SlaadjeBla Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 (edited) Hallo mensen. Ik ben SlaadjeBla en ik ben een natscheerder. Dit is mijn verhaal. Het begon toen ik van Gilette ongevraagd een Mach 3 thuis kreeg. Gewoon met de post, zonder begeleidend schrijven. Als een drugsdealer bezorgde Gilette me de eerste shot gratis. Ik heb ze daarna jarenlang gekocht. Telkens weer moest ik naar de drogisterij om nieuwe te halen. De baardgroei was sterker dan ik. Tot ik op een gegeven moment cold turkey stopte en een Philishave met accu kocht. Uiteraard ging net na de garantieperiode ging de accu stuk en die was niet te vervangen (planned obsolescence). Toen heb ik een terugval naar de Mach 3 gehad en daarnaast een Panasonic ES8249 (aanrader) gekocht. Die ben ik toen naast elkaar gaan gebruiken. Toen ik het GoT scheertopic ontdekte, ging het bergafwaarts. Ik wilde het wel proberen. Ik had niet zozeer scheerproblemen die ik wilde oplossen, maar het back-to-basic scheren met kwast en krabber trok me wel aan. Eerst kocht ik "mijn eerste krabber". Dat werd de Merkur 34C. Ook de rest van de basisset was nog heel bescheiden. Toen ging ik wat mesjes proberen en kocht ik 100 mesjes in bulk. Toen ik Feathers had geprobeerd, wilde ik die wel vaker. Dus ondanks dat ik al omkwam in de mesjes, kocht ik er daar ook 100 van. Toen moesten er zepen komen. En nog meer zepen. Op vakantie ging ik op zoek naar lokale zepen. Op een dag was mijn startkrabber niet voldoende en wilde ik wel een slant. Later kon ik een open comb goedkoop overnemen. En er moest natuurlijk ook een nieuwe kwast komen. Tussendoor had ik me ook bedacht dat ik altijd nog met een straight wilde leren scheren. Ik heb een bezoekje gebracht aan Paul Cox en daar een prachtig mes gevonden. Een mes uit de jaren dertig dat nog generaties mee mag. Een waar kunstwerk. Ooit was dit ook begonnen met het idee geld te besparen. Inmiddels heb ik een la vol scheerspullen en durf ik het niet eens meer bij elkaar op te tellen. Ik vind het leuk om hier te zijn en me onder lotgenoten te begeven. Hopelijk kunnen we elkaar steunen. Trivia: Motto: iedere scheerbeurt moet een verwenbeurt zijn Ik hou van lekker geurende zepen. De verschimmelde badkamergeur of pot pourri komt er niet in. Ik ben dol op Tabac-geur. Liever zeep dan creme Vaker facelathering dan bowl Liever balsam dan splash, no alcohol please Favoriete krabber: Merkur 37c slant. Effectief zonder aggressief te zijn Favoriete mesjes: Iridium, Astra, Derby Mijn nick is een spoonerisme. Edited June 25, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Welkom op ons mooie forum. Het loopt echt storm! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Goed verhaal SlaadjeBla! En uiteraard welkom hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Leuk verhaal inderdaad , welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Goed verhaal Wel een slimme actie van gillette, hoe lang is dat geleden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SlaadjeBla Posted June 25, 2013 Author Share Posted June 25, 2013 Dat is 13 jaar geleden, ik was toen 18. Ik vraag me af hoe ze aan mijn adresgegevens zijn gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Je moeder in een behulpzaam bedoelde bui? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ocellaris Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Welkom en mooi verhaal, het enige wat ik door de bus op mn verjaardag kreeg was een oproep voor de dienstplicht Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Hahaha!! Quote: "Ooit was dit ook begonnen met het idee geld te besparen." How true!! Roep ik ook: "die cartridges en bussen met schuim, nou dat was duur, dit is veel goedkoper!!" Maar ja... Die hardware die je gewoon WILT hebben he... en verschillende zeepjes... en zo en zo... (net als bij mijn sport, hardlopen... ook zo'n "goedkope" sport... Totdat je per jaar aan een loopje of 8 meedoet waarbij inschrijvingen halve marathon al niet meer onder de €25 zitten.. hele is al gauw meer dan €50... en o ja, dan moet er ook maar een hotel overnachting bij, want Leeuwarden-Rotterdam is ook zo'n end.. en o ja, ik moet ook weer nieuwe schoenen hebben, ze gaan maar 1000km mee en ik loop er wel 2000 per jaar, dussss.... ) Kortom: deze hobbies besparen echt sloten met geld...!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Hahaha!! Quote: "Ooit was dit ook begonnen met het idee geld te besparen." How true!! Roep ik ook: "die cartridges en bussen met schuim, nou dat was duur, dit is veel goedkoper!!" Maar ja... Die hardware die je gewoon WILT hebben he... en verschillende zeepjes... en zo en zo... (net als bij mijn sport, hardlopen... ook zo'n "goedkope" sport... Totdat je per jaar aan een loopje of 8 meedoet waarbij inschrijvingen halve marathon al niet meer onder de €25 zitten.. hele is al gauw meer dan €50... en o ja, dan moet er ook maar een hotel overnachting bij, want Leeuwarden-Rotterdam is ook zo'n end.. en o ja, ik moet ook weer nieuwe schoenen hebben, ze gaan maar 1000km mee en ik loop er wel 2000 per jaar, dussss.... ) Kortom: deze hobbies besparen echt sloten met geld...!!! In de sportschool betaal je die 50 euro per maand. Het scheren heb ik tot nu toe ook redelijk goedkoop kunnen houden. Op het moment dat je naar de duurdere zepen overgaat en meerdere krabbers van enkele tientjes per stuk gaat kopen ben je denk ik inderdaad niet meer goedkoper uit. Maar dan is het hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Ohja ga eens een pakje fusion mesjes kopen en dat heeft zelfs misschien nog Lampuhkap geld gespaard, want die fusion cartridges kosten gewoon paar ribben uit je lijf en daarom gebruiken de meeste mensen die mensen te lang. Ik begon ook met klassiek scheren uit bespaar reden, maar zelfs in het budget segment zijn er genoeg scheerspullen en daar ontsnapte ik niet aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts