Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste forumleden,

Bij deze wil ik me voorstellen mijn naam is Ric en ik wil me wat meer gaan verdiepen in het scheren met een safety razor.

Andere hobby’s/bezigheden zijn bv het netjes houden van mijn auto’s (detailen soms ook voor vrienden) en ik heb een bescheiden verzameling whisky en cognac .

Ik doe al aan nat scheren maar wil me er wat meer in verdiepen om te beginnen verwacht ik deze week de eerste bestellingen met oa een Mühle r89 setje met Mühle mesjes en vanuit daar kijk ik wel weer verder.

• I like it 1
Posted

Welkom op dit mooie en informatieve forum.

Het is net een fruitmand, er is genoeg te vinden.

Posted

Dat vind ikzelf eigenlijk ook wel ,jarenlang al bezig met whisky maar afgelopen jaar toch ook wat meer cognac gaan proeven. Leuk voor de afwisseling.

Posted

@ dhr K ,ik organiseer (bij mij thuis) elk jaar een whisky avond/proeverij en heb op verzoek ook eens een rum avond gedaan. Whisky heb ik wel redelijk kijk op maar rum eigenlijk niet maar al met al was het een geslaagde avond!

De winnaars van de avond waren toen Diplomatico 12 een Botran en de derde ben ik vergeten ondertussen heb ik begrepen dat de “echte kenner” de voorkeur geeft aan rumsoorten zoals bv Foursquare (geen toegevoegde suikers).

• I like it 1
Posted

@ Ric325i  Over rum ( en over whisky) kan je natuurlijk avonden lang praten (tot diep in de nacht wanneer het onsamenhangend wordt). Er zijn zowat evenveel soorten rum als producerende landen. Spaanstalige landen zijn over het algemeen zoeter dan uit engelsprekende (en zeker dan uit franstalige die weer totaal anders zijn). Kortom Foursquare vs Diplomatico is een beetje een discussie zoals een Highland vs een Islay, of een talg zeep vs een plantaardige zeep... Wel erg leuk, dat wel 😁

• Agreed 1
Posted
1 uur geleden, dhr K zei:

@ Ric325i  Over rum ( en over whisky) kan je natuurlijk avonden lang praten (tot diep in de nacht wanneer het onsamenhangend wordt). Er zijn zowat evenveel soorten rum als producerende landen. Spaanstalige landen zijn over het algemeen zoeter dan uit engelsprekende (en zeker dan uit franstalige die weer totaal anders zijn). Kortom Foursquare vs Diplomatico is een beetje een discussie zoals een Highland vs een Islay, of een talg zeep vs een plantaardige zeep... Wel erg leuk, dat wel 😁

Verschil tussen talg zeep en plantaardige zeep zal ik me dan ook maar eens in gaan verdiepen ,vandaag biotherm scheerschuim gebruikt (moet toch Ff op) nog een half flesje dan kan ik gaan zepen zeg maar

• I like it 1
Posted

Welkom Ric en veel (lees)plezier hier op het forum.

Slokje Highland gaat er hier over het algemeen ook wel in 😉

• Haha 1