Jump to content

Recommended Posts

Posted

Deze week heb ik de Feather AS-D2 in bezit. Het is mijn eerste volledig roestvrijstalen (hoge sterkte legering) krabber. De afwerking van de krabber is fenomenaal met precisie designdetails die in mijn ogen toch nét even die hoge prijs rechtvaardigen ten opzichte van andere krabbers. Het ontwerp van de kop is tot in de puntjes uitgewerkt. Goede guard, het mesje wordt mooi volledig omsloten (ook aan de zijkant). Het handvat op de kop draaien voelt solide aan en het kartelpatroon is diep. Natuurlijk is het scheerresultaat het belangrijkste van allemaal. Van alle krabbers die ik in mijn bezit heb of in het verleden heb gebruikt, geeft deze AS-D2 het beste resultaat dat ik tot nu toe ervaren heb. Het is mild maar tegelijkertijd heeft de krabber voldoende blootstelling van het mes. Eigenlijk voel je vrijwel niet dat het mes over je huid gaat. Alleen het geluid geeft het weg. Het enige minpunt dat ik kan bedenken is de prijs. Deze uitvoering kost rond de €180. Het exemplaar met de roestvrijstalen houder is bijna €100 duurder, maar ik vind dat het niet waard.

Hoe dan ook, de Feather AS-D2 is een aanrader.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

• I like it 15
  • 1 month later...
Posted

In aanvulling op mijn review meld ik dat het advies om de Feather AS-D2 op een hoek van 45 graden te houden, naar mijn ervaring niet noodzakelijk is. De krabber scheert absoluut uitstekend met de gebruikelijke hoek van 30 graden.

• I like it 2
  • Thanks! 1
  • 7 months later...
Posted

Helemaal eens met Mc Marty,

ik vond de Feather te duur en heb gewacht op een goeie MP aanbieding. wetende wat ik nu weet zou ik de nieuwprijs er wel voor over hebben. wat een topper en kwa mildheid niet te vergelijken met mijn Progress die op zich ook prima scheert. 

Ik merk nu wel dat ik na 3x het mesje moet vervangen want in deze krabber is een verse feather blade echt een must maar dan ook een genot.

en net als Mc Marty zie ik ook niet echt in waarom 45 of 30 graden al te veel uit zou halen.

nog een tip voor op reis (niet vliegreis uiteraard), als je de base plate omdraaid dus omgekeerd op de krabber zet beschermd hij het mes compleet en kun je hem perfect in de toilettas stoppen!👍  

• I like it 1
  • 2 months later...
Posted

Heeft iemand een vergelijk kunnen maken bv tussen een Mühle r89 (te mild voor mij zo is gebleken) en de Feather krabber? Is de Feather efficiënter ?

• I like it 1
  • 5 months later...