koenfucius Posted August 8, 2021 Share Posted August 8, 2021 Nooit gedacht dat ik nu ook met een collectie kwasten zou beginnen, maar zo ziet het er wel naar uit (niet zeker wat mevrouw koenfucius hier van zal vinden - ze liet onlangs al doorschemeren dat ik nu toch echt wel genoeg zepen en krabbers had 🙄 - hint of ultimatum?) Maar dus na het fiasco met de Faena kwast, op zoek naar een gelijkaardige vorm in olijfhout, uitgekomen bij Zenith, gemaakt door Pennellificio Pandolfo, een familiebedrijfje in Palermo, Italië. Uitgekomen bij deze syntheet (knot 27mm) 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted August 8, 2021 Author Share Posted August 8, 2021 Dan zag ik ergens op een forum een Zenith in koper langskomen die er fantastisch uitzag. Ik op zoek en bij deze Silvertip uitgekomen. Het koper was iets minder gepolijst dan ik had gehoopt, maar sowieso krijgt een dergelijk materiaal snel patina. Wat mij echter het meest verbaasde was de kwast zelf - tot nu toe was ik vooral voor synthetische kwasten. Ik heb wel nog een dassenharen Maseto kwast en een Boti - alleen die laatste komt af en toe aan bod, en ooit een Shavemac Silvertip D01 gehad (veel te veel backbone voor mij), maar de meerderheid van mijn kwasten zijn synthetisch. Deze Silvertip vind ik echter geweldig - hier komt er waarschijnlijk nog wel een exemplaar van (misschien in een Pantarei greepje - die gebruikt ook Zenith kwasten) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted August 8, 2021 Share Posted August 8, 2021 @koenfucius het koper kan je makkelijk zelf oppoetsen. Met deze glansdoek kan je brons, koper en messing oppoetsen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhr K Posted August 8, 2021 Share Posted August 8, 2021 Zenith kwasten vind ik ook erg goed. Ik heb een manchurian dat een genot is. De koperen komt ook binnenkort in huis. Ook in talie beginnen mensenZenith te ontdekken nadat ze lange tijd een onbekend bestaan hadden. Ze blijven evenwel moeilijk te vinden. Rasoigoodfellas heeft ze sinds kort in het assortiment. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted August 8, 2021 Author Share Posted August 8, 2021 inderdaad - ook barbaebaffi.it; yourshaving.com en kosmosman.gr hebben ze. Ondertussen is mijn eerste paardenharen kwast onderweg, en ook nog een varkentje😉 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhr K Posted August 9, 2021 Share Posted August 9, 2021 het varkentje dat ik wil hebben is voorlopig uitverkocht bij barbaebaffi. Ik ben benieuwd naar wat je van het paard vindt.Ik hoor ook goede berichten over de synthesen van Zenith..... Er is gewoon te veel in deze wereld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodface Posted August 13, 2021 Share Posted August 13, 2021 Hoe bevalt de Zenith syntheet?? Heb nu een Razorock plissoft die me goed bevalt. Zoek iets soortgelijks met misschien iets meer backbone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted August 13, 2021 Author Share Posted August 13, 2021 Ik heb enkel ervaring met de Razorock Plissoft Bruce, en die komt niet meer aan bod, precies omdat ie te "flopperig" was. Ik prefereer de Zenith (hoewel mijn favoriete synthetische waarschijnlijk de ApShaveCo Synbad is) Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted August 27, 2021 Author Share Posted August 27, 2021 Net binnengekomen. Mijn eerste paardenhaar kwast. En ook nog een varkentje. Behalve ooit eens een armtierig kwastje van Kruidvat of zo, ook nog nooit echt geprobeerd. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos schenau Posted August 31, 2021 Share Posted August 31, 2021 Al twee weken in huis een Zenith varkensharen kwast 27 mm met olive handle. Gekocht bij yourshaving spain. Ik was al bekend met Omega en Semoque maar deze kwast heeft me verrast. Heb je bij omega en semoque een vrij lange inwerk periode nodig om de kwast zachter te krijgen , deze Zenith kwast is zo uit de box al zacht. (+ goede backbone) De kwast is goed gevuld met haren en heb tot nu toe geen haaruitval gehad. Je heb ook nog een gebleekte versie en die schijnt nog zachter te zijn. Deze kwast is zeker geen miskoop . Prettige dag Heren. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted August 31, 2021 Share Posted August 31, 2021 Ik gebruik uitsluiten 2 omega varkens (en synth op vakantie), maar Zenith boar (en Semogue) staat ook nog op mijn verlanglijst. Zien er super uit en hoor er goede dingen over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted September 23, 2021 Author Share Posted September 23, 2021 Nog een Zenith Silvertip 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jampot Posted September 27, 2021 Share Posted September 27, 2021 Mooi ding! Ik overweeg deze week even langs te gaan in Palermo om de zaak te bezoeken. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhr K Posted September 27, 2021 Share Posted September 27, 2021 Mijn beide Zenith 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jampot Posted September 28, 2021 Share Posted September 28, 2021 Vandaag in Pennellificio Pandolfo geweest, waar de kwasten gemaakt worden. Geinig is dat ze naast scheerkwasten ook schilderkwasten verkopen, dat leek een groter aandeel van de business zelfs. Heb een mooie silvertip op de kop getikt, en daarnaast van Extro Cosmesi de Via Roma 14 die ik erg goed vond ruiken. Zal snel even wat foto's van de winkel en de kwast uploaden! 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jampot Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jampot Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jampot Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 Stonden maar enkele kwasten in de etalage en op de toonbank, maar kwamen vervolgens nog vele opties van "achter" toen ik interesse toonde. Verschillende type greepjes en verschillende haren: varken, paard, pure badger, silvertip en manchurian. Hij had ook nog een mix van paard en silvertip. Geen syntheten gezien. Op de foto linksvoor zijn de greepjes in groen, paars en amber in het nieuwe model uitgevoerd, wat ronder van vorm. Kleuren vond ik mooi, maar de vorm wat minder. Dus voor een klassieker model gegaan. Nog wat getwijfeld tussen de blauwe met goudkleurige ring en de variant die ik uiteindelijk meegenomen heb. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhr K Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 ligt het aan mij, maar ik kan de foto's niet zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted September 29, 2021 Share Posted September 29, 2021 33 minuten geleden, dhr K zei: ligt het aan mij, maar ik kan de foto's niet zien ehm... hier geen probleem. Heb het soms op mijn ipad ook..... vaak helpt dan even erop klikken wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Posted October 10, 2021 Share Posted October 10, 2021 @koenfucius tevreden met de Zenith syntheet? ik ben op zoek naar een kwast met een lange handvat en kwam deze tegen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted October 10, 2021 Author Share Posted October 10, 2021 @Jos ik vind de syntheet van Zenith de minste van de 5 Zenith kwasten die ik heb. Niet slecht, maar ik prefereer bv de ApShaveCo Synbad of Yaqi Tuxedo. Maar zoals steeds UEKAZ. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Posted October 10, 2021 Share Posted October 10, 2021 @koenfucius oh jammer, ik had een paar goede reviews gelezen maar nu begin ik te twijfelen. yaqi heb ik al een en de ApShaveCo Synbad men lange handvat vind ik echt lelijk, misschien is de Razorock 400 plissoft ook een optie. ps: net op de website van ApShaveCo gekeken (niet op Etsy) en er zijn meer handvaten beschikbaar bedankt 👍 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted November 22, 2021 Author Share Posted November 22, 2021 @jampot hoe vielen de prijzen mee in de winkel? ik aarzel of ik gebruik moet maken van het Black Friday aanbod, of wachten tot mijn volgende vakantie die naar Sicilie gepland is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhr K Posted November 22, 2021 Share Posted November 22, 2021 @koenfucius beide doen! Duurt nog lang voor de zomervakanties....😁 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts