mesje gevonden wat deze kan evenaren. Helaas worden deze niet meer gemaakt en zijn ze ook amper te vinden, behalve dan een voorraadje bij Marcel, waar hij (heel begrijpelijk) niet vanaf wil.

In mijn zoektocht naar een waardige vervanger kon ik mij herinneren dat Talibeard een mesje had waar hij nog langer mee deed dan ik met de Polsilver.

Ik vroeg hem ernaar en toen ik antwoord had gekregen zei ik dat ik de mesjes, rode Captains, in gedachten zou houden,

Vlak daarna kreeg ik een PM van Talibeard, hij zou me een paar Captains opsturen. Tof toch?

Maar een PM of twee later vertelde hij me dat hij behalve wat extra andere mesjes ook een krabber van Lord mee zou sturen. Hoe geweldig is dat!

Ik kreeg al redelijk snel de envelop binnen en trok hem meteen open.

Een mooie kop waar Lord op staat en een lang kunststof handvat.

De kop is hetzelfde als de favoriete krabber van Harrie zelf, een LP122 ofzoiets.

Omdat we het hier wel over Harrie hebben, iemand met bijna 25 jaar ervaring met DE scheren (!), ging ik er eigenlijk van uit dat dit een redelijk agressieve krabber zou zijn.

Maar eigenlijk vind ik het een milde, prettige maar effectieve krabber.

Vooral in combinatie met een Captain is het een ideaal scheermes.

Het lange handvat werkt eigenlijk heel prettig, dat het gewicht wat lager is doordat het van kunststof is, is eigenlijk geen probleem.

Om eens te kijken hoe het zou zijn met een zwaarder handvat, heb ik ook twee keer geschoren met het handvat van de Edwin Jagger de89l er op. Door het hogere gewicht leek het scheren wel iets makkelijker te gaan.

Vreemd dat een mes wat zo mild aanvoelt toch zo makkelijk en effectief scheert. Op dit moment vind ik de Lord, vooral met het EJ handvat, nog fijner scheren dan mn vertrouwde Edwin Jagger de89l.

Natuurlijk ga ik de krabber ook nog testen met andere mesjes, maar ik vind het nu al een toppertje!

Over de Captain ben ik trouwens ook heel erg tevreden, na 4 keer nog steeds scherp en smooth, zelfs atg.

Harrie, nogmaals bedankt!

Posted

Leuke review en je slaat wat mij betreft aardig de spijker op de kop. De S625 is idd uitgerust met dezelfde kop als de LP1822 ofwel de L6. Mild en efficiënt is precies wat-ie is; ik heb ook aardig wat agressievere krabbers en hou daar op zijn tijd ook zeker van maar de efficiëntie en het gebruiksgemak maken de Lord tot een ideale dagelijkse scheerder wat mij betreft.

Ik heb beter afgewerkte, luxere en zelfs beter scherende krabbers in gebruik maar de Lord is compatible met bijna alle typen mesjes die ik gebruikt heb (>100) en de krabbers die ik min of meer beter vind zijn dat meestal in combinatie met één specifiek mesje. De geometrie ligt het dichtste bij de Merkur Classic koppen (23/33C-G) maar is toch net anders en bovendien hebben ze geen last van de Merkur-kwaal (waarbij mesjes nooit perfect gecentreerd schijnen te kunnen worden). Qua scheren zet ik de goedkopere Lord een trede of twee boven Merkur. De S625 is de budget uitvoering van de LP1822, wat dus al een aardig budget-mes is, en ik ken geen andere krabber met zo'n prijs/prestatie niveau. Het blijft natuurlijk toch een kwestie van uekaz maar voor het geld zou iedere DE-scheerder één van die twee geprobeerd moeten hebben.

Posted
Ik heb beter afgewerkte, luxere en zelfs beter scherende krabbers in gebruik maar de Lord is compatible met bijna alle typen mesjes die ik gebruikt heb (>100) en de krabbers die ik min of meer beter vind zijn dat meestal in combinatie met één specifiek mesje.

Ik ken het scheermes niet maar je hebt inderdaad van die krabbertjes die het met zowat alle mesjes goed doen en andere die dan weer beperkt zijn tot enkele. Vooral vervelend als je een grote collectie krabbertjes hebt (gelukkig hier niet het geval). Die Captains, daar maak je me echt nieuwsgierig …. M'n laatste NOS polsilvers vorig jaar opgebruikt, ze worden gemist. Bedankt voor de review van de Lord!

Posted

Die Merkur-kwaal heb ik ook enigszins bij mn EJde89l.

Je krijgt het mesje er niet zomaar mooi recht in, het is altijd een beetje geschuif.