FredterWeijde Posted May 21, 2022 Share Posted May 21, 2022 Dag, Mijn mes wordt geslepen, heel blij mee, door een behulpzaam forumlid. Nu heb ik even de riem bekeken en youtube bezocht voor wat tips, maar er zit op de achterkant van mijn riem geen canvas. Kan ik dat los bestellen? Iemand een oplossing voor dit ‘probleem’? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted May 21, 2022 Share Posted May 21, 2022 Je kan ook zonder katoen/canvas werken. Het is niet absoluut noodzakelijk. Als je toch katoen/canvas wil kan je zelf een strop uit een oude spijkerbroek maken, een losse katoenen/canvas strop kopen of een nieuwe strop incl katoen/canvas zijde kopen. Het algemene advies (die heb ik zelf ook van forumleden gekregen) is om niet gelijk met een hele dure strop te beginnen. Bij het aanleren van het stroppen snij je zeer waarschijnlijk een (flink) aantal keren in het leer 😳😖 Kleine ondiepe sneetjes kan je voorzichtig met een stukje schuurpapier (korrel 400) repareren. Je leest soms het advies om hiervoor korrel 1000 of zelfs 2000 te gebruiken, maar dan ben je even een paar uur aan het schuren……. Succes met je ontdekkingsreis en niet terugschrikken voor kleine tegenslagen. Het hoort bij het leerproces 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredterWeijde Posted May 21, 2022 Author Share Posted May 21, 2022 (edited) Ik ga een spijkerbroek zoeken, ik heb nog een vraag. Welk polijstmiddelen moet ik gebruiken op het leer? Edited May 21, 2022 by FredterWeijde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 21, 2022 Share Posted May 21, 2022 3 uren geleden, FredterWeijde zei: Ik ga een spijkerbroek zoeken, ik heb nog een vraag. Welk polijstmiddelen moet ik gebruiken op het leer? Ik zou voorlopig nog even zonder polijstmiddelen stroppen. Als je dat al gebruikt kan je dat beter op het canvas deel doen. Hiervoor kan je dan het best groene Crome oxide (crox) voor gebruiken, zoek even op ons forum dit is al eerder behandeld. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts