sami Posted March 31, 2022 Posted March 31, 2022 Goedendag scheer vrienden, Toen ik weer terug keerde naar het klassiek nat scheren was het genot en de weder ontdekking werkelijk geweldig en maximaal ik kon amper wachten op de volgende scheer sessie ik had toen ook maar 1 synthetische scheerkwast 1 merkur 34C HD krabber en 1 zeep de Taylor of old bond street Jermyn street maar nadat ik steeds meer begon te kopen ging het alleen nog maar om de verwachtingen van de volgende aankoop tot het punt bereikt was waarop ik dacht ja wacht nou is even joh dit kan je nooit allemaal gebruiken het meeste zal gewoon blijven liggen en het genot verdween ook totaal en schuld gevoel begon ook zn intrede te maken het idee dat er kinderen sterven van de honger op deze aarde en ik die ziljoenen scheer attributen koop kon ik niet meer goed praten voor mezelf dus nadat ik gestopt was met aankopen merkte ik dat het ouderwets genot van het nat scheren met hetgeen je al hebt ongeacht of dat veel of weinig is toenam. Ik wilde dit even delen met mijn scheer vrienden op dit prachtig forum. Gegroet heren, 5
DiddyKong Posted March 31, 2022 Posted March 31, 2022 Goedemiddag Sami, Alhoewel ik niet zo veel spullen heb, speelt deze gedachte ook bij mij. We willen graag meer, maar wanneer is het genoeg? Ik probeer daarom mijzelf in controle te houden door niet als een wilde spullen te kopen. Voor mij is balans belangrijk. Zeker omdat ik ook vaak denk dat er mensen zijn die minder hebben. Ik probeer daarom nu gewoon te genieten van de dingen die ik heb. Misschien dat ik in de toekomst af en toe nog wat bijkoop omdat ik wat te vieren heb ;). 1
Magic666 Posted March 31, 2022 Posted March 31, 2022 Dat heb ik ook wel een beetje.... ik heb nu aardig wat spullen maar daar blijft het bij. Ik heb van alles wat en als dat ooit op gaat komen alleen de favo's nog terug Tot nu toe zijn dat: Feather en Personna mesjes, Floïd AS en ABS. (al blijft de Nivea sensitive steevast als backup in de kast) Qua zeep gaat het denk ik Moon soaps worden. Kwast en krabbers gaan pas weg mochten die, om wat voor reden, echt defect zijn. Preshave: de proraso blauw. De rest wordt opgemaakt en als tip meegegeven aan nieuwe leden 1
sami Posted March 31, 2022 Author Posted March 31, 2022 Ik wil de indruk wegnemen dat ik een of andere rijke oligarch ben die niet weet wat te doen met zn geld totaal niet ik ben een gewone simpele burger met een simpel leven dus ook dat speelt mee onder andere naast alle reden die ik eerder noemde het is wel fijn dat er tegenwoordig meer keus is op klassiek scheren gebied voor elke groep is er wel wat. Ik heb overigens lang niet zoveel als velen hier maar wat ik heb is al teveel voor mijn doen aangezien ik het meeste plezier beleefde toen ik net terug keerde naar het klassiek scheren met maar een paar scheer artikelen. Fijne dag heren, 1 1
sami Posted March 31, 2022 Author Posted March 31, 2022 44 minuten geleden, DiddyKong zei: Goedemiddag Sami, Alhoewel ik niet zo veel spullen heb, speelt deze gedachte ook bij mij. We willen graag meer, maar wanneer is het genoeg? Ik probeer daarom mijzelf in controle te houden door niet als een wilde spullen te kopen. Voor mij is balans belangrijk. Zeker omdat ik ook vaak denk dat er mensen zijn die minder hebben. Ik probeer daarom nu gewoon te genieten van de dingen die ik heb. Misschien dat ik in de toekomst af en toe nog wat bijkoop omdat ik wat te vieren heb ;). Fantastisch werkelijk dat is de weg inderdaad naar meer genot 👍 Goede gezondheid en scheergenot beste vriend,
bartje-p Posted March 31, 2022 Posted March 31, 2022 Dit gevoel, deze discussie is al eens vaker voorbij gekomen. Ook ik heb hem wel eens aangezwengeld... en het mooie van deze hobby is, iedereen kan het lekker doen op de manier - en met de producten - die hij (of zij) voorstaat. Geen plichten. Het kan helpen om je niet gek te laten maken, dat zeker. Hoewel een argument als "een hobby mag geld kosten" ook hout snijdt, toch? Kortom, lekker doen waar je je goed bij voelt en wat je zegt, vooral ervan genieten! 4
DiddyKong Posted March 31, 2022 Posted March 31, 2022 Inderdaad, vooral doen wat goed voelt en lekker genieten. 3
Joost Posted April 4, 2022 Posted April 4, 2022 Zelf heb ik ook niet veel spullen aangeschaft. Wat mij sinds echter opvalt bij anderen is dat het niet altijd om het gebruik gaat, maar het soms meer een verzameling vergaren is. Mooie messen, lekkere zepen, en zo ook borstels. Vaak merk ik dat er binnen de collectie een 'roulatie' is van spullen in gebruik. Op die manier heb je denk ik ook het beste van 2 werelden. 2
Jerox Posted April 4, 2022 Posted April 4, 2022 Hoi, ik kan ontzettend genieten van mooie spullen en het zoeken naar de "holt grail"..... uren struinen op MP en anderen. Maar uiteindelijk kom ik tot dezelfde conclusie, opeens ben ik niet meer blij met wat ik had.... Tot dat ik besloot dat ik niet mee kon doen met de 'grote' jongens. Ik ging weer op zoek naar het moment en genoot weer van het scheermoment.Toen ontdekte ik dat ik al die mooie verzamelingen weer kon bekijken, niet om te kijken wat ik moet hebben maar om de schoonheid ervan te zien. En het genot van onze hobby is weer geweldig!! 6
Levi Posted April 4, 2022 Posted April 4, 2022 Ik geniet nog van de vele spullen die ik heb en ik zie mezelf niet als een verzamelaar. Hier en daar wordt er wel eens wat verkocht. Ik hou wel van de variatie van krabbers, kwasten, zepen,… maar ik heb ook een bepaalde limiet. Tot nu toe ben ik overtuigd van al de spullen die ik heb en weet ik zeker dat ze opgebruikt zullen worden (zepen, aftershaves en messen). En uiteraard probeer ik hier en daar eens wat nieuws. 8
bartje-p Posted April 4, 2022 Posted April 4, 2022 8 minuten geleden, Levi zei: Ik geniet nog van de vele spullen die ik heb en ik zie mezelf niet als een verzamelaar. Hier en daar wordt er wel eens wat verkocht. Ik hou wel van de variatie van krabbers, kwasten, zepen,… maar ik heb ook een bepaalde limiet. Tot nu toe ben ik overtuigd van al de spullen die ik heb en weet ik zeker dat ze opgebruikt zullen worden (zepen, aftershaves en messen). En uiteraard probeer ik hier en daar eens wat nieuws. Gelukkig verkoop je wel eens wat, maak je andere mensen weer blij mee 😀👍 5 2
Chrispijn2 Posted June 2 Posted June 2 Een jaar geleden heb ik het DE-scheren ontdekt en ook verschillende webshops met een ongekend aanbod aan scheerspullen. Het is verleidelijk om van alles te kopen maar toch doe ik het niet. Eerst iets opmaken voor ik iets nieuws koop, anders is het eind zoek. Mijn scheerkwast lijkt op een oral-b opzetborsteltje, daar mag een nieuwe voor komen. Mijn potje Tabac scheerzeep is op, daar mag ook iets nieuws voor komen. Ik heb nog twee tubes asb, vind de geur helemaal niet lekker maar maak ze wel eerst op voor ik weer asb koop. Zo blijft het ook betaalbaar voor een simpel mannetje als ik. 10
Recommended Posts