Jump to content

Even voorstellen

Tati1050

Recommended Posts

Beste forumleden

Graag stel ik me hier even voor: mijn echte voornaam is Bob en ik woon in België. Ik scheer me al mijn hele leven op de klassieke manier en toen ik enkele dagen geleden een nieuw krabbertje nodig had, vond ik per toeval dit forum. Ik moet zeggen dat het hier leuk lezen is over zowat alle aspecten van het scheerproces. Proficiat daarvoor.

ik wil ook even melden dat ik jarenlang heel veel scheerplezier beleefd heb met de scheerzeep van Old Spice, maar die is spijtig genoeg niet meer te krijgen (de aftershaves nog wel, maar die vind ik minder). Ik ben nu al een tijdje overgestapt naar de scheerstick Windsor van D.R. Harris. Ruikt lekker en geeft een prima scheerbeurt, ook als je het schuim direct op je gezicht aanmaakt. Als razor gebruik ik een Muhle R89 met gesloten kam, dit ondanks het feit dat ik met Muhle slechte ervaringen heb. Ooit kocht ik in Aken een scheerborstel met echt  dassenhaar van dat merk, maar die begon al van bij de eerste scheerbeurt haren te verliezen. Je zou dan toch een garantie verwachten, maar zelfs direct contact met de fabriek leverde alleen het verwijt op dat ik de borstel ongetwijfeld slecht verzorgd had… ik had me voordien al 15 jaren geschoren met een dassenharen borstel van een ander merk (die gebruik ik trouwens nu nog altijd). Maar de R89 is een prima razor. Ik heb nu een nieuw exemplaar gekocht, met open kam ditmaal. Ik gebruik Gilette Platinum mesjes, die in zo’n R89 absoluut geen irritatie veroorzaken. Mijn scheerbeurt ‘werk ik af’ met afwisselend verschillende aftershaves. Momenteel is Bleu van Chanel aan de beurt. Ik ben van plan ook eens een aftershave van D.R. Harris te proberen.

Zo. Dat was het zo’n beetje. Ik heb al erg genoten van de vele scheerverhalen hier en van alle goed advies.

Vriendelijke groet.

Bob, alias Tati1050

• I like it 5

• 7 months later...

Hoi Bob, ik was een tijdje afwezig op dit forum. Maar sinds vroege pensionering (een week geleden) weer wat vaker online.

Ik werd getriggerd door je nickname en avatar. Ben je, net als ik, ook een Tati fan?

Twee weken terug was ik in Saint-Sévère-sur-Indre. In het spoor van François. Geen geheimtaal denk ik?

• 2 weeks later...
10 uren geleden, Chay_1974 zei:

Welkom op dit forum.

Ik las dat je een Muhle R89 met open kam hebt gekocht. Bedoelde je een Muhle R41? 

Nee, ik kocht een Muhle R89 met gesloten kam. Nadien kocht ik een losse open kam,  (alleen de kopplaat) die op dezelfde steel past. Geen van beide bevalt me echter, zoals je elders kunt lezen (zie rubriek Krabbers). De Muhle krijgt mij niet glad, niet met gesloten en niet met open kam. Spijtig.