Jump to content

Hallo allemaal

Aerpel

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben Guido. Jarenlang heb ik met een stoppelbaard rondgelopen. Nu dan eindelijk de moed verzameld om de scheer irritaties te trotseren en het nat scheren weer op te pakken. Met een zware baard en gevoelige huid voor mij een behoorlijke uitdaging. Ik hoop op dit forum veel informatie te kunnen vinden over de mogelijkheden voor mijn situatie. 

Wie weet kan ik over een tijdje mijn ervaringen met jullie delen. 

Welkom op ShaSoc. Je merkte op dat je een gevoelige huid hebt. Naar mijn ervaring is dat een vaak te snel getrokken conclusie door mannen. Je huid heeft simpelweg de tijd nodig om te wennen aan een andere manier van scheren of (in jouw geval) überhaupt aan het scheren. 

• Agreed 3
  • Thanks! 1

5 uren geleden, MacMarty89 zei:

Welkom op ShaSoc. Je merkte op dat je een gevoelige huid hebt. Naar mijn ervaring is dat een vaak te snel getrokken conclusie door mannen. Je huid heeft simpelweg de tijd nodig om te wennen aan een andere manier van scheren of (in jouw geval) überhaupt aan het scheren. 

Dat zou zomaar kunnen. Wellicht ook de techniek die nog lang niet perfect is. Ik ga er lekker de tijd voor nemen om alles uit te proberen. 

Vooralsnog heb ik een muhle r89 twist met proraso rood preshave en zeep geprobeerd. Vanwege de stugge baardharen heb ik het idee dat ik met de scherpste mesjes beter resultaat boek. (Astra en perma sharp). Ik denk dat ik ook feather mesjes ga proberen. 

• I like it 1
  • Agreed 1