Tati1050 Posted April 5, 2022 Posted April 5, 2022 Eerst wat de reclame zegt. Even een vrije vertaling van de Engelse aanbevelingen : een preshave oil zorgt voor een soepeler gang van de krabber over je gezicht. Wordt aanbevolen bij een straffere baard en een gevoelige huid. Ik heb beide. De PS oil van TOBS heeft een licht citrusaroma. Je gebruikt het product door enkele druppels in je handen te doen, dan aanbrengen op je gezicht, 30;seconden wachten en nadien je gezicht inzepen. En dan scheren maar, soepel dus. Wordt beloofd. Dan de praktijk. Dat van de lichte citrusgeur klopt. Echt geen opvallend geurtje en dat hoeft ook niet, maar echt aangenaam ruiken doet de olie zeker niet. Dan enkele druppels in mijn handpalmen en wrijven. Het is een erg stroperig goedje en na aanbrengen op je gezicht heb je meer dan 30 seconden nodig om je handen grondig te wassen, want je vettige handen krijg je niet in één wasbeurt proper. Als je ze niet wast, wordt je flesje, plus je borstel en latertje krabber vettig en dat wil je niet. Het aanbrengen van de scheerzeep gaat zoals vanouds gemakkelijk en dan scheren. Ik merk niet dat mijn slant soepeler over mijn huid zou glijden dan anders. Niet bij de eerste pass, ook niet bij de tweede en de derde. Alles verloopt eigenlijk zoals vroeger, toen ik de oil niet gebruikte. Ook als ik na afloop mijn aluinblokje gebruik, is er geen verschil. Ik ken de plekken waar ik wat moeilijker scheer en die door de aluin zoals altijd feilloos worden aangegeven. Niks soepeler, niks gladder dan voordien. Na afloop voelt ook de AS aan als altijd. Conclusio: deze TOBS spreshave oil aromatherapy wordt geen blijvertje. Te vettig, teveel gehannes met tussentijds handen wassen, geen merkelijke verbetering van de scheerbeurt, geen leuke geur. Dus: bespaar je centen en koop iets waar je wel plezier aan beleeft. Tenzij ik de gebruiksinstructies van deze PS oil hopeloos misbegrepen en verkeerd ingeschat heb. Maar dan spreken jullie me wel tegen. 2 1
bartje-p Posted April 6, 2022 Posted April 6, 2022 kan gebeuren he, niet alles werkt voor iedereen op dezelfde manier. Ik weet dat er hier ook wel voorstanders zijn van een preshave. Persoonlijk gebruik ik het ook niet. 1
Levi Posted April 6, 2022 Posted April 6, 2022 Ik raad alle oliën af als pre shave, net om de redenen die je hierboven vermeld. Het is een gedoe 😂. De pre shave cream van Proraso is hieromtrent beter 😉. 2 3
JvdK Posted April 6, 2022 Posted April 6, 2022 Een pre-shave gebruik ik alleen als ik me een aantal dagen niet heb kunnen scheren. In die gevallen gebruik ik de pre-shave van Proraso. 1 2
dhr K Posted April 6, 2022 Posted April 6, 2022 Ik gebruik bijna dagelijks een pre shave (balm) omdat ik mij scheer voor de douche. Pre olie vind ik ook niks door het gedoe en vettigheid 1
JJ. Posted April 11, 2022 Posted April 11, 2022 Na het inzepen poets ik altijd mijn tanden. Het schuim heeft dan langer de tijd om de haren zacht te maken en de huid lekker nat te houden. Geen pre shave nodig. 1
Mathieu Posted April 16, 2022 Posted April 16, 2022 Je kunt de the Cube van PAA proberen. Was er zelfs mijn gezicht mee. En gaat erg lang mee. 1
Chay_1974 Posted April 18, 2022 Posted April 18, 2022 Ik heb ontdekt dat ik mij beter scheer als ik geen pre-shave gebruik. Ik heb nu wel proraso groen, maar die is wel sterk. De mentol kick is voor mij te heftig. Proraso wit vind ik persoonlijk een goede pre-shave voor als ik lang niet geschoren heb. 1
Stoppel Posted April 25, 2022 Posted April 25, 2022 Als pre shave nodig is dan mankeert er denk ik iets aan de zeep/crème. 1
Tati1050 Posted August 16, 2023 Author Posted August 16, 2023 Op 6-4-2022 om 01:22, Tati1050 zei: Eerst wat de reclame zegt. Even een vrije vertaling van de Engelse aanbevelingen : een preshave oil zorgt voor een soepeler gang van de krabber over je gezicht. Wordt aanbevolen bij een straffere baard en een gevoelige huid. Ik heb beide. De PS oil van TOBS heeft een licht citrusaroma. Je gebruikt het product door enkele druppels in je handen te doen, dan aanbrengen op je gezicht, 30;seconden wachten en nadien je gezicht inzepen. En dan scheren maar, soepel dus. Wordt beloofd. Dan de praktijk. Dat van de lichte citrusgeur klopt. Echt geen opvallend geurtje en dat hoeft ook niet, maar echt aangenaam ruiken doet de olie zeker niet. Dan enkele druppels in mijn handpalmen en wrijven. Het is een erg stroperig goedje en na aanbrengen op je gezicht heb je meer dan 30 seconden nodig om je handen grondig te wassen, want je vettige handen krijg je niet in één wasbeurt proper. Als je ze niet wast, wordt je flesje, plus je borstel en latertje krabber vettig en dat wil je niet. Het aanbrengen van de scheerzeep gaat zoals vanouds gemakkelijk en dan scheren. Ik merk niet dat mijn slant soepeler over mijn huid zou glijden dan anders. Niet bij de eerste pass, ook niet bij de tweede en de derde. Alles verloopt eigenlijk zoals vroeger, toen ik de oil niet gebruikte. Ook als ik na afloop mijn aluinblokje gebruik, is er geen verschil. Ik ken de plekken waar ik wat moeilijker scheer en die door de aluin zoals altijd feilloos worden aangegeven. Niks soepeler, niks gladder dan voordien. Na afloop voelt ook de AS aan als altijd. Conclusio: deze TOBS spreshave oil aromatherapy wordt geen blijvertje. Te vettig, teveel gehannes met tussentijds handen wassen, geen merkelijke verbetering van de scheerbeurt, geen leuke geur. Dus: bespaar je centen en koop iets waar je wel plezier aan beleeft. Tenzij ik de gebruiksinstructies van deze PS oil hopeloos misbegrepen en verkeerd ingeschat heb. Maar dan spreken jullie me wel tegen. Ik moet mezelf deels tegenspreken in verband met het gebruik van preshaves in het algemeen en preshave oils in het bijzonder. Ik had de TOBS preshave oil die ik hierboven besprak, naar de achterste regionen van mijn toiletkast verbannen… tot ik hem een paar maanden geleden weer tegenkwam en besloot hem nog een kans te geven (lees: maar door de zure appel te bijten en te zorgen dat het flesje leeggeraakt). Wel, ik was verbaasd. De geur ervan vond ik nog steeds niet echt aangenaam, maar ik moest toegeven dat als je de olie gebruikte, het scheren toch behoorlijk wat soepeler verliep… Natuurlijk bleef het probleem van de vettige handjes, maar ja, daarvoor is er handzeep… Na een tiental (?) scheerbeurten was het flesje (gelukkig) leeg… En toen ontdekte ik dat de fabrikant van mijn favoriete scheerzeep, Martin de Candre, een soortgelijk product op de markt brengt: Huile Végétale Chamomille et Citron, te gebruiken als preshave en/of aftershave. Ik kon niet aan de verleiding weerstaan en kocht een potje. Het is een wonderlijk product, dat is het minste wat ik kan concluderen. Het gaat hier om een soort gel of crême of iets tussen beide, met een superieure citrusgeur, stukken aangenamer dan die van TOBS. Je doet een beetje van die crème op je handpalmen, door de warmte van je huid wordt de crème olie en die masseer je in op je vochtige, want pas gewassen, gezicht… Dertig seconden wachten (ondertussen zeepje aanmaken) en scheerschuim eroverheen. Dan de favoriete krabber van de dag erover, en echt waar: dat gaat supersoepel. Een van de redenen hiervoor schijnt te zijn dat de olie een laagje legt over het water op je huid, waardoor het scheren makkelijker verloopt. Ik weet niet of dit klopt, maar bij mijnwerker het (UEKAZ). Ik vind deze MdC Huile Végétale ondertussen een prachtige aanvulling bij mijn scheerroutine, wat ik niet kon zeggen van de TOBS. Ik heb deze MdC inmiddels ook gebruikt na het scheren en ook dat valt reuze mee: alleen opletten dat je niet teveel gebruikt, want dan loop je een tijdje met een blinkend smoelwerk rond. En die vettige handjes, vragen jullie… Tja die neem ik er nu met plezier bij. Ten slotte, nog een eigenaardigheid waarvoor MdC via een bijlegblaadje waarschuwt: bij te hoge temperaturen (zoals we in juli mochten meemaken) ‘smelt’ de gel en wordt echt olie. Bij normale temperaturen (20-22°C) neemt de olie zijn vertrouwde vorm weer aan… Ik zei het al: een wonderlijk product! 3
Tati1050 Posted August 17, 2023 Author Posted August 17, 2023 Voor ‘mijnwerker’ hierboven, lees ‘mij werkt’… Die verrekte spellingscontrole toch! 🫢😒 4
Recommended Posts