Tati1050 Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 Omdat ik nog altijd zoek ben naar de kwast die best bij mij past (hé, dat rijmt) dit lijstje van elementen waaraan hij zou moeten beantwoorden: 1. Vlot water opnemen 2. Makkelijk scheerzeep laden 3. Goed en overvloedig schuim aanmaken, zowel direct op het gezicht als in een scheerkommetje 4. Zacht aanvoelen 5. Zeker geen haren verliezen, ook niet op latere leeftijd 6. Gemakkelijk te onderhouden zijn 7. Er liefst een beetje aantrekkelijk uitzien 8. Liefst zo goedkoop mogelijk zijn Iemand deze witte raaf al tegengekomen? Dan hoor ik het graag. Ik vraag dit omdat ik een tijd geleden een scheerkwast van Muhle aankocht (betaalde er meer dan 100 euro voor) die vooral faalt voor de elementen 5, 6 en 8 en dus in het vergeetlaadje terechtgekomen is. Ik wil dus vooral een volgende miskoop vermijden… Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 ik denk dat je heel wat verschillende antwoorden zal krijgen - zoals steeds UEKAZ Ik zou zelf Yaqi Tuxedo of ApShave Co Synbad durven aanraden (allebei synthetisch) Als je een das zoekt, zou ik Zenith Silvertip aanraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 Een simpel (Omega) varkentje….. zal mogelijk op punt 5 slechts 99% scoren, rest 100% 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chay_1974 Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 Probeer eens een Silvertip Fibre van Edwin Jagger of Muhle. Die zijn zacht met veel veerkracht en maken een perfect schuimpje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 4 uren geleden, bartje-p zei: Een simpel (Omega) varkentje….. zal mogelijk op punt 5 slechts 99% scoren, rest 100% Precies. Veel waar voor je geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted April 25, 2022 Author Share Posted April 25, 2022 Een Muhle liever niet meer… verliest om een of andere reden een massa haren bij elke scheerbeurt. En een Omega heb ik, maar die is ook niet feilloos op dit gebied. Heeft iemand ervaring met een NOM ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chay_1974 Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 3 uren geleden, Tati1050 zei: Een Muhle liever niet meer… verliest om een of andere reden een massa haren bij elke scheerbeurt. En een Omega heb ik, maar die is ook niet feilloos op dit gebied. Heeft iemand ervaring met een NOM ? Ik heb toevallig zondag een NOM in de container gegooid, die verliest ook veel haar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnweggo Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Apshaveco silksmoke. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oscar Wildschut Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Hi, ik kan je van harte de PAA Amber Aerolite kwast aanraden. Synthetische kwast die scheert als een goede badger. Mijn beste kwast en volgens mij voldoet hij aan je criteria. Succes! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Die lui hierboven hebben het allemaal helemaal mis. Maar goed nieuws: er is een kwast die alle punten moeiteloos aftikt. Zie foto. Lief briefje naar Jan Zoethout sturen of ie ‘m in je Mühle greep wil zetten. Daarna nooit weer omkijken. Dank me later … 😜 1 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Ik ben nog steeds heel erg tevreden over mijn Simpson Trafalgar T3 26mm Sovereign Synthetic Fiber. Er zijn geen dassen voor mishandeld, eenvoudig te onderhouden, laadt goed, zacht maar voldoende back bone en verliest na 2 jaar veelvuldig gebruik geen haren. Prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg goed. 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted April 27, 2022 Share Posted April 27, 2022 Zojuist, JvdK zei: Ik ben nog steeds heel erg tevreden over mijn Simpson Trafalgar T3 26mm Sovereign Synthetic Fiber. Er zijn geen dassen voor mishandeld, eenvoudig te onderhouden, laadt goed, zacht maar voldoende back bone en verliest na 2 jaar veelvuldig gebruik geen haren. Prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg goed. Wat hierboven vermeld staat 👆🔝. Maar het is persoonlijke voorkeur, das, paard, synthetisch, varken. Bulb of fan. Backbone of splay. Voor ieder wat wils. Ik ben een en al synthetische liefhebber en ik kan enkel beamen wat @ JvdK hier neerpent. Soms moet je gewoon proberen 🤷♂️. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted April 28, 2022 Share Posted April 28, 2022 Ik ben een enorme liefhebber van dassen kwasten. Er ligt hier dan ook een sysnthetische shavemac te verstoffen. En ik kan alleen maar waardering opbrengen voor degenen die het dierenleed een rol laten spelen in de kwastkeuze. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted April 29, 2022 Share Posted April 29, 2022 Voor mij is deze favoriet: een perfecte knot (Tuxedo) in een model The Zoethout handvat van J&T. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tati1050 Posted May 6, 2022 Author Share Posted May 6, 2022 Het is een Simpson Trafalgar T3 syntheet geworden. Mooie, dikke en zachte borstel, maakt vlot lekker rijk schuim aan en wat me verbaast: hij is in een wip droog na gebruik. Ik ga hem een weekje uittesten en dan meld ik mijn bevindingen wel. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandorfi Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 1 uur geleden, Tati1050 zei: Het is een Simpson Trafalgar T3 syntheet geworden. Mooie, dikke en zachte borstel, maakt vlot lekker rijk schuim aan en wat me verbaast: hij is in een wip droog na gebruik. Ik ga hem een weekje uittesten en dan meld ik mijn bevindingen wel. Ideaal, ik kijk er naar uit.. Moest ik een nieuwe borstel nodig hebben wordt het (waarschijnlijk) deze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twoband Posted July 11, 2023 Share Posted July 11, 2023 (edited) ik zag een beetje te laat dat dit een oud draadje is maae evengoed wellicht een goede tip voor iemand die mometeel een goede , betaalbare all rounder tip zoekt: Ik denk dat je met een simpson 57 in best badger een hele fijne “alleskunner” in huis zou hebben…..Iets steviger en minser soft als de Super badger haren maar met daardoor genoeg backbone om te kunnen kopsoppen en zeep rechtstreeks zeep op te nemen. niet te groot niet te klein. Tikkie “prikkerig” in het begin ( hoewel dat ook subjectief is) maar na inwerken een mooi compromis voor alle soorten inzepen. Prijs is even naar een aanbieding zoken maar is goed te doen en 100%. Het geld waard! Edited July 11, 2023 by twoband 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts