bartje-p Posted August 20, 2021 Share Posted August 20, 2021 Een flinke poos terug kreeg ik van @ JJ. bij een ruil 2 van deze mesjes erbij. Tot vorige week ongebruikt in de lade gelegen. Afgelopen week elke dag gebruikt in 2 verschillende krabbers (R89 en RR Sloc) en met verschillende zepen. En dat maakt allemaal geen bal uit! Vanaf eerste gebruik super comfortabel en effectief. En dat is na 7! keer gebruik nog steeds zo. En dat haal ik tot nu toe met geen enkel ander DE mesje. Enige nadeel is dat ik ze bij de gangbare winkeliers niet tegenkom helaas. Maar onthouden ga ik dit mesje zeker. @ JJ. bedankt voor de sample! Wat zijn jullie ervaringen hiermee? 5 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathieu Posted August 20, 2021 Share Posted August 20, 2021 ik ken alleen de personna platinum, wel eens gelezen dat die erg op elkaar lijken. En die zijn erg fijn. Scherp en soepel en gaan lang mee. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted August 20, 2021 Author Share Posted August 20, 2021 36 minuten geleden, Mathieu zei: ik ken alleen de personna platinum, wel eens gelezen dat die erg op elkaar lijken. En die zijn erg fijn. Scherp en soepel en gaan lang mee. Die heb ik ook, maar deze zijn voor mij nog veel comfortabeler en effectiever! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathieu Posted August 20, 2021 Share Posted August 20, 2021 klinkt erg goed! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted August 21, 2021 Share Posted August 21, 2021 Mijn favoriete mesjes. Ik denk dat ik wel een wandje zou kunnen behangen met alle kartonnen doosjes die ik de afgelopen 15 jaar gebruikt heb haha. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacMarty89 Posted August 21, 2021 Share Posted August 21, 2021 Voor mij is Persona maar niks. Waarom zou je de mesjes levensduur willen uitrekken? Ik scheer 4 keer met hetzelfde mesje. Of het nu een Feather, Gillette SB, enz. is. Die dingen zijn zo goedkoop, het is absoluut niet de moeite waard in mijn ogen om zo ver te gaan in hergebruik. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted August 21, 2021 Share Posted August 21, 2021 @MacMarty89 kwestie van waarom zou je iets weggooien als het nog goed werkt en UEKAZ. Als je aan open messen gaat beginnen wordt het waarschijnlijk wel een dure hobby voor je 😉 2 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Posted August 21, 2021 Share Posted August 21, 2021 Vind ik ook eigenlijk, ik ga nooit voor een record, als het mesje minder wordt, dan vervang ik het, soms na 4 keer en soms meer. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted August 21, 2021 Author Share Posted August 21, 2021 Let wel, de meesten redden bij mij max 3 keer, dus dit is een positieve uitzondering. Vandaag na 8x het eerste wondje, dus dat was ook meteen de laatste keer. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacMarty89 Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 19 uren geleden, JvdK zei: @MacMarty89 kwestie van waarom zou je iets weggooien als het nog goed werkt en UEKAZ. Als je aan open messen gaat beginnen wordt het waarschijnlijk wel een dure hobby voor je 😉 Zeker UEKAZ. Maar het is wél gewoon een feit dat een mesje na ieder gebruik botter wordt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJ. Posted August 24, 2021 Share Posted August 24, 2021 Op 22-8-2021 om 10:24, MacMarty89 zei: Zeker UEKAZ. Maar het is wél gewoon een feit dat een mesje na ieder gebruik botter wordt. Dat ligt iets genuanceerder volgens mij. De meeste mesjes worden juist eerst scherper om daarna scherpte te verliezen. Op de een of andere manier kan ik mobiel geen url plakken, maar kijk maar eens op refinedshave.com. Daar worden heel veel mesjes een aantal scheerbeurten gemeten. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soapcollector Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 De blauwe personna's heb ik wel, en deze zijn op dit moment het scherpste wat ik kan hebben. Ik gebruik normaliter graag Astra, Perma-Sharp of Gillette 7o Clock Geel. Maar wanner ik een paar dagen niet geschoren heb, merk ik dat de blauwe personna's mij weer een mooie gladde huid krijgen. Ik moet alleen de eerste keer altijd erg opletten, omdat de eerste scheerbeurt deze mesjes namelijk echt net iets te scherp zijn. Ik heb ze weleen gezien, en wellicht zijn ze het proberen waard. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Danny- Posted April 14 Share Posted April 14 Astra green neem ik aan? Astra blue krijg ik bij nieuwe blade overal bloedpuntjes en warme gloed na het scheren. Vanaf de tweede beurt geen problemen mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted August 22 Share Posted August 22 Deze Personna Platinum Israeli red is voor de amerikaanse markt maar is hetzelfde als Deze en die zijn bestemd voor de europese markt. Ze bevallen mij beter dan die Labblues van Personna. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julyan Posted August 22 Share Posted August 22 30 minutes ago, Robert79 said: Deze Personna Platinum Israeli red is voor de amerikaanse markt maar is hetzelfde als Deze en die zijn bestemd voor de europese markt. Ze bevallen mij beter dan die Labblues van Personna. degene die je linkt zijn de in duitsland gemaakte Personna's 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted August 23 Share Posted August 23 Ja dat blijft ook zo want ze gaan alleen nog maar in Duitsland gemaakt worden. Maar in de duitse versie zit voor mij geen verschil in. Die van de TS is een partij van de periode dat ze nog uit israel kwamen. Ik zelf heb ook deze partij met nog de rode papieren wikkels uit Israel. Later werden dat witte papieren wikkels zowel voor de europese als voor de amerikaanse markt. Maar door het verleden blijft altijd de naam ‘Red’ kleven. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts