bartje-p Posted January 2, 2022 Share Posted January 2, 2022 Hi allemaal, Ik heb ondertussen een aantal Gillette Techs gekocht, weer verkocht, en nog in bezit. Nu ben ik wat aan het puzzelen, opzoeken, googlen en vragen, maar kom er niet helemaal uit. Vandaar dat ik (weer) jullie hulp vraag. Overzicht: De getallen zijn de gewichten, gemeten op mijn huis-tuin-en-keuken weegschaaltje, dus zijn slechts benadering. Van boven naar onder Franse Gillette Tech, in doosje, nieuw. Zo via ebay gekocht, ik vermoed dat deze samenstelling juist is. Alu handle met vernikkelde basisplaat en topkap Canadese fat handle Tech. Deze gekocht 2 koppen. Belangrijkste voor mij is om te weten of er op deze basisplaat een kop zit met of zonder logo. Volgens mr-razor lijkt het erop dat dit een '49 Tech kan zijn, met logo volgens de website. Link HIER. Als dit met logo moet zijn, is dit dan met de "losse driehoekjes" rondom het Gillette logo (zoals 2e en 3e van boven), of zonder (met alleen Gillette logo met pijltjes, zie de onderste op de foto)? Aluminium Engelse Tech. Als ik het goed gevonden, heb, bestaan deze alu basisplaten inderdaad, in combinatie met een alu handvat en vernikkelde topkap (zoals ze nu op de afbeelding ook staan). Kan iemand dit bevestigen? En weet iemand welke kap hierop hoort? Basisplaat weegt helemaal niets, net zo min als het handvat dat ik erbij heb. Amerikaanse zware ball end krabber, 1962. Zwaar handvat. Is dit de juiste combinatie van onderdelen? (komt via @ Jos en @ JJ. ) Nog extra foto van met name de basisplaten: Aan de linkerkant van de foto ligt nog een Amerikaanse basisplaat, van staal! Erboven een blanco topkap, die overigens niet bij de krabber aangeschaft was, daar zat er een met logo op. Heeft iemand meer info over die vooroorlogse Techs met stalen basisplaat? Met name de andere onderdelen van die krabber zijn interessant, daar kan ik weinig over vinden. Als iemand meer details wil zien, laat het dan even weten, kan altijd extra foto's maken. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted January 2, 2022 Share Posted January 2, 2022 Zover ik weet is mijn oude exemplaar (via Jos bij jou) een correcte jaren 50 Tech. Maar is wel dik 10 jaar geleden dat ik ‘m van eBay gehaald heb. Destijds wel soortgelijke onderzoekjes gedaan zoals jij nu 😉. Blijft ingewikkeld met die Techs, maar dat model is ook zo absurd lang in productie geweest. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted January 2, 2022 Share Posted January 2, 2022 Leuk Topic. Ik heb me laatst verdiept in de Aristocrat Junior welke ik met geluk voor 3,50 euro op een rommelmarkt kocht. Kleinzoon verkocht opa’s spullen om geld voor zijn vakantie te sparen. Wat J.J. zegt; het zal een aardige zoektocht worden, er zijn zo ontzettend veel Techs gemaakt. Succes! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted January 2, 2022 Author Share Posted January 2, 2022 Klopt, kreeg via een andere weg ook deze link waar veel informatie te vinden is Hier dus 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts