Jump to content

ASB

Mathieu

Recommended Posts

Sinds begin december sport ik bijna dagelijks op mijn racefiets. Ik heb gemerkt dat sindsdien ik behoefte heb aan extra verzorging voor mijn huid na het scheren en ook minder goed tegen sterke geuren kan (A&E kan ik nu ineens minder goed tegen).

Nu is de aftershave balsem van de groepszeep 2020 (extro cosmesi) erg goed, maar die is nu bijna op.

Ik heb verder ook een geurloze balsem van de kruitvat maar die ruikt niet prettig en verzorgt minder.

Ik ben op zoek naar goed verzorgende aftershaves/aftershave balsems. 

Ik overweeg bv een zingari man aftershave splash, hoe goed is die ivg aftershave/balsem combi.

En bv de Stirling balsem is redelijk betaalbaar en in veel geuren te krijgen. Hoe goed is die of weet iemand betere (en betaalbare) alternatieven?

Ik vind die van Nivea ook top. Gezicht wordt er ook niet vettig van en minimale geur is zo verdwenen. 

37 minuten geleden, Magic666 zei:

ASB (sensitive) van Nivea een optie?
Vrij neutraal in geur maar verzorgend vind ik die altijd wel goed.

• Agreed 2

Ik gebruik Zingari asb en vind die fantastisch. Geen geur, trekt snel in, niet vettig. En direct goede verzorging. 

Ik gebruik de Sego in de winter (zwart) voor extra bescherming in de kou en de normale in de zomer (groen). Geen ervaring met de splash. 

Oh, en ze gaan behoorlijk lang mee. Dus ook goed betaalbaar. 

• I like it 2

Ik gebruik vooral de Zingari Unscented balm, deze is bij uitstek de beste. Ik heb ook de Recovery Splash maar dat is meer een lichtgewicht en zou ik niet aanraden. De Sego balm heb ik ook maar ik deze is net iets minder verzorgend dan de gewone Unscented. De Stirling balms vind ik persoonlijk iets minder, textuur verschild soms en ik vind het iets te vettig. 

• I like it 1

Naast Nivea dat uitstekend en goed betaalbaar is, zou ik ook Myrsol emulsion aanbevelen. Je kan hem als pre of ASB gebruiken en werkt erg goed. (Noxzema kan ook maar heb ik geen ervaring mee als ASB). Extro kan natuurlijk ook 

Als je wel eens over de grense bij onze Duitse buren komt, kan ik die van Balea ook aanbevelen. Vooral de Q10 variant vind ik erg goed (weet alleen niet zeker of die nog geleverd wordt). Verder heb ik ook L’Oreal Men expert hydra gebruikt, was ook erg goed en lichte geur.

• I like it 1

• 1 month later...

Nee nog niet, ik ben met het laatste beetje ASB van 2020 bezig en heb inmiddels met een paar pakken koffie Hema ASB (met factor 15) meebesteld. Deze bevalt ook prima.

• Thanks! 1

Mocht je de nivea toch willen proberen en een keer net de grens overgaan dan is die bij de DM in Duitsland de helft goedkoper. Scheelt behoorlijk in verzorgings producten als je net even de grens overgaat.

• I like it 1