Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb zeer gevoelig (vette) huid en ook nog harde baard dus een mild shave is voor mij een pre.

momenteel gebruik ik de Muhle r89 en de king c Gillette en eerlijk gezegd ben ik tevreden maar toch wil ik verder kijken voor een andere, nog milder als het kan.

Ik lees goede dingen over de Henson, misschien heeft iemand hier op het forum ervaring mee.

natuurlijk ben ik open voor suggesties 😉.

Ik heb ook de Muhle R41, een paar keer geprobeerd  maar was geen succes 🥵🥵

• I like it 1
Posted

Bedankt voor de info, ik ga verder lezen maar vergeten te melden dat mijn budget is rond de €100, het mag meer zijn maar niet te gek, anders slaap ik met mijn gladde gezicht op de bank 🤪.

• Haha 1
Posted
40 minuten geleden, Jos zei:

Bedankt voor de info, ik ga verder lezen maar vergeten te melden dat mijn budget is rond de €100, het mag meer zijn maar niet te gek, anders slaap ik met mijn gladde gezicht op de bank 🤪.

😆 nog een nieuwe man dus, ze maken ze toch niet meer zoals vroeger 😉

Denk dat een Feater AS-D2 past in je straatje, worden wel vaker tweedehands aangeboden dus zou kunnen binnen je budget passen, andere zoals Chris opnoemde zijn ook prima.

• I like it 1
Posted
3 minuten geleden, Levi zei:

Een Karve Shaving Christopher Bradley Brass met de mildste plaat.

+1

Ik heb een b en c plaat, vergeleken met de R89 die @Jos gebruikt vind ik de b plaat milder dan de R89 en de c plaat niet zozeer minder mild maar wel wat efficiënter dan de Mühle. 
De a plaat zal echt een stuk milder zijn lijkt me. En er is nog een aa plaat, dacht ik. Milder dan mildst 😁

Posted

Mijn dank heren 

de feather ziet er goed uit en lees ik alleen maar lovende recensies, een tweedehands exemplaar zou prachtig zijn.

de karve ken ik nog niet, ik ga op onderzoek 😉

Posted

@Levi

de karve spreekt mij aan maar volgens mij niet in Nederland te vinden. Ik ben bang dat met douane kosten en dergelijks een dure grapje wordt, jammer 😢.

ik moet even zoeken voor een tweedehands feather of karve, anders is de Henson mild mijn favoriet.

andere suggesties? Liefs in Nederland te koop.

Posted

Misschien kan je aan de andere 'variabele' zitten om het wat milder te maken, de mesjes. 

Als je bijv. nu Feathers in je R89 plaatst kan je overstappen naar Voskhod of iets dergelijks om het wat milder te maken?

Posted

@DiddyKong

Ik heb meerdere mesjes geprobeerd. Toevallig (of niet) met uitzondering van de Lord Classic vind ik coated mesjes lekkerder dan stainless.

Posted

@Jos inderdaad deze is niet in Nederland te verkrijgen. Misschien kan je een zoekertje plaatsen in de markt of iemand nog een Karve of Feather krabber heeft liggen die hij van de hand wil doen. Misschien een optie naar een verstelbare krabber of een Rockwell met verschillende platen?

• I like it 1
Posted

Ik merk dat ik de Schick injectors ook erg mild vind, maar zeker effectief. Nagenoeg geen negatieve naweeën na het scheren. Is wel single edge. Denk dat de iets dikkere mesjes daar ook aan bijdragen. Als je dat wilt proberen, zou ik een type I, J of L adviseren (van oud naar nieuw)

• I like it 1
Posted

Nooit gebruikt maar wel gehoord dat het mild is:

Feather Safety Razor Populair : plastic steeltje en slechts 20 euro.

Is er iemand die hem wel gebruikt heeft?

Posted
13 uren geleden, onno zei:

Nooit gebruikt maar wel gehoord dat het mild is:

Feather Safety Razor Populair : plastic steeltje en slechts 20 euro.

Is er iemand die hem wel gebruikt heeft?

Ik gebruik hem af en toe met een Kai mesje. 

Doet me er aan denken dat ik hem maar weer eens uit de kast moet halen ;-)

De Feather AS-D2 heb ik hier ook staan, komt weinig aan de beurt moet ik eerlijk toegeven. Niet omdat hij niet goed is maar omdat ik nu weer in een periode van SE scheren zit :-)

• I like it 1
Posted

@Executive

klopt, is de AS-D2... nieuw

contact genomen met de verkoper, €150 inc verzendkosten.

ik twijfel, boven mijn budget en een blind koop 🤔

Posted

@Executive

net een mooie gesprek gehad met de verkoper via de chat.

hij is ook een liefhebber met meerdere krabbers in het bezit, en adviseerde mij de king c Gillette 🤣🤣.

de feather is natuurlijk van veel betere kwaliteit maar de shave resultaat.... hij durfde niet te zeggen dan de feather beter of milder was.

Ik zie klassieke scheren als een hobby, en “sky is the limit”. €150 vind ik nog steeds veel geld (tenminste nu op dit moment 😉).

ik lees ook veel goede reviews over de Rockwell 6c, met 6 verschillende platen en een stuk goedkoper.

• I like it 2