Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cella review 7

Als ik een beginnende wetshaver hier op het forum een scheerzeep zou moeten aanraden, zal ik waarschijnlijk als eerste Proraso Groen noemen, maar in 1 adem door zou ik ook Cella Rood zeggen.

Beide zijn gunstig geprijsd, en zijn voor een beginner zeer makkelijk op te schuimen en bieden een mooie dikke schuimlaag zonder al te veel moeite.

Deze review gaat dus niet over Proraso groen(mocht je deze willen lezen, zie : https://www.shavingsociety.com/topic/8117-proraso-groen-review-iii/#comment-253280 )

Allereerst dan maar de geur, en hier zijn de meningen over verdeeld. De een zegt amandelen, de andere kersen, en weer een ander zegt gemberkoekjes. Als ik zo uit de pot ruik, komen bij mij vooral de kersen naar boven, maar bij het opbrengen komt de amandel geur ook zeker naar boven. Qua geur sterkte zou ik het zo uit de pot een mooie 7 geven.

Nu is dit niet de meest sterkst geurende zeep, maar ik kan er wel getuigenis van geven dat na 2 naar deze zeep de hebben de geur nog steeds zeer aanwezig is.

De zeep verhoud zich als croap (dus tussen zeep en creme in), maar wel harder dan de Proraso om even een vergelijking te maken. Dit maakt ook dat je extreem lang doet met een potje Cella. Ik gebruik de mijne wekelijks, en er is pas een 20 procent uit.

Over het opschuimen, kan ik kort zijn : fantastisch! Zeker voor beginners krijg je een flinke berg schuim met minimale inspanning.

Dit is voor mij persoonlijk een van de prettigste zepen voor mijn huid en geeft een zeer goede dekking en bescherming.

De hele Cella rood lijn is trouwens aan te raden, maar bij de pre shave oil een peperig geurtje heeft wat lekker je neus open zet, en de balm wat meer een zeperige/amandel geur geeft. De splash verhoudt zich een beetje tussen de pre shave geur en de zeep in.

Geursterkte: 7

Opschuimen 8,5

Bescherming: 9

Al met al een aanrader, zeker voor de prijs!

Tevens is de zeep naast een 150 container, ook verkrijgbaar in een 1kg blok!!!!

• I like it 4
  • Agreed 1
Posted

De geur is een hit of miss, met de kwaliteit van de zeep is niets mis mee. Ook bij mij maakt deze deel uit van mijn (beperkte) roulatie, dus ook wat mij betreft een aanrader.

20211216_01.jpg

• I like it 3
  • Agreed 1
Posted
5 minuten geleden, koenfucius zei:

Mee eens dat dit een prima zeep is, maar ik heb toch nog liever de groene versie

je moet nog iets te wensen over hebben toch ;-) Eerst maar eens wat zaken opmaken.

• I like it 1
  • 2 years later...
Posted
Op 7-1-2022 om 10:00, koenfucius zei:

Mee eens dat dit een prima zeep is, maar ik heb toch nog liever de groene versie

Oké. Die groene is die net zo sterk (menthol geur) als Proraso green? M'n ogen begint te tranen voor tenminste half uur na scheerbeurt. Heel irritant voor mij. 

Posted
5 minuten geleden, -Danny- zei:

Oké. Die groene is die net zo sterk (menthol geur) als Proraso green? M'n ogen begint te tranen voor tenminste half uur na scheerbeurt. Heel irritant voor mij. 

Nee, groene Cella heeft geen menthol (waar ik niet van houd). Lichte citroen-achtige geur, vrij neutraal.

• Agreed 1
  • Thanks! 1
Posted

Bedankt voor je snelle reactie. Ik wilde morgen die rode kopen, maar deze kan ik nu skippen om de groene te nemen. 👍😃👍

Posted
6 minuten geleden, -Danny- zei:

Nee, de groene Cella heeft volgens mij geen menthol, ik heb er in ieder geval geen last van. De Proraso wel, ik vind het frisse juist wel lekker voor de zomer. Zo zie je maar, ieder ervaart dingen anders.

• Thanks! 1
  • 2 months later...
Posted
On 1/7/2022 at 10:00 AM, koenfucius said:

Ik heb ze daarom ook alletwee. Die groene is ook heerlijk, mee eens.

• I like it 1
Posted
On 4/14/2024 at 8:45 PM, -Danny- said:

De groene van Cella is Aloe Vera, geen menthol.

Hij ruikt heerlijk 'groen'. Qua geur zit hij dichter bij de witte Proraso (groene thee) dan bij menthol.

• Agreed 1
  • Thanks! 1
Posted
On 4/14/2024 at 8:53 PM, bartje-p said:

Nee, de groene Cella heeft volgens mij geen menthol, ik heb er in ieder geval geen last van. De Proraso wel, ik vind het frisse juist wel lekker voor de zomer. Zo zie je maar, ieder ervaart dingen anders.

Klopt. De groene Cella is Aloe Vera. Aloe Vera is een vetplant met een gel in de "bladeren". Het is de gel die gebruikt wordt.

• I like it 1
  • Thanks! 1
  • 3 months later...
Posted

Als ik het goed begrijp is Cella rood qua structuur eerder zeep dan crème? Vrij stevig dus, of heb ik het mis?

• I like it 1
Posted
9 uren geleden, Stoppel zei:

Als ik het goed begrijp is Cella rood qua structuur eerder zeep dan crème? Vrij stevig dus, of heb ik het mis?

Dat klopt helemaal, zeker niet zacht als in een tube, maar ook niet kneiterhard. Maar ik zou het wel scharen onder de harde zepen.

• I like it 1
Posted
2 uren geleden, bartje-p zei:

Dat klopt helemaal, zeker niet zacht als in een tube, maar ook niet kneiterhard. Maar ik zou het wel scharen onder de harde zepen.

Dankjewel 👍

Ik denk dat dit mijn winterzeepje wordt.

11 uren geleden, iwan073 zei:

eerder kneedbare zeep dan crème.

Merci!

• I like it 1
Posted
On 11/7/2024 at 11:53 AM, iwan073 said:

@ Stoppel  Cella is een geweldig lekkere zeep.

Daar ben ik het mee eens. Sterker nog, ik heb zelfs serieus overwogen om er een kiloverpakking van te kopen. Die grootverpakking bestaat ook.

Goed dat ik dat niet gedaan heb, overigens, want er zijn nog meer geweldig lekkere zepen.

• I like it 1
  • Agreed 2
Posted

ik las ergens (weet niet of het klopt) dat de zeep van het blok anders was als het kleine plastic bakje.

ik heb een blok liggen maar probeer al 10 jaar het kleintje op te krijgen dus dat gaat nog een paar jaar duren :D

• Haha 3
Posted

Iemand al ervaring met de "nieuwe"Cella ?? Er zijn, bij mijn weten twee. Deze op onderstaande afbeelding en  Riserva Fresco.

Cella Milano scheercrème Buongiorno al Sandalo 300ml - Manandshaving - Cella Milano

Posted

Ow jee.

Nu ben ik weer geïnspireerd geraakt.

Ik heb vanmorgen weer eens dat kleine plastic kuipje erbij gepakt en ook de bijbehorende rode tube balsem.

Heerlijk geschoren. Het is ècht heel fijn spul. Ook die balsem. Er zit niet heel veel geur aan de balsem, zeker niet zo veel amandel als de zeep, maar wat een heerlijk gevoel geeft dat op de huid!

Ik dank jullie allen hartelijk voor deze inspiratie.

• I like it 1
Posted
14 hours ago, Niek said:

Iemand al ervaring met de "nieuwe"Cella ?? Er zijn, bij mijn weten twee. Deze op onderstaande afbeelding en  Riserva Fresco.

Ik heb nog geen Riserva Fresco gezien, dus ik ben mij niet bewust van "een nieuwe".

Wel de Groene met Aloe Vera. Die is ook heel lekker, zowel de zeep als de balsem.

Zie hier: https://www.cellamilano1899.com/collections/organic-shaving

Wel grappig, die markering: "Extra Extra Professionale" 😄

Posted

@ mifi

Op de sites van Scheersalon en van Mand and shaving staan die "nieuwe"zepen van Cella. Ik vroeg me af of er "ontdekkings-scheerders" zijn die dit al gebruikt hebben ?

3 minuten geleden, mifi zei:

Ik heb nog geen Riserva Fresco gezien, dus ik ben mij niet bewust van "een nieuwe".

Wel de Groene met Aloe Vera. Die is ook heel lekker, zowel de zeep als de balsem.

Zie hier: https://www.cellamilano1899.com/collections/organic-shaving

Posted
5 minutes ago, Niek said:

Op de sites van Scheersalon en van Mand and shaving staan die "nieuwe"zepen van Cella. Ik vroeg me af of er "ontdekkings-scheerders" zijn die dit al gebruikt hebben ?

Zo, dat zijn wel heel andere prijzen zeg! Da's twee keer zo duur als het rode kuipje. Vandaar die "Extra Extra" zeker? 😄

Posted

@ mifi de Nieuwe zit ook voller uiteindelijk 2,064 x duurder dan het kleine rode potje    (8,95 150ml vs 36,95 300ml)

verder geen ervaring mee