Snuff Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 http://www.muehle-shaving.com/shop/search/1/rasierhobel/147/282/R_89_JET?lang=en Deze morgen kwam Mühle met een R89 krabber voor de dag met een DLC coating voor een heel schappelijke prijs. Zelf heb ik een Weber DLC en dat is een van mijn favorieten in gebruik, de coating zorgt er als het ware voor dat je tijdens het scheren op een aangename manier ietwat afgeremd wordt in snelheid. Denk dat deze Mühle qua prijs zeer goed in de markt ligt, de Weber DLC is alleen nog tweedehands te verkrijgen en gaat hoge prijzen (origineel $70 nu al gezien voor $250). Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Dat ziet er best leuk uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Mooi ding. Ik heb een Weber DLC en een PH en ik merk geen wezenlijk verschil tussen beide. Al zijn er mensen die voor een van beide zweren en de andere afzweren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 2, 2013 Author Share Posted December 2, 2013 Ik geef je gelijk dat er geen groot verschil is tussen beide, ik heb een lichte voorkeur voor de DLC versie maar ook de PH is een absolute aanrader! Tot voor kort was de Weber m'n prettigste mes om mee te scheren, van de troon gestoten door de Joris, die is qua scheergenot net nog een trapje hoger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 kwijl kwijl kwijl Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Ben benieuwd! Er worden er 500 van gemaakt zag ik. Die coating lijkt me wel leuk, en ik las geloof ik ook nog dat er een extra rubber strip op het handvat zou zitten. Benieuwd hoe dat in de praktijk werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Heb er één besteld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 ...en uitverkocht in slechts 4 dagen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Zo, dat is wel erg vlot gegaan dan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 (edited) Hebbes! Wat een sexy DE krabber... Edited December 6, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmert26 Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Hebbes! Wat een sexy DE krabber... dode links Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Erg snel geleverd zeg, ik ben benieuwd naar je ervaringen. Heb je al een DE89 of R89 ter vergelijking? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Hebbes! Wat een sexy DE krabber... dode links Ah, de foto's komen van badger and blade, je moet daar ingelogd zijn om die foto's te kunnen bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Foto's even op Flickr gezet. Moeten nu te zien zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Erg snel geleverd zeg, ik ben benieuwd naar je ervaringen. Heb je al een DE89 of R89 ter vergelijking? Ik heb al een EJ DE89 Barley, aangezien deze en de Mühle kop identiek zijn verwacht ik geen verrassingen. Er gaat dus direct een Feather in i.p.v. de meegeleverde Derby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Ziet er heel mooi uit zeg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Zo, dat is wel erg vlot gegaan dan! Voor wie er een wil hebben, Mühle is "ausverkauft" maar Connaught Shaving heeft ze (hetzij beperkt) nu ook. Moet echter vaststellen dat kopen via Connaught iets goedkoper was geweest. Maar ja, Connaught had ze dinsdagavond nog niet op de site staan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Mooie strakke krabber. Ik hou wel van dit soort uitvoeringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 28, 2013 Author Share Posted December 28, 2013 Ik zie nogal wat meldingen op andere fora dat de coating los laat aan de onderzijde van de kop, het is maar dat je het weet mocht je een aankoop overwegen. Schijnt ook precies hetzelfde te scheren als de crome versie en niet te vergelijken met de Weber DLC qua gevoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 De loslatende coating schijnt door Mühle naar tevredenheid te worden afgehandeld (levering nieuwe kop). Wie nu een aankoop overweegt is volgens mij te laat. Waar zijn ze nog te koop? Scherenshop.nl (kende ik nog niet) schijnt er nog een aantal te hebben. Link. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimbouman Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 De mijne is binnen. Geen wereldschokkende veranderingen ten opzichte van de R89. De scheerkop is hetzelfde zo te zien, en doet zijn werk dus uitstekend. Dat rubberen handvat is wel echt super. Lijkt zelfs wel beter te worden met wat nattigheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Mooi mes! Ik vind dat zwart wel heel erg gaaf bij een krabber. Veel plezier ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 (edited) Een leuk artikel (Duitstalig) over de R89 Jet uit een lokale krant: link Net weer met de Jet geschoren. Prima krabber maar in het gebruik niet anders of beter dan m'n Edwin Jagger DE89. Het oog wil ook wat, hè? Moet wel zeggen dat het rubber een goede zet was. Edited December 29, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Een leuk artikel (Duitstalig) over de R89 Jet uit een lokale krant: link Goed gevonden! Ze verkopen dus 70.000 stuks van het basismodel per jaar.....Niet slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treb Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Ja, en 2013 is het beste jaar voor Mühle ooit. Klassiek scheren zit in de lift! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts