Jump to content

Captains, de 'hoe kom ik er vanaf' PIF

talibeard

Recommended Posts

Ik heb langzamerhand voldoende gepost op ons, wat mij betreft bijzonder geslaagde, eigen scheerforum en heb gemerkt dat er enige interesse is in mijn favoriete, en wat mysterieuze, mesje nl. de koolstofstalen (rode) Captain van Lord uit Egypte.

Wat is de Captain? Het is een merk dat Lord lang gevoerd heeft (vanaf de eerste helft vorige eeuw) in 3 varianten (rood, blauw en groen), gemaakt van koolstofstaal, en dat tot 1986. Deze (nieuwe) productie stamt echter van de 21e eeuw maar is niet terug te vinden op de website van Lord en het is niet duidelijk of het om een eenmalige run ging of dat het nog in productie is. Ik weet ondertussen ook dat er een (veel eenvoudiger geproduceerde) groene versie is gemaakt maar de rode is de 'top-of-the-line' en Lord heeft daar allerlei moderne techniek op los gelaten om een soort premium koolstofstalen mesje te maken. Het mesje is (geel) gelakt om corrosie tegen te gaan en heeft de snijkanten PTFE gecoat, zowel voor het comfort maar het helpt ook corrosie van de snijkant te voorkomen in gebruik; het grootste probleem met koolstofstalen mesjes. Typisch voor veel koolstofstalen mesjes is de stompere hoek van de snede die maakt dat de scheerhoek die je gebruikt wat nauwer komt dan bij de meeste moderne rvs-mesjes.

Hoe ben ik er aan gekomen? Wel, via Lord Hungary waar ik een flinke voorraad besteld had van mijn tot dan toe favoriete mesje, de Lord SS Super. Min of meer bij toeval heb ik er 100 besteld, verwachtte er niets van, en na intensief gebruik heb ik een levenslange voorraad bijbesteld. De Hongaarse importeur had ze als curiosum uit Egypte laten komen om ze rond te laten gaan op een Hongaars scheerforum waar zo'n 30 a 40% van de gebruikers ze erg prettig vond, maar de rest dus niet. Erg goed imo maar dus niet een allemansvriend. UEKAZ!

Ondertussen heb ik er naar Parkos en Marco gestuurd en met Harkos een deal gemaakt maar ik zag al weer nieuwe belangstelling van DoubleB dus om nog iets van mijn voorraad over te houden en toch nog wat mensen er mee kennis te laten maken deze (eenvoudige) PIF.

Het werkt als volgt. Ik ga in totaal ongeveer 2 pakjes uitdelen aan maximaal ongeveer 10 mensen; 2 mesjes is wel het minimum om iets te kunnen proberen, maar bij minder mensen zitten er meer mesjes in. Ik weet het, het is een PIF van niks en de mesjes zijn ook niet kostbaar (in geld) maar er is lastig aan te komen en hoewel ik er goed in zit is het gauw over met de pret als ik ze rond ga strooien.

Eisen. Je bent al lid voor ik dit draadje post en je hebt al iets zinnigs op het forum gezegd. Verder, maar dat kan ik niet controleren dus dat gaat op jullie eerlijkheid, wil ik het beperken tot mensen die regelmatig DE-scheren en (redelijk) ervaren in zijn wat betreft verschillende mesjes. Als je net begonnen bent en nog alleen Derby, Astra en HEMA hebt gebruikt, dan liever niet reageren; ik ben bang dat dit mesje beter op waarde is te schatten met enige ervaring. Sorry....

Geen kosten en bij meer dan 10 belangstellenden wordt het random.org of iets arbitrairs....

Open tot vrijdag a.s. tot een uur of 18.00

Edited by Guest

wil graag van je aanbod gebruik maken om er eentje te testen, een van de weinige mesjes die ik nog niet probeerde (voor jij erover begon nog nooit van gehoord, nu weet ik waarom). mocht ik erbij zijn dan hartelijk dank, indien niet even goede vrienden hoor.

Edited by Guest

Ik doe uiteraard niet mee, maar leuke actie ! Ben echt benieuwd wat de andere leden van dit mesje vinden. Tot nu toe bevallen ze mij prima! En mocht dit bij andere ook zo zijn , dan is het misschien een idee om een groupbuy op te zetten als er animo voor is.

haha!

wat dacht je? dan zijn we meteen van het gelazer af? :mrgreen:

ik laat het uiteraard aan me voorbij gaan, ik heb ze al.....

:mrgreen: Dat van die spijker en zijn kop!

Deze sla ik even over, stel dat ze buitengewoon goed bevallen en dan kan ik ze nergens kopen....

Mooie actie, dat dan weer wel.

Ze zijn nog wel te koop maar dat gaat net iets minder makkelijk dan bij de gemiddelde webshop en is veel gedoe voor 100 mesjes. Ik heb er vorig jaar 2.000 besteld voor mezelf en een B&B scheermaatje en dat ging op zich prima. Ik kan me voorstellen dat bij een eventuele groupbuy de aantallen interessant genoeg zijn om het betaalbaar te houden.

Uit nieuwsgierigheid;

Hoeveel mesjes moeten er dan afgenomen worden bij die leverancier en wat kosten ze?

Ik denk niet dat er een hard minimaal aantal is; bij 2.000 plus verzenden naar Nederland was ik net onder de €10/100 mesjes kwijt. Omdat de prijs in Forint is weet je pas precies wat je kwijt bent op het moment van betalen. Dat ging wat lastig via IBAN en de codes waren voor mijn bank een crime maar dat kan ook liggen aan het gebrek aan ervaring van mijn bank natuurlijk; dit was hun eerste overboeking ooit naar Hongarije.

Het totaal aantal mesjes heeft natuurlijk wel weer invloed op de verzendkosten dus de prijs kan om die reden ook nog wat fluctueren.

2000!??!!!???!

Ik hou niet zo van die 100 mesjes aankopen..... ;)

De helft was ook niet voor mij maar ik mag mezelf toch wel enige levensverwachting toekennen, of niet soms.....

Het was relatief ook niet zo'n grote uitbreiding van de totaalvoorraad hoor..... 8-)

Aangezien ik middels dit forum de indruk heb dat Talibeard wel een persoon is aan wie zodanig gezag valt toe te kennen dat in redelijkheid op de deugdelijkheid van zijn advies en mening kan worden afgegaan, ben ik op zoek gegaan naar de Captain mesjes. Hoewel ik de mesjes in het eurozone gebied niet heb kunnen vinden, kwam ik tijdens mijn zoektocht wel wat andere merkwaardige dingen tegen. Zo vond ik op de website van Lord (http://www.lordshave.net/private_labels.php) dat men private label producten maakt voor o.a. Aldi, Kruitvat en ....... Feintechnik. Hmm ?!?!?! Weet iemand wellicht welke producten dat zijn ? Ik dacht altijd dat de Kruitvat en Aldi mesjes uit Korea kwamen en dat Feintechnik producten door Lord laat maken heb ik ook nooit geweten. Verder vond ik ook nog een Amerikaanse Captain (zie foto).

captain.thumb.jpg.9da081dcce372ff0b7f663bbdcccb763.jpg

Interessante link Francois! Ik vermoed dat het om disposables of cartridges gaat, DE mesjes is toch maar een heel klein gebeuren in de 'westerse' wereld, maar ik ben ook verbaasd over een aantal van de genoemde afnemers. Feintechnik daarin niet in de minste mate!

De Amerikaanse Captain is een leuke vondst maar ik denk dat die, buiten de naam, niets van doen heeft met de Egyptische. De verpakking is ook totaal anders en de graphics laten ook een legerkapitein zien waar Lord een voetbalaanvoerder op zijn wikkel zet.

edit; hier is een link naar een Hongaars weblog, een van de oudste dingen die ik over de Captain kon vinden;

http://pamacsespenge.blog.hu/2010/05/14/captain_by_lord

Zo niet te lezen natuurlijk voor de meesten maar de foto's zijn duidelijk. Gebruik je een vertaalprogramma raad ik aan om voor Engels te gaan en niet voor Nederlands; dan wordt het net slecht vertaald Chinees.