bartje-p Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Ik ben vrij recent in het bezit van een AC type SE razor, de RR Hawk (black). Hierin gaan Artis Club type single edge mesjes. Ondertussen heb ik er 2 van Feather geprobeerd (Pro en Super) en 1 van Schick, de Pro-line P. Met @ Frank heb ik een paar Pro-line mesjes geruild voor de Kai Captain Titan mild pink. Deze nu voor de 10e opeenvolgende dag gebruikt in deze krabber. En ik moet zeggen dat ik - op de 1e scheerbeurt na - onder de indruk ben. Dit mesje lijkt een oneindig leven te hebben, hoewel het lijkt dat het nu ietsje minder gaat worden. Super comfortabel, geen enkel sneetje en geen enkel nadelig effect na het scheren op de aftershave. Ze kosten ook wat, maar gezien de levensduur zijn ze die prijs meer dan waard. Ik ga binnenkort nog eens goed vergelijken met de Schick Proline P, maar ik vermoed dat mijn voorkeur toch uit zal gaan naar de Kai. Ik kan niet beoordelen hoe dit mesje het zal doen in een Feather AC type mes helaas, dus dat zul je zelf uit moeten vinden. Kortom, zeer tevreden en wat mij betreft zeker een aanrader! 6
JvdK Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Als het goed is worden ze vanavond bij me afgeleverd. De Schick P-30 mesjes zijn een stuk lastiger te krijgen. Ik wacht nog even met bestellingen uit Engeland (tot de Douane kinderziektes verdwenen zijn) 2
Frank Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Ja een heel fijn mesje. Bij mij gaan ze zelfs tot 15 maal mee. @beepee1972 Mooi dat ze jou ook zo goed bevallen. 2
Levi Posted July 7, 2021 Posted July 7, 2021 Goed om te lezen, nu de Schick mesjes te duur worden vanuit de UK zijn de Kai mesjes hier makkelijker aan te kopen. 3
gaitgroot Posted August 21, 2021 Posted August 21, 2021 Op 7-7-2021 om 17:41, Levi zei: Goed om te lezen, nu de Schick mesjes te duur worden vanuit de UK zijn de Kai mesjes hier makkelijker aan te kopen. Maar er is een oplossing…….via eBay kun je een doos met 10 verpakkingen kopen. Met de invoerrechten erbij kom je zo rond de 16 euro per doosje uit. Dan ben je voorlopig wel klaar. 1
Johnweggo Posted August 21, 2021 Posted August 21, 2021 Nog steeds zonde vergeleken dat ze een paar jaar geleden nog geen 11 euro waren inclusief verzendkosten vanuit Japan. Helaas is die website er niet meer. 1
Robert79 Posted January 17, 2022 Posted January 17, 2022 Is idd jammer dat ze zo lastig te krijgen zijn. Dit geld voor mij ook voor de Kamisori A/C blades. Ik vond deze twee echt goed scheren in mijn Blackland Vector. 1
Stephan Posted March 24, 2023 Posted March 24, 2023 Idd jammer dat de schick proline zo rottig te krijgen zijn, zijn wel heel fijne mesjes !! 2
onno Posted March 24, 2023 Posted March 24, 2023 Gelukkig heb ik hier geen last van. Ik vind de Schick mesjes namelijk helemaal niet prettig, ronduit trekkerig. De Kai ac mesjes zitten aan de andere kant van het spectrum en dat scheert veel lekkerder dan DE-krabbers😉. 3
Stephan Posted March 24, 2023 Posted March 24, 2023 1 uur terug, onno zei: Gelukkig heb ik hier geen last van. Ik vind de Schick mesjes namelijk helemaal niet prettig, ronduit trekkerig. De Kai ac mesjes zitten aan de andere kant van het spectrum en dat scheert veel lekkerder dan DE-krabbers😉. Welke krabber stop jij ze in ?? Hier gaan ze in de titanium blackland Vector, wellicht scheelt dat nog wat....... 2
onno Posted March 24, 2023 Posted March 24, 2023 1 uur terug, Stephan zei: Welke krabber stop jij ze in ?? Hier gaan ze in de titanium blackland Vector, wellicht scheelt dat nog wat....... de stalen vector en Colonial The General 2
Stephan Posted March 24, 2023 Posted March 24, 2023 2 uren geleden, onno zei: de stalen vector en Colonial The General Dat zou dus niet zo veel moeten schelen, zo zie je maar hoe persoonlijk mesjes zijn !!!👌👍🏻 2
bartje-p Posted March 24, 2023 Author Posted March 24, 2023 Klopt, de Prolines zijn in mijn Vector SS heerlijk, net zoals de Kai mild. De Feather Pro vind ik de minste van deze 3. 2
Robert79 Posted September 1 Posted September 1 Hier bij mij in mn Vector scheert de Proline ook heerlijk. Weet iemand of Kai Captain Mild en Kai Captain Mild Pink verschillende mesjes zijn? of zijn het om commerciele redenen gewoon dezelfde mesjes in een andere jasjes? 2
bartje-p Posted September 2 Author Posted September 2 @ Robert79 ik ken alleen de pink uitvoering van de kai captain mild. Heerlijke mesjes, nog lekkerder dan de Prolines in de Vector naar mijn mening. 1 1
Robert79 Posted September 5 Posted September 5 Op 2-9-2024 om 07:38, bartje-p zei: @ Robert79 ik ken alleen de pink uitvoering van de kai captain mild. Heerlijke mesjes, nog lekkerder dan de Prolines in de Vector naar mijn mening. Deze heb je namelijk ook 1
bartje-p Posted September 5 Author Posted September 5 Volgens mij was dit het doosje, en de cartridge met mesjes die erin zat? Staat pink alleen op het papieren doosje? 3
Robert79 Posted September 5 Posted September 5 Zoals jij het laat zien op de foto, zo laten de verkopers het ook zien. Maar vermoed dat de cardridge van het doosje wat ik eerder liet zien(zonder pink) hetzelfde is, maar zijn daar geen foto’s van die cardridge van te zien. Dus heb ik geen vergelijking. Vandaar mijn vraag of er tussen versie pink en zonder pink verschil is? Ik zelf heb de Kai Captain Titan Mild ook geprobeerd maar die kwam bij mij los geleverd als sample in zo’n klein plastic zakje. Vandaar dat ik ook geen refferentie heb. 1
bartje-p Posted September 6 Author Posted September 6 @ Robert79 ik kan je helaas geen antwoord geven op jouw vraag, ik weet het gewoon niet (meer) en heb ze niet meer voorhanden om te vergelijken. 1
Coenetje Posted September 6 Posted September 6 Kai maakt maar twee soorten AC mesjes, de Captain Titan Mild en de Captain Titan Mild Protouch MG. Deze link laat het assortiment van Kai zien 1 2
Robert79 Posted September 7 Posted September 7 Ja, nu er op die site maar twee varianten zijn, kan ik concluderen dat de doos met en de doos zonder Pink dus gewoon dezelfde mesjes zijn. Want die Protouch heeft een soort van tralies over het snijgedeelte en is compleet anders. 2
bartje-p Posted September 7 Author Posted September 7 @ Robert79 dat was ook mijn beeld, dus 1 mild versie, naast de promtouch MG versie (met extra bescherming inderdaad) 2
Recommended Posts