Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben Herman, ik heb een dassen kwast, goed schuim, een save razor met fetherlight mesjes. 

Kreeg een Duits open scheermes en een riem.  Hij is niet scherp, ik heb het geprobeerd, maar dat ging niet. Lijkt me wel stoer om me hier mee te kunne scheer. Vandaar op dit forum

Posted

Als je wat langer actief bent hier dan is er vast wel iemand die je Dovo voor je wil slijpen, mits die in goede staat is natuurlijk.

Posted

Welkom Herman.

Razorservice van Gool zit in Bergen . Afhankelijk van de conditie van je mes ben je 22.50 kwijt .

Geen ervaring mee , want ik onderhoud mijn messen zelf.

Misschien nog even googelen. De messenwinkel bij onze zuiderburen( Antwerpen) heeft ook een slijpservice.

Als het scheren met een open mes je daarna bevalt , eerst investeren in een goede strop ( geen ali expres! ) en hierna investeren in wat

goede stenen.  Kan met synteten of natuur stenen met aan top van de voedselketen japanse natuurstenen.

Let wel op !!!. Slijpen en onderhouden van je mes(sen) heeft een vrij lange leer curve.  Zie Joe troep.

Succes 

• I like it 1
Posted

Of scheren met een open mes bevalt, dat moet blijken. Krijg het nu uiteraard ook glad met mijn krabber. Het lijkt me leuk om het ook met een open mes te kunnen scheren.

Ik heb ook niet echt een idee wat scheertechnisch het voordeel is van een open mes ten opzichte van een krabber.

Maar hoe ik hem scherp krijg en hoe ik moet stroppen wordt me hier niet erg duidelijk. Wel veel berichten met “hoe moeilijk het wel niet is” en “pas op voor.....” Mis wel wat positiviteit hier.  Lees nergens hoe je het wel moet aanpakken. 

Zal wel youtube worden denk ik.

Posted

Welkom Herman.

ook dit forum bezit een zoekfunctie (vergrootglas) Werkt perfect en je wil niet weten wat je hier allemaal mee kan vinden. Ook in Open Messen kan je heel veel info vinden.

Posted

Al veel gezocht. Vind alleen vragen, forum staat vol met mensen die vragen hoe ze hun mes geslepen krijgen. Nergens een antwoord..... Grappig dit. 

• Haha 1
Posted
3 uren geleden, Herman12345 zei:

Al veel gezocht. Vind alleen vragen, forum staat vol met mensen die vragen hoe ze hun mes geslepen krijgen. Nergens een antwoord..... Grappig dit. 

De kunst van een zoekfunctie gebruiken is de juiste vraag stellen. Het staat er allemaal. Zoals ik al aangaf, bijna alle informatie m.b.t slijpen van open messen staat bij Open Messen. 

• I like it 1
Posted
8 uren geleden, Herman12345 zei:

Of scheren met een open mes bevalt, dat moet blijken. Krijg het nu uiteraard ook glad met mijn krabber. Het lijkt me leuk om het ook met een open mes te kunnen scheren.

Ik heb ook niet echt een idee wat scheertechnisch het voordeel is van een open mes ten opzichte van een krabber.

Maar hoe ik hem scherp krijg en hoe ik moet stroppen wordt me hier niet erg duidelijk. Wel veel berichten met “hoe moeilijk het wel niet is” en “pas op voor.....” Mis wel wat positiviteit hier.  Lees nergens hoe je het wel moet aanpakken. 

Zal wel youtube worden denk ik.

als er 1 ding is wat me hier opvalt is het wel de positieve vibe. Succes met je zoektocht. 

• Agreed 2
Posted

Nou Herman, omdat je hier positiviteit mist:

Er zijn diverse scheerwinkels/barbiers, zoals bv de Scheersalon (menandshaving?), die cursussen geven in nat scheren in het algemeen en het gebruik van een open mes in het bijzonder. Daarin schijnt ook tijd te worden besteedt aan het onderhouden van een open mes (stroppen, slijpen). Ik neem aan dat je zelf ook enigszins invloed hebt op wat aan bod komt. Kost een paar centen maar dan hoef je niet te zoeken, legt iemand het je uit en kan je vragen stellen. 

Een positievere bijdrage kan ik op dit moment niet verzinnen. Persoonlijk blijf ik het weinig positief vinden dat je niets met de zoekfunctie kan vinden. Alleen het woord slijpen geeft me al 89 pagina’s (2223 hits) aan resultaat……….

• I like it 1
  • Agreed 4