sjors zonder sjimmie Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 goedendag allen, het is inmiddels al een hele tijd geleden dat ik me op het forum begeven heb... heb in de tussentijd dus eventuele nieuwe topics over krabbers niet mee gevolgd.. ik heb een merkur 39c en een muhle r41. ik merk wel dat de r41 met astra superior platinum het veel gladder afwerkt, maar vind hem aan de andere kant ook eigenlijk net iets te agressief. ben eigenlijk opzoek naar een open krabber die wat minder aggressief is dan de r41. ik weet dat het natuurlijk persoonsgebonden is, en het ook afhangt van het mesje en hoe goed je jezelf inzeept. maar al die bijkomstigheden even terzijde gelaten... heeft iemand een advies voor me? alvast bedankt groet sjors Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 heb zelfde weg bewandeld, en ben toen voor een open kam uitgekomen op een Razorock Sloc. Dat was voor mij de beste combi tussen effectief en comfortabel, zonder agressief te worden. Maar je weet, zo veel zielen, zo veel antwoorden..... dus kwestie van uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 De fijnste open kam en de enigste die ik nog heb is de .95 OC van Timeless. Effectief en soepel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjors zonder sjimmie Posted February 14, 2022 Author Share Posted February 14, 2022 2 uren geleden, bartje-p zei: heb zelfde weg bewandeld, en ben toen voor een open kam uitgekomen op een Razorock Sloc. Dat was voor mij de beste combi tussen effectief en comfortabel, zonder agressief te worden. Maar je weet, zo veel zielen, zo veel antwoorden..... dus kwestie van uitproberen. maar hoe ben je daar op uitgekomen dan? gewoon kopen totdat de juiste erbij zit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
UnShaven Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 De FaTip's OC zijn een goede keuze, efficiënt maar niet agressief. De RazoRock GameChanger 0.84P. Als je variabel wl de Pearl Flexi. Meer een mesje voelen dan heb je keuze uit de Timeless 0.95, de Rex Envoy en de Parker R91. Voor de echte liefhebber is er ook nog de Raw Shaving RS-10. En nog vele andere krabbers, ik heb er een hoop en gebruik ze regelmatig omdat ze allemaal een andere karakteristiek hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 Waarom open kam? de nieuwe Green Cult is effectiever dan een Merkur 37/39, en kost niet veel Bij de open kammen kan je ook eens kijken naar Phoenix Artisan Accoutrements - daar heb je o.a. een Fasan-kopie, of de Ascension Twist, ook erg prettig Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted February 14, 2022 Share Posted February 14, 2022 46 minuten geleden, sjors zonder sjimmie zei: maar hoe ben je daar op uitgekomen dan? gewoon kopen totdat de juiste erbij zit? Hahaha, ja, daar komt het min of meer wel op neer ja 👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjors zonder sjimmie Posted February 15, 2022 Author Share Posted February 15, 2022 14 uren geleden, koenfucius zei: Waarom open kam? de nieuwe Green Cult is effectiever dan een Merkur 37/39, en kost niet veel Bij de open kammen kan je ook eens kijken naar Phoenix Artisan Accoutrements - daar heb je o.a. een Fasan-kopie, of de Ascension Twist, ook erg prettig een open kam omdat ik merk dat bij de merkur ik wel een keer of 3 moet halen om het glad te krijgen, in elke richting dus. en de r41 het over het algemeen in 1keer doet. vandaar dat ik het idee had dat ik zoeizo wel een open kam moest hebben. maar als er gesloten zijn die het ook al een stuk beter doen dan de merkur dan ben ik daar ook al tevreden mee.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjors zonder sjimmie Posted February 15, 2022 Author Share Posted February 15, 2022 tja zit net te denken dat het inderdaad een effectievere moet zijn dan de merkur, en of het nou een open of gesloten kam is maakt niet zo veel uit denk ik. als het maar wat minder agressief is dan de r41 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted February 15, 2022 Share Posted February 15, 2022 19 uren geleden, Levi zei: De fijnste open kam en de enigste die ik nog heb is de .95 OC van Timeless. Effectief en soepel! Ik heb er een te koop... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted February 15, 2022 Share Posted February 15, 2022 24 minuten geleden, Tjebbe zei: Ik heb er een te koop... @ sjors zonder sjimmie een aanrader, ik heb indertijd deze krabber mogen proberen van @ Tjebbe en ik was meteen verkocht! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjors zonder sjimmie Posted February 16, 2022 Author Share Posted February 16, 2022 Op 15-2-2022 om 14:28, Levi zei: @ sjors zonder sjimmie een aanrader, ik heb indertijd deze krabber mogen proberen van @ Tjebbe en ik was meteen verkocht! had al geïnformeerd... maar dat is wel wat boven het budget wat ik voor een krabber uit wil geven. had wel gezien dat het echt een mooie afgewerkte krabber is, en dat er heel veel mensen zeer over te spreken zijn.. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 4 uren geleden, sjors zonder sjimmie zei: had al geïnformeerd... maar dat is wel wat boven het budget wat ik voor een krabber uit wil geven. had wel gezien dat het echt een mooie afgewerkte krabber is, en dat er heel veel mensen zeer over te spreken zijn.. Het is inderdaad een krabber die in het hogere segment te vinden is. Er zijn nog tal van krabbers die een stuk goedkoper zijn met open kam die zullen aan je criteria voldoen alsook krabbers met gesloten kam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandorfi Posted February 16, 2022 Share Posted February 16, 2022 Spotgoedkoop, oerdegelijk en efficient. Met Fatip OC (picollo) in nikkel uitvoering kan je niet verkeerd kopen... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjors zonder sjimmie Posted February 19, 2022 Author Share Posted February 19, 2022 Op 16-2-2022 om 23:29, sandorfi zei: Spotgoedkoop, oerdegelijk en efficient. Met Fatip OC (picollo) in nikkel uitvoering kan je niet verkeerd kopen... het zal toch gewoon een zoektocht worden, want smaken verschilen. ik begin gewoon met deze en dan zie ik wel hoe het loopt(scheert). ik zie wel hoe het loopt. bedankt voor uw reacties allen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandorfi Posted February 19, 2022 Share Posted February 19, 2022 Moest je deze gekocht hebben...... een heel steile hoek (steep angle), bijna verticaal dus doet wonderen (voor mij). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts