Jump to content

Nieuweling, maar geen beginner

jeanrene
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jean-René, 57 jaar en kom uit Zevenbergen. Ik scheer mij al jaren met DE mesjes, en is ontstaan uit het feit dat de scheermessen die je tegenwoordig kan kopen m.i. echt commercieel zijn en niets meer met scheren te maken hebben, slechts een enorm verdienmodel. Tevens is de milieubelasting van de moderne mesjes vele malen hoger dan een enkel DE mes. Mijn motto is ook, als één mesjes de baardhaar niet kan scheren, kunnen 5 mesjes dat ook niet. Daarbij komt ook dat bij een baard van een paar dagen, tussen de meerbladssystemen de baardharen blijven zitten, lastig schoon te maken en dus na één keer gebruik al weer te vervangen.

En het gebruik van kwast en scheerzeep vele malen lekkerder ruikt, dan de spuitbus.

Ik heb mij jarenlang met slechts één DE mesje geschoren, in mijn herinnering heb ik daar jaren mee gedaan, ik kon nergens DE mesjes vinden om te vervangen, en in mijn herinnering ging dat ook jarenlang goed. De houder was ook een groen plastic dingetje, bijna gratis ergens gevonden, en niet kapot te krijgen.

Gelukkig heb ik inmiddels mijn weg gevonden naar de safety razors, DE mesjes en scheerzepen. Mijn favoriete houder is de King C Gellitte, de eerste keer dacht ik, wat een zwaar mes, maar nu ik daaraan gewend ben, heerlijk. Ik ben tot nu toe nog geen lekkerdere zeep dan die van TOBS tegen gekomen, de sandalwood versie dan. En toch al wel een 15 verschillende geprobeerd. Och ja, de vergulde hand blijft ook een hele goede.

Het artikel op de site over de Gillette houders, waar de leeftijd van terug te vinden is van de Razor vind ik een hele leuke, heb twee oudere Gillette razors, waarvan één uitgeleend aan een collega om hem te overtuigen ook over te stappen. De eerste ervaring blijkt al positief te zijn.

Ik ga het forum eens afstruinen!

Groetjes, Jean-René

• I like it 3

3 uren geleden, ChrisA zei:

Welkom uit Brabant. En open mes is nog milieuvriendelijker.

Dank jullie allemaal! En @ChrisA, een open mes staat nog wel op mijn verlanglijst. Voor de gein eens een Finger razor gekocht (Sweyn Forkbeard), de grote rechte delen van de kin gaan goed, de hoekjes vloeit nog wel eens bloed uit. Voor een open mes, kan ik ergens terug vinden op het forum, welke je gebruikt?
En hoe vaak moet je een open mes slijpen, is dat elke keer met een riem en pasta?