Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Meen dat ik ooit eens hier geregistreerd ben geweest, maar ik kan het niet meer achterhalen. Hoe dan ook, ik kom uit Noord-Brabant en scheer op traditionele wijze sinds 2010. Vaak lees ik mee op Badger & Blade, maar het heeft toch ook wel iets om actief te zijn op een Nederlands scheerforum. Iets over mijn scheergereedschap:

• Merkur Progress
  • Merkur 34c HD
  • Muhle R41
  • Muhle R89
  • Feather AS-D2 (nieuwste aanwinst sinds deze week)

Ik heb in het verleden nog andere krabbers gehad (E&J R89, Merkur Futur, enz.), maar bovenstaande units hebben de selectieronde doorstaan. Als het gaat om kwasten heb ik niet veel uitgeprobeerd buiten de Kent BK12, Simpson Duke 3 en nog wat Muhle spul. Die zijn allemaal verkocht, waardoor mijn huidige collectie alleen nog bestaat uit: Simpson Commodore X3 en een Semogue 820. Qua scheercème en -zeep is het te veel om op te noemen. Het varieert van Stirling, MWF, Arko, Cella (1KG), D.R. Harris, Razorock tot mijn nieuwste aankoop: Saponificio Varesino Stella Alpina (ge-wel-dig!). Na het scheren gebruik ik Lucky Tiger Aftershave & Face Tonic met aansluitend een balsem (ook hierin is de variatie groot). 

Groeten,

MacMarty89

• I like it 4