Ric325i Posted March 12, 2022 Share Posted March 12, 2022 Ik zag niet zo snel een topic waarin de maatvoering van kwasten wordt besproken: Zelf wil ik verschillende kwasten gaan aanschaffen om er achter te komen wat ik prettig vind en ik ga starten met een synthetisch kwast en wellicht ook een kwast van dashaar en daarna zie ik wel verder. Ik denk eraan om te starten met bv een small tot medium maat kwast want ik zie niet direct in wat het voordeel is van een grote uitvoering. Ben benieuwd hoe jullie aankijken tegen de maatvoering van een kwast . Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted March 12, 2022 Share Posted March 12, 2022 Belangrijke vraag hierbij is: ga je op je gezicht schuim maken, of in een kom. Voor op gezicht zou ik eerder iets kleiner dan groter kiezen. Mijn favoriet ligt tussen 22 of 24mm knoop. Ik maak schuim op mijn gezicht trouwens. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soepie Posted March 12, 2022 Share Posted March 12, 2022 (edited) Ik gebruikte tot voor kort een "unknown" kwast (geen idee ook wat voor haar) maar dat was een vrij kleine (ik gok 20 - 22 mm knoop, misschien nog wel kleiner). Recentelijk de Trafalger T2 van Simpsons aangeschaft, een 24mm knoop. Voor schuimen op het gezicht vind ik dit wel echt het maximale. (Ik doe het dus ook op het gezicht). Dus het is wel een beetje wat @ bartje-p ook al aan geeft, hoe ga je het gebruiken? Edited March 12, 2022 by Soepie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ric325i Posted March 12, 2022 Author Share Posted March 12, 2022 Uhm tja ik heb nog geen kom maar die staat wel op de “wishlist” gewoon omdat dat kan. De Omega die ik nu heb is niet echt groot maar om zeep op mijn gezicht aan te brengen is ie zeker groot genoeg vandaar dat ik (nog) niet zo snap wat de voordelen zijn van een grotere kwast maar ik begrijp dat het aanmaken van zeep ik een kom makkelijker gaat met een wat grotere kwast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted March 12, 2022 Share Posted March 12, 2022 Het is vooral persoonlijke voorkeur, ik heb bijvoorbeeld allemaal synthetische kwasten om op te schuimen in de kom. Gaande van 24mm tot 29mm met verschillende loft die dan ook een verschil geven qua backbone en ook verschillende fibers die de zachtheid bepalen. Voor mij hoe groter de kwast hoe meer zeep en water je kan laden dus hoe meer schuim je kan maken. Of je dit dan op je gezicht doet of in de kom hangt af wat je zelf verkiest. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ric325i Posted March 12, 2022 Author Share Posted March 12, 2022 De eerste kwast die mijn intresse heeft is een Rockwell synthetische kwast van ik dacht 20/22mm dus die is redelijk aan de kleine kant ,buiten een incidenteel filmpje op YouTube vind ik er niet zoveel over maar het zou een mooi setje zijn bij mijn nieuwe Rockwell T2 en kost de kop niet. Verder wil ik ook een “das” gaan proberen en dan denk ik aan een wat groter maatje gewoon om te proberen/als variatie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ric325i Posted March 12, 2022 Author Share Posted March 12, 2022 @ Soepie die Simpsons trafalger T2 zie je idd nogal eens langskomen her en der op bv dit forum of YouTube waarbij 24mm mij idd ook wel een aardige variant vind qua maat om te proberen. Reeds in bezit is een Omega pure setola varkenshaar kwast en die valt mij niet eens tegen terwijl het waarschijnlijk echt een goedkoop modelletje betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ric325i Posted March 20, 2022 Author Share Posted March 20, 2022 Simpsons T3 (26mm) versus Rockwell (22mm) Vandaag voor het eerst naar tevredenheid de Simpsons gebruikt . 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wjb Posted April 4, 2022 Share Posted April 4, 2022 (edited) voor mij graag grote kwasten! ik ben zeg maar een "face smasher" dus doe vooral face lathering en daarbij heb ik sterke voorkeur voor Dassenharen kwasten met een flinke diameter. heb een aardige serie staan maar een van de beste prijs/funationaliteits verhoudingen vind ik de Yaqi Moka Express two band 26 mm Kwast. deze is niet duur en heeft een flinke maat en goede density! kan hem iedereen aanraden die een keer een grote das wil proberen zonder gelijk bankroet te gaan. voor mij is dit beetje zelfde als een grote handdoek na het douchen. klein werkt prima en wordt je ook droog van maar een grote is toch wel erg lekker. heb van Yaqi bijv ook de 22 mm Sagrada Familia two band badger ook en dat haartype is perfect en als je een kleine kwast zoekt is dat ook een perfecte keuze alleen kies ik hem zelden omdat ik liever 26, 28, 30 mm kwasten gebruik voor synthetisch zou ik de trafalgar T3 aanraden, ook lekker groot en werkt beter dan de chubby 2 synth wat mij betreft voor een fractie van de prijs Edited April 4, 2022 by wjb 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ric325i Posted April 4, 2022 Author Share Posted April 4, 2022 De Simpsons die ik heb is idd een trafalgar T3 van 26mm ,kost geen vermogen en voldoet prima al vind ik de Rockwell met zijn 22mm ook wel functioneel. Ik heb nu een Edwin Jagger scheerkom (relatief klein oppervlak bodem) en dat speelt ergens ook wel een rol bij het laden van de kwast. De T2 zou een mooie tussenmaat zijn mocht iemand starten en nog geen kwast hebben zou mijn voorzichtige conclusie zijn. Een kwast van dassenhaar tja ik zeg niet dat ie nooit gaat komen maar zolang ik tevreden ben met een synthetische kwast hoeft er wat mij betreft niet per se een das te sterven voor mijn scheergedrag (just an opinion). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts