Jump to content

Ik mis: centraal topic per krabber, zeep, mesje etc.

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Soms zoek ik informatie over een krabber. Die informatie vind ik dat verspreid over de topics d.m.v. de zoekmachine. Werkt an sich goed. Maar.... volgens mij kan het beter. Ik zit bijv. op pijprokersforum.nl. Daar heb je het hoofdonderwerp 'recensies tabak' en daaronder allemaal topics over tabakken (met vaste namen: fabrikant - naam tabak). Dus elke tabak heeft zn eigen draadje. De openingspost moet bepaalde vaste info bevatten (fabrikant, land van herkomst etc. etc. ). Daaronder kan men dan in reacties persoonlijke mening geven. Heb ik interesse in een tabak (of een vraag over die tabak) dan kijk in het draadje van die tabak en leer wat anderen er van vinden. 

Dat mis ik hier. Stel dat je een centraal onderwerp hebt 'review krabbers' dan zitten daaronder bijv. een topic met de naam 'Merkur 34c'. Daarin spuit iedereen die wil zn mening over deze krabber. Ik heb recent de Merkur 34c aangeschaft en vind dat een geweldige krabber. Ik dacht: dat wil ik eigenlijk in de groep gooien. Maar dan pak ik een draadje waarin de merkur 34c toevallig voorbij komt (nieuwe aanwinsten ofzo) en meld het daar. Daarmee bouw je (behalve als je de zoekmachine gebruikt) niet echt kennisdatabank op over specifiek dat product. 

Hetzelfde voor crèmes/zepen etc. Je moet dan vaste afspraken maken over namen van de topics zodat er eenduidigheid is (zie bijv: https://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=1766 ). Zoiets voor DE mesjes lijkt me ideaal. Je creëert een geweldige databank aan ervaringen.  

Naast de categorieën algemeen, scheren, scheerwaren, winkels zou je dus een categorie kunnen toevoegen: merken en recensies (zoals het bij pijprokersforum heet of een andere naam die de lading dekt) met daaronder subcategorieen; krabbers, DE mesjes, cremes etc. Eigenlijk gaat het om een aparte categorie en uitsplitsen van de subcategorie 'recensies'. Je kan van recensies een hoofdcategorie maken en die onderverdelen in mesjes, krabbers. etc. 

Het zou mij een verbetering van het forum lijken.  

• I like it 1
Posted

had je deze optie wel gezien: Recencies

Ik heb hier een aantal keer mijn ervaring achtergelaten, en een nieuw onderwerp gestart, als er nog geen eerdere recensie (zoekopdracht) van bestond. Volgens mij voldoet dat al voor een groot deel aan jouw wens?

Posted

ik zie het punt - een soort alfabetische inhoudstafel, iets als

DE Krabbers

1. Apollo

2. Bohin

3. Bonsa

...

SE Krabbers

1. Asylum Rx

...

Zepen

1. Arianna and Evans

...

Maar lijkt mij moeilijk te realiseren. Deze website heeft al een behoorlijke geschiedenis.  @ ChrisVanMeer is de expert natuurlijk, maar waarschijnlijk is het hoogst mogelijk dat we overeenkomen om het voortaan zo te doen. En dat vereist dan een behoorlijke discipline.

Anderzijds vind ik de zoek-functie wel goed werken. 

Posted

Sowieso gaat dat niet lukken met terugwerkende kracht.

Als jullie bepaalde "regels" willen hanteren bij een recensie (lees: deze vaste inhoud dient aanwezig te zijn) dan mag daar een overzicht naar mij gestuurd worden en zal ik een draadje vastpinnen zodat iedereen dat leest. Dan zouden we met zijn allen daar een start mee kunnen maken indien gewenst.

Maar wel vooropgesteld: ik ga niet modereren op de inhoud van een recensie. Kortom, stel er wordt gevonden dat een recensie altijd een land van herkomst dient te hebben, dan ga ik niet bij elke recensie dat controleren en / of mensen op aanspreken.

• I like it 3
Posted

Tot nu toe nooit problemen gehad om met behulp van de zoek-functie de informatie te vinden die ik zocht. Ik ben eerder van mening dat er te weinig gebruik wordt gemaakt van de zoek-functie. Ik zie wel eens vragen voorbij komen waarvan ik denk “het antwoord had, met een beetje moeite, gewoon zelf gevonden kunnen worden“.

• Agreed 5