Jump to content

Recommended Posts

Posted

Met de zoekfunctie vrij weinig te vinden... @ Lampuhkap  als proefkonijn en dat was het dan wel.

Ik wil die ervaring nog wel eens meemaken en een aantal shops in de buurt (Voorhout en Leiden) bieden die mogelijkheid.

Zijn er leden die dit vaker gedaan hebben/vaker laten doen? Zo ja, hoe zijn de ervaringen? (Zo nee, waarom niet? 😛 )

• I like it 2
Posted

Ik heb het tot nu toe 2x laten doen in Groningen.

Op zich wel lekker om het een keer mee te maken, maar wat me stoort bij de barbiers waar ik ben geweest is dat men maar 1 pass doen qua scheren...zodat het een beetje glad is. Dus voor de totale ervaring is het wel een keer leuk om mee te maken, maar voor het scheerresultaat laat ik het voortaan aan mij voorbij gaan.

Mijn eigen scheerresultaten - dan wel zonder hot towel - is vele malen gladder dan die van een barbier.

• I like it 2
Posted

Ik heb idd 1x  op een Tabac demo een beurtje gehad en 1x bij een demo van Pomade-Online.nl dat laten doen.

Leuk, maar ik kan het zelf gladder :D

Posted

Je moet de goede barbier hebben. Helaas zijn die dun gezaaid. Meeste zgn nieuwe barbershops  zijn meer voor het bijhouden van baarden en snorren.Maar als jee ouderwetse kapper/barbier kan vinden is het puur luxe. Ik heb het vaak in buitenland laten doen in landen die nog een barbier traditie hebben (Turkije, Italië, Spanje, UK o.a.). Hier in NL had ik een kapper die het goed kon, helaas is hij met pensioen en zijn opvolger scheert me lang zo goed niet. Als het je om de handdoek te doen is kan je het ook zelf doen...

Posted

Snap ik, maar ik wil de hele experience zeg maar. Meerdere handdoeken, pre-shave, etc etc.

Wat je zo leest her en der duurt het bij de meeste zo'n 45 min. Ben ik dus wel benieuwd naar :P 

• I like it 1
Posted
17 minuten geleden, dhr K zei:

ja is ook een bijzondere ervaring. Relax en pure luxe

zeer zeker..

jaren geleden eentje gehad in Turkije, nog in de gulden tijd, volgens mij was de beste man een uur bezig, inclusief de vuur prop voor je haren in neus en oren, was welf schrikken 😅😅

Posted

chique apparaat. Ik heb begrepen dat je ze ook nat in de magnetron kan leggen....Maar een retourtje Turkije is misschien net zo handig. Of bij Truffit & Hill of GFT in Londen langsgaan. 

Posted

Ik ben een keer in New York bij the Art of Shaving geweest, dat viel mij een beetje tegen...Ging allemaal een beetje vlot, ze mochten geen scheerkwast gebruiken ivm hygiene, scheerschuim kwam uit een machine. Een pass scheren en klaar, afreken met fooi, bedankt tot ziens!

Daarna een keer in London bij Geo F Trumper geweest en dat was top! Heerlijk relax er werd alle tijd genomen en zeer vakkundig personeel! Was zeker de moeite waard en ook super leuk om een keer door die wijk te lopen, waar een hoop bekende engelse scheer winkels zitten. 

• I like it 3
  • 2 weeks later...
Posted

Kijk, die barbiers hier in Nederland zijn gewoon hippies die het idee hebben opgevat om een barbershop te openen voor het bijhouden van snorren en baarden (want het laten groeien van zulke moeilijk lange units is tegenwoordig zo'n trend). Ik heb bij zo'n barbershop wel eens binnen gezeten en dan loopt iedereen naar buiten met een opgeschoren kop (gelukkig ik niet). Als je echt de ervaring van een barbier wilt meemaken moet je naar Engeland.