Jump to content

Shavingtime IOSS geregistreerd

Executive
 Share

Recommended Posts

Ik heb vandaag een test ondernomen en tot nu toe beviel het mij wel 😆. Op mijn zeep en aftershave kwam er in totaal 8€ bij, btw + douanekosten. Wat een groot verschil is tegenover mijn bestelling van vorige week waar er 40€ extra bij kwam. Nu enkel nog wachten tot de producten geleverd worden. Stay tuned!

• I like it 5

Normaal zal mijn pakketje maandag geleverd worden. Tot nu toe geen enkel probleem gehad (track en trace). In detail eens een berekening gemaakt voor btw en formaliteiten kom ik op totaal op 9,17€, dat is voor één zeep met bijhorende aftershave. Dus al bij al valt het goed mee zolang de verkoper een IOSS systeem heeft. Dus bij Maggard bestellen binnenkort zal ook weer doenbaar zijn 😆.

• I like it 3

@Jos ik ondervind dat de Europese webshops de voorbije maanden toch serieus hun aanbod uitgebreid hebben. Wat ik wel kan appreciëren, maar sommige producten kunnen niet hier gekocht worden en daar moet je de prijs dan wel voor betalen.

• Thanks! 1

@Levi

het is idd zo, maar waarom is bijv in de UK het assortiment beter? Gelden daar andere regels dan in Nederland? Ik mis hier bepaalde brands zoals zingari man, Noble otter, barrister and mann, wholly kaw.....

Het inkoopbeleid verschilt per winkel. Het blijft een risico voor de verkopers hun hebben ook extra kosten die ze aan de klant zullen doorberekenen. Dit tot gevolg dat wij er veel meer voor zullen gaan betalen en je eerder geneigd bent het elders te kopen omdat het daar goedkoper is. (de concurrentie is groot)

Het is al heel wat dat je bepaalde Stirling artikelen in Nederland kunt krijgen vind ik. 

Als je iets te duur vind @ Jos  zul je je er bij neer moeten leggen dat het niet aan jou besteed is. Of je zal  geduldig moeten afwachten tot het wel een keer in Nederland te koop komt. 

@Jos het is inderdaad zo dat sommige merken hier nog niet beschikbaar zijn. Zingari Man kan je wel bij Anticatura shaving in Slovenië kopen. Noble Otter, Barrister and Man, Wholly Kaw enkel buiten Europa.

• I like it 1

Alsook ieder product dat in Europa mag verkocht worden moet aan Europese normen voldoen. De producenten moeten hun producten daarvoor laten testen. Vroeger kon dit vermeden worden denk ik omdat de UK regels daarin soepeler zijn (vermoed ik). Maar de UK behoort niet meer tot de EU. Dus zal het meeste via Rasogoodfellas komen. 

• I like it 3

@Executive

Eigenlijk is aanbod hier in NL meer dan voldoende, maar mensen die hier op het forum actief zijn, zijn geen gewone klanten maar “shaving freaks” 🤣🤣

Ik heb genoeg voor nog een jaar, misschien nog langer, maar toch..... blijf zoeken 😱. Het is een hobby, dat kost geld maar mijn budget is helaas beperkt.

@Levi

geduld hebben, zou ik zeggen 😉

bedankt heren

• I like it 1
  • Haha 3

Er zijn meer dan genoeg uitstekende Europese producten. Als ik het aanbod van mangard zie, zie ik daar veel Europese zepen ed.... Je kan topzepen in de EU kopen zonder het gedoe van douane ed

• I like it 3

Ik ken echt voldoende webshops uit Nederland die grote assortimenten hebben. Of het nu Stirling is, SV, D.R. Harris, Razorock, enz. Het is voor mij echt helemaal niet noodzakelijk om in het buitenland te zoeken.

• I like it 3

Nou mijn bestelling gaat direct al fout. DPD rekent alsnog btw en inklaringskosten. Daar kan Dave niks aan doen maar het systeem is dus niet waterdicht. Dave heeft mij wel netjes de kosten vergoed 👍

In dit geval is het de schuld van de vervoerder DPD die roomser dan de paus wil zijn en blijkbaar automatisch de kosten in rekening brengt. Ik neem aan dat Dave ze eens goed gaat uitleggen wat IOSS is. Evengoed vervelend voor de klant. Ik denk wel dat dit kinderziektes zijn.

• 2 weeks later...

@Executive mijn pakketje die ik op 01/07 besteld heb ligt al sinds 02/07 bij de douane voor de inklaringsprocedure 🤷‍♂️. Nog altijd geen verdere info. Mijn ander pakket die ik op 11/07 besteld heb zal morgen geleverd worden 🤷‍♂️.