Snuff Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Semogue 2band with water buffalo horn handle Headblade headslick shave cream Joris gold plated with genuine horn handle met Polsilver mesje (8x) Feather artist club dx folding met dorco mesje (9x) Floid amber Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Muhle R41 Muhle silvertip Proraso pre-shave Tabac Zeep L'Occitane ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Weber PH Voskhod (4 en weg) SOC Boar (Ashwood) P.160 Floid Amber Vergulde Hand ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 (edited) Shave of the Day - Maandag 2 december 2013 Mühle R101 Bolzano Superinox Mühle Kosmo Silvertip Fibre Crabtree & Evelyn - Nomad Crabtree & Evelyn ASB - Sienna Ondanks dat ik moest gaan werken, toch maar even de tijd genomen voor een bowl lather. Vandaag mijn eerste scheerbeurt met de Nomad. Schuimt net als de Sienna makkelijk op en heeft een aangename geur. Ik ruik iets van plant. Ik neem aan dat het de bamboe is die ik ruik. De Nomad is aangenaam, maar de Sienna ruikt wat mij betreft lekkerder. Ook vandaag weer de Bolzano gebruikt. Het is geen mesje dat ik zelf aan zou schaffen. Maar ja, als je ze dan toch hebt, kun je ze net zo goed gebruiken ook. Mijn scheerbeurt heb ik vandaag afgesloten met kloddertje Sienna after shave balsem, óók van Crabtree & Evelyn. Een heerlijke ASB die lekker uit wrijft en waar weinig van nodig is. Dat gecombineerd met een heerlijke geur. Een aanradertje dit! Edited December 2, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Turkse varkensharen kwast groot model Lider. Hema mesje 4e x. Cella Gillette Fatboy Eigen ASB WTG op 5 XTG op 5 ATG op 4 Glad maar net niet BBS. Geen irritatie. Weet niet wat eerste keer fout ging, maar mesje presteert nu in de Fatboy ook goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
parkos Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Vandaag de rode captain gebruikt die in het sample pakketje zat die ik van Talibeard heb verkregen uit een leuke ruil deal. Gillette Rocket Paperclip Lord Captain (rood) Tabac créme Shiseido skin care tank Kruidvat Aftershave balsem Na de eerste scheerbeurt kan ik concluderen dat de captain best een scherp mesjes is. Voor mijn gevoel scherper dan de Astra SPs die ik normaal gebruik. Maar ondanks deze scherpte is het mesje zeer 'smooth' en heb ik geen enkele keer irritatie voelen opkomen. In vergelijking met de Flying Eagle carbons best een verschil, de Captain is scherper en smoother maar het scheerresultaat is hetzelfde. Ben benieuwd of ik net zoveel scheerbeurten uit de Captain kan halen als Talibeard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roef Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Feather AS D2 Feather mesje Acqua di Parma zeep Muhle Retro kwast Acqua di Parma Balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Ik zou eigenlijk nog een rondje doen met mijn 'oude' Eagle maar kon het niet laten en heb een nieuwe van parkos in mijn krabber geladen. - proraso pre sensitive - cella - semogue 1520 - lord LP1822 - flying eagle cs (nieuwe van parkos) - med-ex Florida water De verpakking van parkos' zijn Flying Eagles is totaal anders; roze, wit en veel Chinees terwijl mijn oude een bruinrode/witte verpakking hebben met alleen Engelse tekst. De mesjes zelf zien er echter precies hetzelfde uit; blauwzwart met identieke tekst. Scheren doen ze ook heel anders; ze voelen veel sympathieker aan op mijn huid dan mijn oude. Wat wel overeenkomt is dat het mesje moeite heeft met de WTG pass en wat makkelijker is met XTG en ATG. Ondanks dat het mesje veel 'smoother' voelt dan de oude Eagles kost het meer moeite om een redelijk glad resultaat te halen; ik heb 4 passes (met de nodige druk...) en touch ups nodig voor een aanvaardbare scheerbeurt. Normaal haal ik dit resultaat in 2 passes maar het mesje doet dit wel zonder enige irritatie. Ik denk dat ik hem eens in een wat agressievere krabber moet steken en eens kijken wat dat oplevert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 2, 2013 Share Posted December 2, 2013 Gisteravond had ik me al voorbereid, mn krabber alvast geladen met een verse Supermax super stainless. Vanmorgen had ik deze willen testen, maar helaas; tijdnood! Ik had me al 2 dagen niet geschoren en het ging me irriteren. Die pot Cella stond ook al twee dagen klaar, pfffff...... Toen kwam ik thuis en lag mn envelop van Harrie in de bus, yeehaa!! Meteen blij dat ik nog niet geschoren had Een review over het mes volgt nog. Omdat het mesje en de krabber nieuw voor me waren en ik inmiddels bijna drie dagen niet geschoren had, liet ik de Cella voor wat het was en ging ik voor een vertrouwde set-up: Proraso preshave wit Proraso zeep wit Vero Puerco Lord S625 Red Captain (1*) aluin Proraso splash talk DVH asb Hele fijne shave gehad. Die Captain is echt top!! Scherp en smooth, moeiteloos dfs in twee passes. Lekker! En totaal geen irritatie, aluin sloeg niet eens aan. De krabber was ook uitstekend, maar dat bewaar ik voor de review. Harrie, als je door je voorraad heen bent en je gaat bestellen dan doe ik graag met je mee! Je had al een keer een link op het forum geplaatst, maar die taal kan ik met geen goed fatsoen lezen.... Weltrusten heren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Semogue SOC 2 band Le Pere Lucien zeep Shavecraft 101 Feather (2) Speick AS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 3, 2013 Author Share Posted December 3, 2013 Semogue SOC 2band St. James of london cedar & clarysage Joris palladium metal spiraling handle met Polsilver mesje (9x einde verhaal) Feather artist club dx folding met dorco mesje (10x) Vitos after shave Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Nu ben ik ook wel benieuwd naar zo'n captain! Waar zijn die te verkrijgen? Gem Pushbutton Gem SS PTFE (2) Simpson Special Best Castle Forbes Cedar and Sandalwood St. Johns Bay Rum St. Johns Bay Rum Balm Link to comment Share on other sites More sharing options...
parkos Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Vandaag de 2de scheerbeurt met de Captain. Gillette Rocket paperclip Bartex (als pre-shave) Tabac créme Shiseido skin care tank Kruidvat aftershave De scheerbeurt was net zo goed als gisteren, eigenlijk geen verschil te merken. Wel zag ik al een klein roestplekje op het mesje, ondanks dat ik deze na het scheren gisteren had gedroogd. Vandaag dus maar even gecoat met wat baby olie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Vandaag was Vitos-dag: de Vitos zeep en de Vitos aftershave. De aftershave is heerlijk, maar de zeep koop ik niet weer. Ik vind de geur (amandel) niet zo geweldig. Het schuim is goed en scheert glad, maar is niet beter dan b.v. Palmolive zeep. Grappig: toen ik hem kocht (sample) was ik ervan overtuigd dat ik amandel lekker zou vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Harrie, als je door je voorraad heen bent en je gaat bestellen dan doe ik graag met je mee!Je had al een keer een link op het forum geplaatst, maar die taal kan ik met geen goed fatsoen lezen.... Ik ben blij dat het goed bevalt Marco! Ik verwacht ergens tussen 2083 en (afhankelijk van het gebruik van af en toe iets anders) 2163 zonder te komen zitten dus als je dat vast in je agenda noteert...... De taal is Hongaars, en die beheers ik ook niet hoor, maar mailen kan in het Engels (ook in het Chinees maar dat snappen ze dáár dan weer niet natuurlijk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 ohhhh, dat gaan we beiden waarschijnlijk niet meer redden.... dus als je ooit van je overvoorraad af wil.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Als dat jullie helpt gezien onze gemiddelde levensduur, wil ik ook wel tegen een passende vergoeding, jullie last verlichten. Begint bij mij een beetje op postzegels verzamelen te lijken. Dus als je wat kwijt wil ben ik bereid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 als je mn last wilt verlichten; ik heb nog een philishave zgan 40 eurie...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 als je mn last wilt verlichten; ik heb nog een philishave zgan 40 eurie......grapjas, ik heb elektrische afgezworen. Bedoel natuurlijk de Captain. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Behalve dat ik tot nu toe geen enkele reden heb om aan te nemen dat ik 2163 niet zou halen, ligt er ook al een claim van de volgende generatie....... Ik kan nog wel een paar mesjes missen hoor, maar ik was niet van plan om substantiële aantallen te verkopen; ik had juist voldoende Captains gekocht om er minstens de rest van mijn leven genoeg te hebben. Maar er is nog aan te komen via de Hongaarse importeur en die wil best leveren als de aantallen niet al te klein zijn denk ik; alleen de post vanuit Hongarije is duur (zeker op NL-niveau als het niet meer is) en de betaling gaat wat lastig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 hoe groot is het aantal wat je wel kan missen? om nou achterlijk veel verzendkosten te betalen en met allemaal romslomp te zitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Tja nou ben ik van plan volgend voorjaar naar Hongarije te gaan. Wie weet liggen ze daar in de winkel. Maar mocht je toch wat kwijt willen ben ik dus in. Met dien verstande dat Marco dus eerder was. Overigens verwacht ik op basis van de door me zelf berekende resttijd nog ongeveer 3475 mesjes nodig te hebben. Kom er 3005 te kort Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Tja nou ben ik van plan volgend voorjaar naar Hongarije te gaan. Wie weet liggen ze Overigens verwacht ik op basis van de door me zelf berekende resttijd nog ongeveer 3475 mesjes nodig te hebben. Kom er 3005 te kort 1 per week, 66 jaar? Toch een rotidee om er zo mee geconfronteerd te worden als je te zijner tijd dan dat laatste mesje in je krabber doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 Je kan goed rekenen, maar die laatste mesjes doet de zorg in mijn krabber. Merk ik niet meer:cry: PS. We gaan wel erg of topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 hoe groot is het aantal wat je wel kan missen? Echt waar, geef je eens wat weg staan ze de volgende dag al klaar om je kast leeg te rukken..... Ik deel er in principe alleen maar uit om mensen die geïnteresseerd zijn eens wat anders te laten proberen. Als ik aan grotere aantallen begin heb ik zo ook niks meer om uit te delen (en ze zijn vermoedelijk NOS dus ik zit op mijn voorraad als een broedse kip). Maak eerst die mesjes maar op en als je er dan nog graag meer hebt kun je wel een pakje krijgen hoor; wil je er een serieus aantal dan moeten we toch contact opnemen met Hongarije. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts