Jump to content

Recommended Posts

Posted

Van de week kreeg ik toevallig de scheerzeep "de vergulde hand" in mijn bezit.

Ik was zelf niet van plan om nog meer scheerzepen te kopen(de huidige vooraad van 11 zepen vind ik meer dan zat) maar ik was erg benieuwd.

Wat een prima zeepje zeg, zepige geur met een randje menthol, en goed schuim.

Heeft iemand nog Aftershave of Geur suggesties?

Posted

Ik vond de geur ook heerlijk, alleen de zeep zelf niet, zeker niet het schuim en de verzorging. Nu weet ik dat er een nieuwe(re) versie is, maar die ken ik niet, alleen de aloude standaard blauwe bakjes. Ik was er niet zo kapot van.

• Agreed 1
Posted

heb ook de nieuw versie en ben het met Soapcollector eens, prima zeep.

is geen top zeep voor mij en geen top geur, maar zeker een aardig product en heeft vooral een zeepgeur met idd randje menthol dus voor mensen die niet erg van geparfumeerde producten houden is dit een aanrader en kunt het ook nog overal kopen voor weinig en das ook niet verkeerd👍

• 2 weeks later...
Posted

Het is best grappig. Normaal hou ik aardig de roulatie in mijn zepen door de week. Maar ik heb toch al bijna een week non stop met deze zeep geschoren.

Het was wel even een beetje kijken hoe de water zeep verhouding was. Maar gelukkig doet mijn Fine scheerkom met meeste werk.

Ik moet inderdaad toegeven, het is niet zon berg schuim wat je krijg bij bijvoobeeld een Proraso, Extro Cosmesi of Abate y la Mantia ( om nog maar even hogere prijsklasse te noemen). Maar ik zou desondanks naar mijn eigen ervaring het schuim en 7 geven en de bescherming ook wel. Maarja je weet het, dit is voor iedereen anders.

Wel zou ik deze zeep echt aanraden voor beginners.

• Agreed 1
  • 9 months later...
Posted

Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze zeep al jaaaaaaaren gebruik.

Als ik eerlijk ben dan moet ik zeggen dat ik niet eens wist dat er andere merken scheerzeep zijn. Pas sinds korte tijd aan het meelezen op dit forum en pas 1 dag lid.

Ik weet wel dat De Vergulde Hand het oudste merk scheerzeep ter wereld is -1554- en ik heb ooit ergens gelezen dat het het überhaupt het oudste merk ter wereld is dat nog bestaat.

Ik zal zeker andere merken gaan uitproberen nu ik weet dat er andere merken bestaan.

• I like it 4
  • Haha 1
Posted

Nu ik sinds kort van het bestaan van scheercreme weet wilde ik eigenlijk de scheercreme van De Vergulde Hand ook uitproberen. Ik scheer me al jaren met scheerzeep van De Vergulde Hand en heb sinds enkele dagen de scheercreme van Tabac.

Wat blijkt nu: sinds kort voert De Vergulde Hand geen scheercreme meer in haar assortiment!!!

Ze hebben Scheerzeep, Scheerschuim, Scheerzeep extra fris, Scheerzeepstaaf (geen idee wat dat is), en scheergel maar GEEN scheercreme meer. 

Zal maar eens gaan zoeken op het InterWeb of er niet ergens een oud en vergeten drogisterijtje is waar ze nog een tube hebben liggen.

• I like it 1
Posted
2 uren geleden, Vivere Parvo zei:

Nu ik sinds kort van het bestaan van scheercreme weet wilde ik eigenlijk de scheercreme van De Vergulde Hand ook uitproberen. Ik scheer me al jaren met scheerzeep van De Vergulde Hand en heb sinds enkele dagen de scheercreme van Tabac.

Wat blijkt nu: sinds kort voert De Vergulde Hand geen scheercreme meer in haar assortiment!!!

Ze hebben Scheerzeep, Scheerschuim, Scheerzeep extra fris, Scheerzeepstaaf (geen idee wat dat is), en scheergel maar GEEN scheercreme meer. 

Zal maar eens gaan zoeken op het InterWeb of er niet ergens een oud en vergeten drogisterijtje is waar ze nog een tube hebben liggen.

Ik ben ook ooit aan t zoeken geweest en ben er mee gestopt. De creme van Palmolive (sensitive) komt daar dichtbij maar...... er zijn (veel) betere créme's.

• I like it 2
Posted
28 minuten geleden, Niek zei:

Ik ben ook ooit aan t zoeken geweest en ben er mee gestopt. De creme van Palmolive (sensitive) komt daar dichtbij maar...... er zijn (veel) betere créme's.

Ik denk dat je gelijk hebt, er zullen zeker betere creme’s zijn.

ben alleen bang dat het probleem bij mij ligt. Na vele jaren kom ik er achter dat scheercreme bestaat en ik heb op het InterWeb inmiddels gevonden dat De Vergulde Hand (het merk dat ik al 30 jaar op zo gebruik) vroeger ook scheercreme had.

Nu wil ik hem ook proberen ook.

Maar met een beetje geluk heb ik hem misschien al gevonden (ik heb iig een mailtje gestuurd naar een winkel die hem misschien nog heeft).

We gaan het meemaken.

• I like it 3
Posted
On 2/20/2023 at 7:35 PM, Vivere Parvo said:

Vandaag een tube scheercreme van De Vergulde Hand gekregen. Ik ben benieuwd.

En?

Wat zijn je ervaringen?

Ik heb, geïnspireerd door deze draad, een DVH scheerzeepje geprobeerd.

Persoonlijke mening: Meh. Geen slechte zeep, maar de geur is eenvoudig en snel weg. Ik zou de geur omschrijven als "ruikt naar zeep", een typische standaard zeepluchtje.

Voor de prijs is het oke, maar ik zou het niet opnieuw kopen. Voor deze prijs heb ik liever de zepen van Proraso en Cella Milano.

• I like it 2
Posted
4 uren geleden, mifi zei:

En?

Wat zijn je ervaringen?

Ik heb, geïnspireerd door deze draad, een DVH scheerzeepje geprobeerd.

Persoonlijke mening: Meh. Geen slechte zeep, maar de geur is eenvoudig en snel weg. Ik zou de geur omschrijven als "ruikt naar zeep", een typische standaard zeepluchtje.

Voor de prijs is het oke, maar ik zou het niet opnieuw kopen. Voor deze prijs heb ik liever de zepen van Proraso en Cella Milano.

Ik heb mijn “testresultaten” bij de recensies geplaatst.

• I like it 3
  • Thanks! 1