Jump to content

Recommended Posts

Posted

Deze bekende krabber verdient zijn eigen draadje. 

540.jpg

In mn digitale aantekeningen vond ik de naam van deze krabber met daarbij geschreven: dikke tip!

Dat was een aantekening van jaren terug. Blijkbaar had ik op basis van reacties hier en/of recensies geconstateerd dat deze krabber veel geroemd wordt. Recent deze krabber via een forumgenoot gekocht en nu twee weken gebruikt. En inderdaad: dikke tip!

Kleine krabber, helemaal niet zwaar maar doet prima zn werk. Over de mate van agressiviteit las ik erg uiteenlopende meningen. Dus dat was even spannen. Onder agressief versta ik de mate waarin een krabber aan je haren trekt en hoeveel pijn de krabber veroorzaakt. Ik ervaar de krabber dan niet als agressief merk wel dat deze krabber meer weghaalt in een haal dan bijv. een EJ 89. 

Kortom een mooi stukje techniek die Merkur 34c. 

• I like it 6
Posted

Mooie krabber inderdaad, doet prima zijn werk. Ik had hem (een poos) samen met mijn Muhle R89. Daar zit wat mij betreft niet veel verschil in. Behalve dat ik de Muhle mooier vind afgewerkt, en je nog kunt experimenteren met een andere handvat. Vandaar dat ik die laatste gehouden heb, en de Merkur niet. Maar dat doet niets af aan de kwaliteit van deze krabber, doet zijn werk eigenlijk foutloos/gedachtenloos, en is daardoor denk ik een allemansvriend.

• I like it 1
Posted

Een heerlijke krabber inderdaad de eerste waar ik mee begonnen ben in klassiek scheren na lang weggeweest (lees cartridge) en nog steeds in mn top 5 een betrouwbaar kwaliteit werkpaard die nooit teleurstelt. 

• I like it 2
Posted

Oepsss... Ik bedoel de Merkur 37C. Ik denk: ik pas beginpost even aan zodat het idd over de 34C gaat maar die kan ik niet meer bewerken helaas. 

• I like it 1