Jump to content

Extro Cosmesi Caffè (en vergelijking met A&E Turkish Coffee)

Recommended Posts

Posted

Eerste scheerbeurt met de Extro Cosmesi scheercreme Caffè. Wordt geleverd in de bekende (zware) glazen pot. De scheercreme die ik heb lijkt meer op een scheerzeep. De geur doet me in eerste instantie denken aan goedkope chocolademelk. De geur doet me nog minder aan koffie denken dan de Ariana & Evans Turkish Coffee en al helemaal niet aan mijn oma’s koffie met warme melk

De Extro Cosmesi Caffè schuimt snel en makkelijk op. Het geeft ook een goed scheerschuim. Iets wat we van EC eigenlijk wel gewend zijn. De gebruikte Blackbird Vector glijdt goed over de huid. Het uiteindelijke scheerresultaat van de EC Caffè is goed. Post-shave is niet bijzonder maar valt zeker niet tegen.

Vergelijking met Ariana & Evans Turkish Coffee

Als we de gezochte koffiegeur even buiten beschouwing laten is de Extro Cosmesi scheercreme Caffè niet slecht. Het schuimt mooi op, maakt de baardharen iets zachter en laat het scheermes goed glijden. Het geeft geen prikkend gevoel op mijn huid. Naar mijn mening doet de Ariana & Evans Turkish Coffee dit allemaal beter. De post-shave van Ariana & Evans Turkish Coffee vond ik zelf beduidend beter. Gelukkig scoort Ariana & Evans Turkish Coffee (€0,19 per ml) beter dan Extro Cosmesie scheercreme Caffè (€0,13 per ml) want de Ariana en Evans is bijna de helft duurder. 

Koffiegeur

De koffiegeur, al dan niet uit een Jura, vindt je zeker niet terug in beide zepen. Zoals @ sami  eerder al zei; het lijkt meestal meer op chocolademelk of vanille en tabak. Dit lijkt me te komen door de chocolade en vanille geurnoten die van nature in de koffieboon zitten (heb ik ergens gelezen). Nu wint Ariana & Evans, maar als het je om de koffiegeur gaat zou ik beide zepen niet kopen.

Mijn zoektocht naar een scheerzeep met koffiegeur gaat door. Suggesties zijn welkom 😄

• I like it 8
Posted

Dank je voor de review @JvdK 🙂

Vandaag weer de merkur 34C gebruikt na hele lange tijd ik moet zeggen dat chroom krabbers superieur zijn aan Stainless steel en titanium krabbers wat betreft het glijden van de krabber over de huid ondanks inferieure staal kwaliteit maar wat een heerlijke krabber zeg zo zie je maar je kan je met vrijwel alles scheren mits de techniek en voorbereiding goed is het hoeft niet duur te zijn fijne dag gewenst heren 👍

• I like it 1
  • 3 weeks later...
Posted

A&E is een hardere zeep dan Extro, dat is meer een creme toch? 

Je kunt er dan ook vanuit gaan dat A&E algauw dubbel zo lang mee gaat dan de Extro.

In dat perspectief is de A&E dan weer een stuk goedkoper. Verder mooie review. 

• I like it 1