joostmoree Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 Heren, Na voorlopige afronding van het Filarmonica project - uw voorstellen tot aanpassing, verfraaiing en verwerping moet ik nog verwerken - lonkt een volgend project. Een forumvriend - ik schrijf uit mijn hoofd - merkte op in het debat rond het B&S Cowvan project - dat houten scales vaak zo lomp zijn. Daar lust ik er nog wel een paar van. Ik heb een paar Dovo's. Als de BMW's, de Porsches en de Mercedessen van de Germaanse messenmakers naar de donder (zouden) gaan (dat gebeurt natuurlijk nooit want de Heribert Wackers; de Ralph Aust's en de Revisor's zijn onsterfelijk!) dan dondert Opel Dovo gewoon door! Nooit een maatje meer dan 6/8ste. Want dat past niet in het productieproces. En als je het mes een keer hebt verwaarloosd en je wilt lichte verwering verwijderen doe dat dan piano want de goldwash is verdwenen voordat je erop hebt kunnen ademen. Maar. Ze scheren als de duivel. En ze nemen een edge snel aan. En houden hem vast. En ze gaan over de kaken als een versleten pantoffel over een nieuwe parketvloer. Maar. Nog een keer maar. Een van die Dovo's is een Perlex. Ik schreef eerder dat ik aarzelde een mes van zijn scales te ontdoen wanneer er een duidelijk harmonieus verband is tussen deze onderdelen. Ter handhaving van de integriteit. Die aarzeling is bij deze Dovo ten grave gedragen. Uit twee bijgevoegde plaatjes blijk dat de faux scales het summum van lompheid hebben bereikt. En verdienen te worden verwijderd en - niks bewaren - onmiddellijk daarna te worden vernietigd opdat geen van onze kinderen dezen ooit zullen aanschouwen. Ik heb nog een Dovo Bismarck die ik los van zijn scheercapaciteiten erg waardeer wegens zijn "hunchback" tang. Ook dit mes deelt mijn rancune. Kortom. Ze worden gesloopt. Het project omvat: - vervanging van de scales door met inachtneming van de balans, zo fijn mogelijk Royal White Ebony met zo min mogelijk donkere vertekening; - 1.4 mm roestvrij stalen microbolt/nuts; - aluminium dan wel ebbenhouten wedge. Ik houd u op de hoogte. Groet, J Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 Ik vind je manier van schrijven boeiend en je "knutselwerk" van hoge kwaliteit Ga zo door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Uit twee bijgevoegde plaatjes blijk dat de faux scales het summum van lompheid hebben bereikt. En verdienen te worden verwijderd en - niks bewaren - onmiddellijk daarna te worden vernietigd opdat geen van onze kinderen dezen ooit zullen aanschouwen. Vind ik al bij al nog meevallen, zal geen schoonheidsprijs winnen en als je de kennis in huis hebt kan je dat natuurlijk serieus opwaarderen, ben benieuwd naar het resultaat. Zolang je maar niet de amerikaanse toer opgaat met kermiskleurtjes Succes met de verbouwingen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joostmoree Posted December 5, 2013 Author Share Posted December 5, 2013 Ha Snuff! Kan je de Amerikaanse toer nader toelichten? Wat ik me daarbij kan voorstellen en ik heb aanschouwd is met hout niet bereikbaar. Want de natuur brengt op zich geen wansmakelijke producten voort. Dan gaan we de acrylkant op. Is dat wat je bedoelt? En het pielen met inleg van halfedelstenen en zo? Zie: http://cutthroat.templeofhate.com/blog/robin/2011/03/09/224-illustrated-guide-acrylics-custom-scales" onclick="window.open(this.href);return false; Daar zie je me toch niet voor aan? Groet, J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Dan gaan we de acrylkant op. Is dat wat je bedoelt? En het pielen met inleg van halfedelstenen en zo? Daar zie je me toch niet voor aan? Inderdaad, ik heb het niet over hout, ieder z'n keuze natuurlijk maar daar houden ze van nogal veel kleurtjes (in hun borstels ook). Ik hoopte dat dit inderdaad niet aan jouw besteed was en beelden van zo'n straights mij zouden bespaard blijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Dan gaan we de acrylkant op. Is dat wat je bedoelt? En het pielen met inleg van halfedelstenen en zo? Daar zie je me toch niet voor aan? Inderdaad, ik heb het niet over hout, ieder z'n keuze natuurlijk maar daar houden ze van nogal veel kleurtjes (in hun borstels ook). Ik hoopte dat dit inderdaad niet aan jouw besteed was en beelden van zo'n straights mij zouden bespaard blijven Je doelt zeker op die Simpson kwasten met "disco" handvat, brrr. Halen ze dat soort grappen ook uit met scales? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Inderdaad er zijn ook disco straights, ik hou er niet van maar smaken verschillen en zolang ze er blij mee zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts