ocellaris Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Toen ik mij een aantal maanden terug een krabber aanschafte dacht ik meteen aan die oude drogist bij ons in de buurt, een winkeltje waar ik 1 keer ben geweest omdat ik op dat moment asperines nodig had. Een winkel die je terug in de tijd neemt, die waarschijnlijk vol oude, verborgen schatten te koop zou hebben staan. Helaas "zou" want toen ik erlangs reed stond er een groot bord voor met "te koop/te huur". Kennen jullie zo'n winkel? En het liefst 1 die nog bestaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Ja, Drogisterij Woortman aan het Neude in Utrecht. Daar ga je echt een paar flinke stappen terug in de tijd. Met wat scheerspullen, niet veel maar wel leuk om te zien. Het ruikt er ook erg old-school. Lekker rommelig, maar dat vind ik zelf niet storend. Check hun website: http://www.drogisterij-woortman.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Hermanusje van Alles op de Amsterdamse westerstraat. Weet niet of ze scheerspullen hebben want ik ben er al in geen tijden meer geweest maar hier heerst nog de echte ouderwetse Amsterdamse humor. [bBvideo 560,315] [/bBvideo] Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 Drogisterij Jaspers en zoon in Maastricht hoort er zeker in thuis; zo ouderwets dat er weliswaar geen website is maar nog behoorlijk wat ouderwetse scheerspullen. Natuurlijk hoorde Paul Kox met zijn Dutch Barbershop hier ook bij maar die heeft zijn winkel in Breukelen verplaatst naar zijn kelder en hoe die er nu uitziet weet ik echt niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 das net zoiets als magazijn de klomp in groningen. dat zijn nog de parels van nederland. http://members.home.nl/de-klomp/index.html. gr antonius Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Bij Woortman ben ik een tijd geleden nog geweest; een echte drogist inderdaad, zoals wij die vroeger in het dorp ook hadden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
creon Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 lamers in breda is er ook zo een ouderwetse potten met snoep, die dan in een aude weegschaal voor je afgewogen worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Drogisterij Jaspers en zoon in Maastricht hoort er zeker in thuis; zo ouderwets dat er weliswaar geen website is maar nog behoorlijk wat ouderwetse scheerspullen. Natuurlijk hoorde Paul Kox met zijn Dutch Barbershop hier ook bij maar die heeft zijn winkel in Breukelen verplaatst naar zijn kelder en hoe die er nu uitziet weet ik echt niet. ik ga er morgen heen, dus zal het hier zeker posten! Ben er ondertussen geweest. Het is niet in zijn kelder! Het is gewoon als je bij hem binnenkomt, daar knipt hij ook mensen en in kasten en lades staan allemaal producten. Hij weet zelf precies waar alles ligt en je kan er pinnen. Hij is heel vriendelijk en erg tof om mee te praten ik raad het iedereen aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Eens de winkel van paul kox is een leuke winkel gewoon op de begane grond. Heb er een open mes gekocht en ga er graag naar terug voor aanvullende spullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts