Jump to content

Forumsoftware update 4.6.2 - vanaf nu alleen inloggen met email adressen

Recommended Posts

Posted

Ik heb zojuist de forumsoftware geüpgraded van 4.5.4 naar 4.6.2 waar weer een hoop dingen in zijn opgelost en nieuwe dingen aan zijn toegevoegd.

Ook zijn de beveiligingsinstellingen aangescherpt, waaronder de volgende constatering onder de aandacht werd gebracht:

Gebruikers toestaan in te loggen met een weergavenaam kan een beveiligingszwakte zijn voor uw forum, omdat weergavenamen openbare informatie zijn en kwaadwillende gebruikers kunnen proberen in te loggen op meerdere accounts met gemeenschappelijke wachtwoorden totdat ze een account vinden waarvoor de wachtwoorden werken. Het wordt aanbevolen dat u alleen gebruikers toestaat in te loggen met hun e-mailadres.

Om deze reden heb ik zojuist de instelling aangepast dat het vanaf nu alleen mogelijk is om met je email adres in te loggen.

- edit - Ik zie dat ook onze rangen aangepast zijn, ze hebben een nieuw rang systeem. Niet heel spannend, maar voordat iemand het meldt :) De namen zullen waarschijnlijk nog even vertaald moeten worden.

• I like it 5
  • Thanks! 5
  • ChrisVanMeer featured, pinned and unpinned this topic
Posted

Misschien dat iemand het leuk vindt om hier NL-vertalingen voor te maken?

Van "laag" naar "hoog:

1. Newbie
  2. Rookie
  3. Apprentice
  4. Explorer
  5. Contributor
  6. Enthusiast
  7. Collaborator
  8. Community
  9. Rising
  10. Proficient
  11. Experienced
  12. Mentor
  13. Veteran
  14. Grand
Posted

Ma ruim acht jaar en lid van het eerste uur ben ik ook nog steeds newbie. Ik denk dat we de lat wat lager moeten leggen om überhaupt een treetje hoger te kunnen komen 😉

• I like it 1
  • Haha 2
Posted

Best lastig. Maar wat vinden jullie hier van:

1. Nieuwkomer

2. Beginner

3. Leerling

4. Ontdekker

5. Junior

6. Liefhebber

7. ?

8. ?

9. ?

10. Bekwaam

11. Deskundige

12. Senior

13. Veteraan

14. God

Vul graag aan 👍

• I like it 1
Posted (edited)

7. Medewerker

8. Groepslid

9. Promotor 

10. Vakkundige? (Ipv bekwaam)

Edited by Levi
  • I like it 1
Posted
4 uren geleden, Marcel zei:

Ma ruim acht jaar en lid van het eerste uur ben ik ook nog steeds newbie. Ik denk dat we de lat wat lager moeten leggen om überhaupt een treetje hoger te kunnen komen 😉

die ontdek ik ook net. lid sinds 2014, 14k+ bijdragen en ik krijg een badge dat ik een jaar lid ben.

• I like it 1
Posted

ik zou me niet druk maken chris. ontdek net dat ik very popular ben. fijn om dat bevestigd te zien.

• Haha 3
Posted

Ik heb een en ander hernoemd en wat dingen toegevoegd.

De software is nu alles opnieuw aan het berekenen, dat kan een tijd duren voordat het helemaal klaar is.

Tot die tijd zijn de badges en rangen niet zichtbaar.

• Thanks! 2
Posted

Ik krijg telkens via mijn mail meldingen dat ik op een nieuw apparaat ingelogd ben. Hoe kan ik die melding uitschakelen? Ik zie die optie niet in mijn profiel staan.

Posted

@MacMarty89 dat kan zeker aangepast worden, maar de icoontjes die er bij zitten heb ik voor nu gebruikt voor wat andere badges en rangen. Meer zit er "stock" niet bij. Het is nogal een bewerkelijk proces om het allemaal te maken, daar moet ik zowel tijd als inspiratie voor hebben.

• I like it 1
Posted

Voor mij heeft het geen enkele toegevoegde waarde die rangen en standen. Op dit forum en in de “echte” wereld beschouw ik iedereen altijd als gelijkwaardige. Zeker een hobby-forum als deze zou in mijn ogen vrij moeten zijn van geloof, politiek, rangen, standen of wat dan ook. 

• I like it 4
Posted
18 uren geleden, Ator razor zei:

Voor mij heeft het geen enkele toegevoegde waarde die rangen en standen. Op dit forum en in de “echte” wereld beschouw ik iedereen altijd als gelijkwaardige. Zeker een hobby-forum als deze zou in mijn ogen vrij moeten zijn van geloof, politiek, rangen, standen of wat dan ook. 

Valt wat voor te zeggen, hoewel ik er zelf geen waarde aan hecht, en er dus ook niet als zodanig over nagedacht had