Jump to content

TOBS Preshave oil aromatherapy

Tati1050
 Share

Recommended Posts

Eerst wat de reclame zegt. Even een vrije vertaling van de Engelse aanbevelingen : een preshave oil zorgt voor een soepeler gang van de krabber over je gezicht. Wordt aanbevolen bij een straffere baard en een gevoelige huid. Ik heb beide. De PS oil van TOBS heeft een licht citrusaroma. Je gebruikt het product door enkele druppels in je handen te doen, dan aanbrengen op je gezicht, 30;seconden wachten en nadien je gezicht inzepen. En dan scheren maar, soepel dus. Wordt beloofd.

Dan de praktijk. Dat van de lichte citrusgeur klopt. Echt geen opvallend geurtje en dat hoeft ook niet, maar echt aangenaam ruiken doet de olie zeker niet. Dan enkele druppels in mijn handpalmen en wrijven. Het is een erg stroperig goedje en na aanbrengen op je gezicht heb je meer dan 30 seconden nodig om je handen grondig te wassen, want je vettige handen krijg je niet in één wasbeurt proper. Als je ze niet wast, wordt je flesje, plus je borstel en latertje krabber vettig en dat wil je niet. Het aanbrengen van de scheerzeep gaat zoals vanouds gemakkelijk en dan scheren. Ik merk niet dat mijn slant soepeler over mijn huid zou glijden dan anders. Niet bij de eerste pass, ook niet bij de tweede en de derde. Alles verloopt eigenlijk zoals vroeger, toen ik de oil niet gebruikte. Ook als ik na afloop mijn aluinblokje gebruik, is er geen verschil. Ik ken de plekken waar ik wat moeilijker scheer en die door de aluin zoals altijd feilloos worden aangegeven. Niks soepeler, niks gladder dan voordien. Na afloop voelt ook de AS aan als altijd.

Conclusio: deze TOBS spreshave oil aromatherapy wordt geen blijvertje. Te vettig, teveel gehannes met tussentijds handen wassen, geen merkelijke verbetering van de scheerbeurt, geen leuke geur. Dus: bespaar je centen en koop iets waar je wel plezier aan beleeft. Tenzij ik de gebruiksinstructies van deze PS oil hopeloos misbegrepen  en verkeerd ingeschat heb. Maar dan spreken jullie me wel tegen.

• I like it 1
  • Thanks! 1

• Tati1050 changed the title to TOBS Preshave oil aromatherapy

kan gebeuren he, niet alles werkt voor iedereen op dezelfde manier. Ik weet dat er hier ook wel voorstanders zijn van een preshave. Persoonlijk gebruik ik het ook niet.

Ik raad alle oliën af als pre shave, net om de redenen die je hierboven vermeld. Het is een gedoe 😂. De pre shave cream van Proraso is hieromtrent beter 😉.

• I like it 1
  • Agreed 3

Een pre-shave gebruik ik alleen als ik me een aantal dagen niet heb kunnen scheren. In die gevallen gebruik ik de pre-shave van Proraso.

• Agreed 2

Ik gebruik bijna dagelijks een pre shave (balm) omdat ik mij scheer voor de douche. Pre olie vind ik ook niks door het gedoe en vettigheid

Na het inzepen poets ik altijd mijn tanden. Het schuim heeft dan langer de tijd om de haren zacht te maken en de huid lekker nat te houden. Geen pre shave nodig. 

Ik heb ontdekt dat ik mij beter scheer als ik geen pre-shave gebruik. Ik heb nu wel proraso groen, maar die is wel sterk. De mentol kick is voor mij te heftig. Proraso wit vind ik persoonlijk een goede pre-shave voor als ik lang niet geschoren heb.