Jump to content

Recommended Posts

Posted

Enige tijd geleden kwam ik op YouTube een video tegen waarin iemand zn meest favoriete krabbers showde. Hij noemde o.a. de Rockwell 6. Ik kende überhaupt dat merk niet. Via internet wat informatie opgezocht en dat was heel positief. Op dit forum werd er eentje aangeboden en die heb ik overgenomen. 

Inmiddels een paar maandjes in gebruik maar na een week wist ik het al: met stip mn favoriete krabber. De keuze van 3 basisplaten zodat je in totaal 6 verschillende standen hebt is vrij geniaal. Je weet zeker dat er een voor jou prettige stand tussen zit. Natuurlijk heb je verstelbare krabbers maar die hebben vanwege de benodigde techniek doorgaans een vrij grote kop. Daarnaast is al die techniek wat kwetsbaarder. Verder is de Rockwell 6 wat mij betreft perfect qua formaat/handvat en gewicht. Daarnaast kan ik er heel precies mee scheren rond de neus. Ik kan geen nadeel bedenken eigenlijk. Lijkt mij ook de ultieme beginners krabber. 

De krabber is verkrijgbaar in chrome (Rockwell 6c en ook nog gun metal) en stainless steel (Rockwell 6s). Ik ga maar eens doorsparen voor de stainless steel versie. 

IMG_6177_1024x1024.JPG?v=1534904687

• I like it 5
  • Thanks! 2
Posted

Leuke review! Heb hem ook (een tijdje) gehad, maar ik vond de kop nog steeds wel redelijk aan de maat. En nadeel t.o.v. andere verstelbare krabbers, is dat je dit niet zo makkelijk tijdens het scheren wijzigt. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet echt een nadeel hoeft te zijn, ik heb immers geen enkele verstelbare krabber, dus als je de goede plaat kiest, heb je die behoefte ook niet.

Look en feel vond ik ook prima. Ik lees her en der ook dat de C variant beter glijdt dan de SS variant, dus ik zou nog eens nadenken over jouw spaardoel ;-) Mits het klopt natuurlijk, maar daar kunnen mensen met praktijkervaring vast meer over vertellen.

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted

Leuke review idd, bedankt 👍

Ik heb de 6c een tijdje gehad, mooie en leuke krabber maar ik ben met @ beepee1972  eens, ik vond een heel gedoe om van platen te wisselen, misschien omdat mijn ideale stand was precies tussen 2 en 3.

• I like it 1
Posted

Bedankt voor de recensie. Ik heb hem niet maar lees overal juichende reviews van vooral de chroom versie. De SS versie schijnt lang niet zo goed te glijden en scheren. Komt nog bij dat het gegoten staal is i.p.v. machinaal bewerkt waardoor hij kwetsbaar is. Kortom wat ik vooral lees is dat de C versie beter is dan de S. Maar uekaz zoals altijd

• Agreed 1
Posted

Kijk, dat zijn nog eens goede tips over de stainless steel versie. Dank! Ik heb de gunsteel versie en wil nog wel de gewone chrome versie. 

Mij leek het ook een nadeel dat je niet snel van stand kan wisselen. Maar in de praktijk ondervind ik daar geen enkele hinder van. Ik ben begonnen bij basisplaat 2. Bij 4 dacht ik: dit is m! Basisplaat 5 ging goed maar net tikkeltje te agressief. Daarom terug naar 4 en dat gaat niet meer wijzigen. Kan er zowel een baard van 1 dag als van 3 dagen prima mee scheren. 

Verder is de kop idd groot (omdat die basisplaten dik ogen). Ik verwachtte daar wat problemen mee maar dat is niet uitgekomen. Ik kan er preciezer mee scheren dan met bijv. de EJ 89. 

• I like it 3
  • 1 month later...
  • 1 year later...
Posted

Heb vorige week de 6C gunmetal gekocht nadat ik mijn fatip had weggeven aan een. Vriend. Zwaar mes en erg robuust, geprobeerd op stand 3 en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben... 

• I like it 4
Posted
Op 27-9-2021 om 15:47, Dali zei:

Kijk, dat zijn nog eens goede tips over de stainless steel versie. Dank! Ik heb de gunsteel versie en wil nog wel de gewone chrome versie. 

Mij leek het ook een nadeel dat je niet snel van stand kan wisselen. Maar in de praktijk ondervind ik daar geen enkele hinder van. Ik ben begonnen bij basisplaat 2. Bij 4 dacht ik: dit is m! Basisplaat 5 ging goed maar net tikkeltje te agressief. Daarom terug naar 4 en dat gaat niet meer wijzigen. Kan er zowel een baard van 1 dag als van 3 dagen prima mee scheren. 

Verder is de kop idd groot (omdat die basisplaten dik ogen). Ik verwachtte daar wat problemen mee maar dat is niet uitgekomen. Ik kan er preciezer mee scheren dan met bijv. de EJ 89. 

Dit komt ook overeen met mijn ervaring met de 6c ook hier is plaat 4 favo

• I like it 2
  • 3 months later...
Posted

Een bescheiden schopje nav mijn BF23 aankoop: de mat rode 6S!

Zoals vast bekend komt de 6S in het bekende doosje van Rockwell binnen:
spacer.png

en de inhoud:
spacer.png

De 6S is redelijk zwaar, vergeleken met een Henson, en dat vind ik toch prettiger.
De verschillende platen moet ik nog testen maar vanochtend de 3/1 plaat geprobeerd, die kwam ergens voorbij in een YT video en ik dacht: waarom niet? Ook qua beschrijving zou dat voor mij moeten kloppen.
De eerste keer een Mühle mesje gebruikt die een beetje in het midden hangt qua scherpte. 

Het mesje zit als een huis, en het geheel voelt als een tank! Niks mis mee.
Ik lees her en der dat de 6S lastiger glijdt dan de 6C, nu heb ik geen 6C maar met het glijden had ik geen problemen. De krabber scheert heel soepel en comfortabel.

Met plaat 3 deed ik pass 1 en 2: opzich niks mis mee maar ik denk dat een scherper mesje prima kan in deze krabber want ik had her en der nog wat voelbaars zitten wat ik bij andere krabbers niet heb. Voor de 3e pass de plaat omgedraaid naar 1 .... wauw... je voelt echt bijna niks. Maar voor het leuke is plaat 1 echt te mild. De volgende beurt ga ik voor de 4/2 plaat en een Personna mesje.

Het omdraaien van de plaat is zo gepiept en irriteert totaal niet, is letterlijk binnen een paar sec gedaan.
Ik ga deze krabber voorlopig gebruiken en ga spelen met de platen en mesjes om te kijken welke combi mij het meeste bevalt.

Voor een beginner een prima krabber denk ik zo maar ook de oud gedienden zullen zich geen bult vallen aan deze krabber.

• I like it 12
  • 2 months later...
Posted
Op 2-10-2021 om 17:08, Mathieu zei:

ik gebruik de ss (geen ervaring met de c) maar glijdt prima.

Tja, als je niks beters weet. 😜

• 1 month later...
Posted
Op 2-12-2023 om 14:25, Magic666 zei:

Een bescheiden schopje nav mijn BF23 aankoop: de mat rode 6S!

Zoals vast bekend komt de 6S in het bekende doosje van Rockwell binnen:
spacer.png

en de inhoud:
spacer.png

De 6S is redelijk zwaar, vergeleken met een Henson, en dat vind ik toch prettiger.
De verschillende platen moet ik nog testen maar vanochtend de 3/1 plaat geprobeerd, die kwam ergens voorbij in een YT video en ik dacht: waarom niet? Ook qua beschrijving zou dat voor mij moeten kloppen.
De eerste keer een Mühle mesje gebruikt die een beetje in het midden hangt qua scherpte. 

Het mesje zit als een huis, en het geheel voelt als een tank! Niks mis mee.
Ik lees her en der dat de 6S lastiger glijdt dan de 6C, nu heb ik geen 6C maar met het glijden had ik geen problemen. De krabber scheert heel soepel en comfortabel.

Met plaat 3 deed ik pass 1 en 2: opzich niks mis mee maar ik denk dat een scherper mesje prima kan in deze krabber want ik had her en der nog wat voelbaars zitten wat ik bij andere krabbers niet heb. Voor de 3e pass de plaat omgedraaid naar 1 .... wauw... je voelt echt bijna niks. Maar voor het leuke is plaat 1 echt te mild. De volgende beurt ga ik voor de 4/2 plaat en een Personna mesje.

Het omdraaien van de plaat is zo gepiept en irriteert totaal niet, is letterlijk binnen een paar sec gedaan.
Ik ga deze krabber voorlopig gebruiken en ga spelen met de platen en mesjes om te kijken welke combi mij het meeste bevalt.

Voor een beginner een prima krabber denk ik zo maar ook de oud gedienden zullen zich geen bult vallen aan deze krabber.

Mooie kleuren! Vraagje : slijt of vervagen die kleur niet na verloop van jaren?