Woodface Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 Het is tijd om de menthol zepen op te bergen, de Tabac uit de kast te halen en op zoek te gaan naar één of twee zepen voor de herfst/winter. Sandalwood is altijd al een geur geweest die ik prettig vind, dus de keuze om Proraso rood te ontdekken was niet echt ingewikkeld. De keuze voor een andere zeep was wat lastiger. Tijdens m’n zoektocht kwam ik in een blog de zeep van Officina Artigiana Milano tegen. In het zeep topic “Herfst/Winter” had ik de vraag al gesteld of dit merk bekend was… Daar kwam geen reactie op, dus bij deze mijn bevindingen van deze zeep. Op basis van diverse gelezen ervaringen heb ik Oli dei Beneserre besteld. Met name de geurbeschrijving trok me aan: Topnoten: berk, zwarte peper en orchidee Middennoten: whisky (met name deze geur trok me aan 😊) honing, tabac en saffraan met een leder hint Basisnoten: hout, amber, guaiac en gerst. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen ster ben in het onderscheiden van geuren. Voor mij is het belangrijk dat als de pot opengaat en ik met mijn neus er boven hang, ik gelijk de zeep ruik. Een voorkeur voor een sterke geur dus. Daarnaast vind ik het fijn als de geur na het scheren nog in mijn neus hangt. In de beschrijving staat verder nog dat de zeep voor 40% bestaat uit jojoba-, argan-, amandel-, druivenpit- en castorolie bestaat. Mooi meegenomen voor een verzorgend gevoel. Op diverse sites staan wat uitgebreidere beschrijvingen Afgelopen week kwam de bestelling binnen. De zeep wordt geleverd in een glazen pot wat me gelijk deed denken aan de Extro zepen. Deze pot is iets lager en groter en zat in een mooi kartonnen doosje. Na het openen van de deksel, kwam de geur me niet tegemoet. Ik moest mijn neus bijna tegen de zeep aanhouden en diep snuiven. Ter vergelijking, de Proraso rood kwam ook binnen en na het openen kwam de geur me gelijk tegemoet. Echter de geur van de Officina is heerlijk. Kan ik alle noten onderscheiden??? Nee dus, wat ik al zei is me dat niet gegeven. Het is een subtiele geur. Dan het belangrijkste, het scheren. Op de pot staat al geschreven dat het een Vegan zeep is die wat meer water nodig heeft dan normaal. Het zepen deed ik met mijn Razorock Bruce Plissoft, het scheren met de Merkur 34c en een Personna mesje. De zeep is creme en geen harde zeep. Een beetje er tussen in. Op de zeep een beetje water en het water niet helemaal uit mijn scheerkwast geslagen. Na 4x zepen begon de zeep al direct fors te schuimen. Eerlijk gezegd was ik erg onder de indruk van het geproduceerde schuim. Dat was direct vol en koste totaal geen moeite. Wat mij betreft een schuimkanon. Ook de geur kwam een beetje los. Na het inschuimen van mijn gezicht was het scheren heerlijk. Het mesje gleed zeer makkelijk door de dikke laag. Het was een genot om te scheren, zo makkelijk en soepel. Ook na het scheren bleef een zacht verzorgd gevoel over. Ook de geur bleef lekker hangen in mijn neus. Heerlijk Samengevat een heerlijke zeep, die ietwat sterker mag zijn qua geur, met een heerlijk schuim en verzorgend gevoel. Voor een kleine €20 wat mij betreft een uitstekende aankoop. 3 1 2
Magic666 Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 6 minuten geleden, ChrisVanMeer zei: Interresant, waar heb je deze besteld? Bij Alphamen iig te bestellen 1
Magic666 Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 Ik heb de stoute scheerschoenen aangetrokken........ 1 2
Jos Posted October 2, 2021 Posted October 2, 2021 42 minuten geleden, Magic666 zei: Ik heb de stoute scheerschoenen aangetrokken........ eindelijk je herfst zeepje gevonden 👍 1 1
Woodface Posted October 2, 2021 Author Posted October 2, 2021 3 uren geleden, ChrisVanMeer zei: Interresant, waar heb je deze besteld? The Alphamen 1
Woodface Posted October 2, 2021 Author Posted October 2, 2021 1 uur geleden, Magic666 zei: Ik heb de stoute scheerschoenen aangetrokken........ Benieuwd wat je er van vindt. Laat je het weten? 1
Magic666 Posted October 5, 2021 Posted October 5, 2021 @ Woodface : oef... apart geurtje. Voor mij idd een wintergeurtje Grote zware pot (vergeleken met wat ik had staan), schuimt prima op met aardig wat water. Of het voor mij een blijvertje is.... denk het eerlijk gezegd niet. Daarvoor is die toch te "donker" en muffig qua geur. Ik ben blijkbaar toch meer van de frisse zoete geuren. 1
Woodface Posted October 5, 2021 Author Posted October 5, 2021 51 minuten geleden, Magic666 zei: @ Woodface : oef... apart geurtje. Voor mij idd een wintergeurtje Grote zware pot (vergeleken met wat ik had staan), schuimt prima op met aardig wat water. Of het voor mij een blijvertje is.... denk het eerlijk gezegd niet. Daarvoor is die toch te "donker" en muffig qua geur. Ik ben blijkbaar toch meer van de frisse zoete geuren. Ik herken donker en muffig totaal niet en aan zoete geuren moet ik al helemaal niet denken😀. Zo zie je maar dat smaken verschillen. Jammer dat het geen blijvertje, maar aan de andere kant wordt een ander er wel blij mee.
Magic666 Posted October 5, 2021 Posted October 5, 2021 Je moet wat proberen toch? Hij komt wel op hoor maar dat zal ff duren hahaha 2
Jos Posted October 6, 2021 Posted October 6, 2021 18 uren geleden, Magic666 zei: @ Woodface : oef... apart geurtje. Voor mij idd een wintergeurtje Grote zware pot (vergeleken met wat ik had staan), schuimt prima op met aardig wat water. Of het voor mij een blijvertje is.... denk het eerlijk gezegd niet. Daarvoor is die toch te "donker" en muffig qua geur. Ik ben blijkbaar toch meer van de frisse zoete geuren. jammer…… als jij de zeep niet lekker vindt misschien is goede idee om het te verkopen, wellicht verlies je een paar euro’s maar anders belandt ergens in de kast om nooit meer te gebruiken.
Magic666 Posted October 6, 2021 Posted October 6, 2021 Kan altijd natuurlijk maar ik denk dat ik hem wel op maak, de zeep ansich is verder prima. Ik zal over een paar dagen nog een beurt wagen en dan beslissen 1
Recommended Posts