Jump to content

Recommended Posts

Posted

De scheerkop van de Gillette Tech die ik een tijd geleden kocht is helemaal geweldig voor mij. Het is de ‘pre-war’ versie met een ‘black fat handle’ en de driehoekige uitsparingen in de basisplaat. En ik vind ‘m er met al die verschillende, verweerde kleuren ook nog prachtig uitzien.

1.thumb.jpg.a22bc55676891cf91937ce1bca982a76.jpg

Zoals ie binnenkwam was ie bijna perfect. Bijna, omdat ik liever een wat zwaardere greep heb. Daarom schroefde ik er een keer m’n Karve greep op (of onder) en bingo: helemaal goed.

2.JPG.4a02f1411258558165fe2b66583f0555.JPG

In principe was ik dus klaar, maar ik vond het wel jammer dat die zwarte greep er nu niet meer onder zat. Op een of ander forum heb ik eens foto’s gezien van iemand die z’n Karve met een of ander middeltje versneld had gepatineerd. Na wat onderzoek kwam ik uit bij ‘brass black’ van het bedrijf Birchwood Casey. Flesje was snel besteld en een extra Karve greep ook. Ik heb de 3” uitvoering besteld omdat ie bijna even lang (of naar moderne begrippen: even kort) is als de originele Gillette greep. Ik vind dat persoonlijk ook prettiger dan die hele lange grepen die tegenwoordig de norm zijn.

Vier keer een paar seconden in de ‘brass black’ en de greep was bijna zwart. Het topje van de greep had ik afgeplakt met plakband en heb ik later nog een beetje glimmend gepoetst. Doe het zelf projectje in 5 minuten…

3.thumb.JPG.31cca21d5364ae2aecb58ed8c1a47b16.JPG

4.thumb.jpg.9221f3d3548f34c9200fd0557e2ad1fd.jpg

En nu heb ik dus een ‘black fat handle’ Tech met een wat zwaardere greep. Ben er zelf heel tevreden over 😁

5.thumb.JPG.e1f9d0125bb0617bc0b6b89ede90f2e6.JPG

6.thumb.JPG.626bb557bb01e7c3b52cfba83eb43dd6.JPG

• I like it 10
Posted
4 uren geleden, merwtje zei:

Ik heb vroeger wel eens zo'n fat handle zwaarder gemaakt door wat vulling in te brengen.

Interessant idee, ook. Wat heb je er ingedaan toen? Ik heb de originele greep nog, tenslotte…

Posted
38 minuten geleden, JJ. zei:

Interessant idee, ook. Wat heb je er ingedaan toen? Ik heb de originele greep nog, tenslotte…

Spijker(s) of zo. En iets om het te fixeren dat het niet rammelt. Denk aan lijm.

• Thanks! 1