ChrisVanMeer Posted June 23, 2021 Posted June 23, 2021 Ik heb zojuist de forumsoftware geüpgraded van 4.5.4 naar 4.6.2 waar weer een hoop dingen in zijn opgelost en nieuwe dingen aan zijn toegevoegd. Ook zijn de beveiligingsinstellingen aangescherpt, waaronder de volgende constatering onder de aandacht werd gebracht: Quote Gebruikers toestaan in te loggen met een weergavenaam kan een beveiligingszwakte zijn voor uw forum, omdat weergavenamen openbare informatie zijn en kwaadwillende gebruikers kunnen proberen in te loggen op meerdere accounts met gemeenschappelijke wachtwoorden totdat ze een account vinden waarvoor de wachtwoorden werken. Het wordt aanbevolen dat u alleen gebruikers toestaat in te loggen met hun e-mailadres. Om deze reden heb ik zojuist de instelling aangepast dat het vanaf nu alleen mogelijk is om met je email adres in te loggen. - edit - Ik zie dat ook onze rangen aangepast zijn, ze hebben een nieuw rang systeem. Niet heel spannend, maar voordat iemand het meldt De namen zullen waarschijnlijk nog even vertaald moeten worden. 5 5
ChrisVanMeer Posted June 23, 2021 Author Posted June 23, 2021 Ergens zal ik altijd een newbie blijven 1
ChrisVanMeer Posted June 23, 2021 Author Posted June 23, 2021 Misschien dat iemand het leuk vindt om hier NL-vertalingen voor te maken? Van "laag" naar "hoog: Newbie Rookie Apprentice Explorer Contributor Enthusiast Collaborator Community Rising Proficient Experienced Mentor Veteran Grand
Marcel Posted June 23, 2021 Posted June 23, 2021 Ma ruim acht jaar en lid van het eerste uur ben ik ook nog steeds newbie. Ik denk dat we de lat wat lager moeten leggen om überhaupt een treetje hoger te kunnen komen 😉 1 2
Executive Posted June 23, 2021 Posted June 23, 2021 Best lastig. Maar wat vinden jullie hier van: 1. Nieuwkomer 2. Beginner 3. Leerling 4. Ontdekker 5. Junior 6. Liefhebber 7. ? 8. ? 9. ? 10. Bekwaam 11. Deskundige 12. Senior 13. Veteraan 14. God Vul graag aan 👍 1
Levi Posted June 23, 2021 Posted June 23, 2021 (edited) 7. Medewerker 8. Groepslid 9. Promotor 10. Vakkundige? (Ipv bekwaam) Edited June 23, 2021 by Levi 1
efsk Posted June 23, 2021 Posted June 23, 2021 4 uren geleden, Marcel zei: Ma ruim acht jaar en lid van het eerste uur ben ik ook nog steeds newbie. Ik denk dat we de lat wat lager moeten leggen om überhaupt een treetje hoger te kunnen komen 😉 die ontdek ik ook net. lid sinds 2014, 14k+ bijdragen en ik krijg een badge dat ik een jaar lid ben. 1
ChrisVanMeer Posted June 23, 2021 Author Posted June 23, 2021 Ik heb nog even geen tijd gehad om dit beter in te richten, er is vast iets aan te passen aan de regels zodat het wat beter tot zijn recht komt. 2
efsk Posted June 24, 2021 Posted June 24, 2021 ik zou me niet druk maken chris. ontdek net dat ik very popular ben. fijn om dat bevestigd te zien. 3
ChrisVanMeer Posted June 24, 2021 Author Posted June 24, 2021 Ik heb een en ander hernoemd en wat dingen toegevoegd. De software is nu alles opnieuw aan het berekenen, dat kan een tijd duren voordat het helemaal klaar is. Tot die tijd zijn de badges en rangen niet zichtbaar. 2
Executive Posted June 24, 2021 Posted June 24, 2021 @ChrisVanMeer Kunnen we ergens ook terugvinden welke badges je kunt verdienen en wanneer je in rang kan/gaat stijgen ?
ChrisVanMeer Posted June 24, 2021 Author Posted June 24, 2021 Ik zal eens kijken of daar een overzicht van is (te maken). 1
ChrisVanMeer Posted June 25, 2021 Author Posted June 25, 2021 Zie hier https://www.shavingsociety.com/topic/8256-prestaties-rangen-en-badgesstickers/ 1
MacMarty89 Posted June 26, 2021 Posted June 26, 2021 Ik krijg telkens via mijn mail meldingen dat ik op een nieuw apparaat ingelogd ben. Hoe kan ik die melding uitschakelen? Ik zie die optie niet in mijn profiel staan.
MacMarty89 Posted June 26, 2021 Posted June 26, 2021 23 uren geleden, ChrisVanMeer zei: Zie hier https://www.shavingsociety.com/topic/8256-prestaties-rangen-en-badgesstickers/ Kun je overigens niet badges maken die meer scheer-gerelateerd zijn? Of is dit gewoon de standaard van de forumsoftware en is dit niet te veranderen? 1
ChrisVanMeer Posted June 26, 2021 Author Posted June 26, 2021 @MacMarty89 dat kan zeker aangepast worden, maar de icoontjes die er bij zitten heb ik voor nu gebruikt voor wat andere badges en rangen. Meer zit er "stock" niet bij. Het is nogal een bewerkelijk proces om het allemaal te maken, daar moet ik zowel tijd als inspiratie voor hebben. 1
Ator razor Posted June 26, 2021 Posted June 26, 2021 Voor mij heeft het geen enkele toegevoegde waarde die rangen en standen. Op dit forum en in de “echte” wereld beschouw ik iedereen altijd als gelijkwaardige. Zeker een hobby-forum als deze zou in mijn ogen vrij moeten zijn van geloof, politiek, rangen, standen of wat dan ook. 4
bartje-p Posted June 27, 2021 Posted June 27, 2021 18 uren geleden, Ator razor zei: Voor mij heeft het geen enkele toegevoegde waarde die rangen en standen. Op dit forum en in de “echte” wereld beschouw ik iedereen altijd als gelijkwaardige. Zeker een hobby-forum als deze zou in mijn ogen vrij moeten zijn van geloof, politiek, rangen, standen of wat dan ook. Valt wat voor te zeggen, hoewel ik er zelf geen waarde aan hecht, en er dus ook niet als zodanig over nagedacht had
JvdK Posted June 27, 2021 Posted June 27, 2021 Dankt @ChrisVanMeer, voor al je werk en tijd die je weer besteed hebt om dit forum in tip-top conditie te houden! 👍 5 1
Soapcollector Posted July 3, 2021 Posted July 3, 2021 Aha! Dit maakt een boel duidelijk! Ik was lekker aan het lezen op dit forum, ik dacht ineens "huh medewerker?" Opzich best grappig Scheerze allemaal! 1
MacMarty89 Posted July 4, 2021 Posted July 4, 2021 @ ChrisVanMeer : Hoe kan ik apparaat login uitschakelen? Ik krijg telkens een melding via de mail wanneer ik inlog. Heel irritant.
ChrisVanMeer Posted July 4, 2021 Author Posted July 4, 2021 Log je altijd in met een InPrivate sessie toevallig? Of ruim je je cookies elke keer op?
Recommended Posts