Jump to content

Mijn eerste keer.. Barbershop (of toch niet)

Jerox
 Share

Recommended Posts

Al enige jaren scheer ik mij nat, een elektrisch scheerapparaat maakt mijn huid super onrustig. Sinds al die jaren altijd scheergel gebruikt en sinds kort een echte kwast en een vaste zeep...

Jaren terug heb ik een scheersetje gekocht bij de Action met als opschrift Barbershop. Dat klinkt bekend en ik ging er vanuit dat het wel goed zou zijn, niet dus en alles weggegooid. Behalve het harde zeepje ervan, misschien ooit nog een proberen....

Vanmorgen was het eindelijk zover, zeepje in de schaal en opschuimen of mijn leven er van af hing. Gezicht vol schuim, mes pakken en ... Alle schuim verdwenen van mijn bakkes.

Drie keer opnieuw geprobeerd, met als resultaat dat ik deze website toch wat beter ga lezen....

• I like it 1
  • Haha 1

Oeps!

Dit was natuurlijk mijn eerste draadje en ik had mezelf even netjes moeten voorstellen voor ik mijn scheerervaring deelde waaruit bleek dat dit forum erg welkom is...

Dus bij deze; Jeroen 45 jaar oud en een Amsterdammer woonachtig in Hardenberg.

Getrouwd met de mooiste vrouw van het noordelijk halfrond en gezegend met twee zoons in de onvermoeibare Pubertijd.

Een zenmomentje is dan wel eens op zijn plaats en ik verwisselde mijn HEMA cardridgehoudertje dus pas geleden in voor een King C. Gillette met vaste zeep en meer aandacht voor het moment... 

Welkom op dit mooie en leerzame forum! Naast scheerzeep/creme en krabber speelt ook het DE mesje een belangrijke rol. Ik heb goede ervaringen met Rapira Swedish supersteel, Astra Groen, Gillette/Wilkinson Saloon pack en Pol-silver. Het lastige is om het DE mesje te ontdekken dat je het meest bevalt om daarna te ontdekken dat dit soms per krabber kan verschillen🙄😁

Succes met je zoektocht naar jouw beste combinatie. Gelukkig komt Sinterklaas en Kerst er binnenkort aan 😉